S přechodem automobilového průmyslu k elektrické budoucnosti jsou stále jasněji vidět firmy udávající nový směr a výrobci, kterým změny příliš nesvědčí. Subaru se podobně jako další japonské automobilky snaží dohnat zaspání na startu. Automobilka oznámila, že jmenuje nového generálního ředitele, jehož úkolem bude transformace firmy k elektromobilitě.
Novým generálním ředitelem Subaru se stává Atsushi Osaki, jehož hlavním úkolem je urychlení vývoje elektromobilů. Osaki přebírá firemní kormidlo od Tomomiho Nakamury, který byl šéfem Subaru od června 2018 a který firmu provedl pandemií Covid-19.
Dalším úkolem Subaru je „nová vize managementu“, která má být dokončena na červnovém zasedání akcionářů. I když Nakamura inicioval vývoj elektrických automobilů Subaru a představil první elektromobil značky Subaru Solterra, tomuto modelu se na trzích příliš nedařilo.
Zatímco jiné značky představily již několikátý elektrický model, Subaru v loňském roce prodalo ve Spojených státech pouhých 919 kusů modelu Solterra. A to ještě měla automobilka z ostudy kabát, když jejímu elektromobilu podobně jako taktéž japonské Toyotě hrozilo riziko upadnutí kol za jízdy.
Čtěte také: Nejen Toyota, ale také Subaru. Kola jejich elektromobilů mohou odpadávat za jízdy
Navzdory oznámení řady zahraničních automobilek o investicích do výroby elektromobilů ve Spojených státech po zavedení nových daňových úlev, Subaru o podobných plánech neinformovalo. Automobilka tvrdí, že hlavním důvodem je to, že firma nemůže konkurovat pracovníkům McDonald’s, kteří v průměru vydělávají 20 až 25 dolarů za hodinu.
Změny ve struktuře managementu souvisejí s podobným krokem, ke kterému přistoupila Toyota, když v lednu oznámila, že její dlouholetý generální ředitel Akio Toyoda odchází z funkce. Nový generální ředitel Toyoty a bývalý šéf značky Lexus Koji Sato nedávno v ostrém kontrastu s vyjádřeními svého předchůdce oznámil, že „nyní je ten správný čas pro urychlení vývoje bateriových elektromobilů“.
S přechodem automobilového průmyslu k elektrické budoucnosti jsou stále jasněji vidět firmy udávající nový směr a výrobci, kterým změny příliš nesvědčí. Subaru se podobně jako další japonské automobilky snaží dohnat zaspání na startu. Automobilka oznámila, že jmenuje nového generálního ředitele, jehož úkolem bude transformace firmy k elektromobilitě.
Novým generálním ředitelem Subaru se stává Atsushi Osaki, jehož hlavním úkolem je urychlení vývoje elektromobilů. Osaki přebírá firemní kormidlo od Tomomiho Nakamury, který byl šéfem Subaru od června 2018 a který firmu provedl pandemií Covid-19.
Dalším úkolem Subaru je „nová vize managementu“, která má být dokončena na červnovém zasedání akcionářů. I když Nakamura inicioval vývoj elektrických automobilů Subaru a představil první elektromobil značky Subaru Solterra, tomuto modelu se na trzích příliš nedařilo.
Zatímco jiné značky představily již několikátý elektrický model, Subaru v loňském roce prodalo ve Spojených státech pouhých 919 kusů modelu Solterra. A to ještě měla automobilka z ostudy kabát, když jejímu elektromobilu podobně jako taktéž japonské Toyotě hrozilo riziko upadnutí kol za jízdy.
Čtěte také: Nejen Toyota, ale také Subaru. Kola jejich elektromobilů mohou odpadávat za jízdy
Navzdory oznámení řady zahraničních automobilek o investicích do výroby elektromobilů ve Spojených státech po zavedení nových daňových úlev, Subaru o podobných plánech neinformovalo. Automobilka tvrdí, že hlavním důvodem je to, že firma nemůže konkurovat pracovníkům McDonald’s, kteří v průměru vydělávají 20 až 25 dolarů za hodinu.
Změny ve struktuře managementu souvisejí s podobným krokem, ke kterému přistoupila Toyota, když v lednu oznámila, že její dlouholetý generální ředitel Akio Toyoda odchází z funkce. Nový generální ředitel Toyoty a bývalý šéf značky Lexus Koji Sato nedávno v ostrém kontrastu s vyjádřeními svého předchůdce oznámil, že „nyní je ten správný čas pro urychlení vývoje bateriových elektromobilů“.