Šéfové Toyoty a Subaru si mohou podat ruce. Oběma zlomily vaz elektromobily

  • Jako přes kopírák, po šéfovi Toyoty odstupuje také šéf Subaru
  • I tato japonská automobilka přivítá dobu elektrickou s novým CEO
  • Bude změna ve vedení k naskočení do rozjetého vlaku stačit?
Subaru logo

Logo automobilky Subaru | foto: Unsplash

S přechodem automobilového průmyslu k elektrické budoucnosti jsou stále jasněji vidět firmy udávající nový směr a výrobci, kterým změny příliš nesvědčí. Subaru se podobně jako další japonské automobilky snaží dohnat zaspání na startu. Automobilka oznámila, že jmenuje nového generálního ředitele, jehož úkolem bude transformace firmy k elektromobilitě.

Subaru mění vedení firmy

Novým generálním ředitelem Subaru se stává Atsushi Osaki, jehož hlavním úkolem je urychlení vývoje elektromobilů. Osaki přebírá firemní kormidlo od Tomomiho Nakamury, který byl šéfem Subaru od června 2018 a který firmu provedl pandemií Covid-19.

Dalším úkolem Subaru je „nová vize managementu“, která má být dokončena na červnovém zasedání akcionářů. I když Nakamura inicioval vývoj elektrických automobilů Subaru a představil první elektromobil značky Subaru Solterra, tomuto modelu se na trzích příliš nedařilo.

Zatímco jiné značky představily již několikátý elektrický model, Subaru v loňském roce prodalo ve Spojených státech pouhých 919 kusů modelu Solterra. A to ještě měla automobilka z ostudy kabát, když jejímu elektromobilu podobně jako taktéž japonské Toyotě hrozilo riziko upadnutí kol za jízdy.

Elektrické SUV Subaru Solterra

Elektrické SUV Subaru Solterra | foto: Subaru


Čtěte také: Nejen Toyota, ale také Subaru. Kola jejich elektromobilů mohou odpadávat za jízdy


Toyota mění firemní filozofii, Subaru čeká zřejmě to samé

Navzdory oznámení řady zahraničních automobilek o investicích do výroby elektromobilů ve Spojených státech po zavedení nových daňových úlev, Subaru o podobných plánech neinformovalo. Automobilka tvrdí, že hlavním důvodem je to, že firma nemůže konkurovat pracovníkům McDonald’s, kteří v průměru vydělávají 20 až 25 dolarů za hodinu.

Změny ve struktuře managementu souvisejí s podobným krokem, ke kterému přistoupila Toyota, když v lednu oznámila, že její dlouholetý generální ředitel Akio Toyoda odchází z funkce. Nový generální ředitel Toyoty a bývalý šéf značky Lexus Koji Sato nedávno v ostrém kontrastu s vyjádřeními svého předchůdce oznámil, že „nyní je ten správný čas pro urychlení vývoje bateriových elektromobilů“.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Šéfové Toyoty a Subaru si mohou podat ruce. Oběma zlomily vaz elektromobily

  • Jako přes kopírák, po šéfovi Toyoty odstupuje také šéf Subaru
  • I tato japonská automobilka přivítá dobu elektrickou s novým CEO
  • Bude změna ve vedení k naskočení do rozjetého vlaku stačit?
Subaru logo

Logo automobilky Subaru | foto: Unsplash

S přechodem automobilového průmyslu k elektrické budoucnosti jsou stále jasněji vidět firmy udávající nový směr a výrobci, kterým změny příliš nesvědčí. Subaru se podobně jako další japonské automobilky snaží dohnat zaspání na startu. Automobilka oznámila, že jmenuje nového generálního ředitele, jehož úkolem bude transformace firmy k elektromobilitě.

Subaru mění vedení firmy

Novým generálním ředitelem Subaru se stává Atsushi Osaki, jehož hlavním úkolem je urychlení vývoje elektromobilů. Osaki přebírá firemní kormidlo od Tomomiho Nakamury, který byl šéfem Subaru od června 2018 a který firmu provedl pandemií Covid-19.

Dalším úkolem Subaru je „nová vize managementu“, která má být dokončena na červnovém zasedání akcionářů. I když Nakamura inicioval vývoj elektrických automobilů Subaru a představil první elektromobil značky Subaru Solterra, tomuto modelu se na trzích příliš nedařilo.

Zatímco jiné značky představily již několikátý elektrický model, Subaru v loňském roce prodalo ve Spojených státech pouhých 919 kusů modelu Solterra. A to ještě měla automobilka z ostudy kabát, když jejímu elektromobilu podobně jako taktéž japonské Toyotě hrozilo riziko upadnutí kol za jízdy.

Elektrické SUV Subaru Solterra

Elektrické SUV Subaru Solterra | foto: Subaru


Čtěte také: Nejen Toyota, ale také Subaru. Kola jejich elektromobilů mohou odpadávat za jízdy


Toyota mění firemní filozofii, Subaru čeká zřejmě to samé

Navzdory oznámení řady zahraničních automobilek o investicích do výroby elektromobilů ve Spojených státech po zavedení nových daňových úlev, Subaru o podobných plánech neinformovalo. Automobilka tvrdí, že hlavním důvodem je to, že firma nemůže konkurovat pracovníkům McDonald’s, kteří v průměru vydělávají 20 až 25 dolarů za hodinu.

Změny ve struktuře managementu souvisejí s podobným krokem, ke kterému přistoupila Toyota, když v lednu oznámila, že její dlouholetý generální ředitel Akio Toyoda odchází z funkce. Nový generální ředitel Toyoty a bývalý šéf značky Lexus Koji Sato nedávno v ostrém kontrastu s vyjádřeními svého předchůdce oznámil, že „nyní je ten správný čas pro urychlení vývoje bateriových elektromobilů“.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."