Nejen Toyota, ale také Subaru. Kola jejich elektromobilů mohou odpadávat za jízdy

  • Subaru Solterra má bezpečnostní problém
  • Japonská automobilka opět pořádá svolávací akci
  • Důvodem jsou volné šrouby nábojů u kol
Elektrické SUV Subaru Solterra

Elektrické SUV Subaru Solterra | foto: Subaru

Plně elektrické SUV Subaru Solterra šlo v Česku oficiálně do prodeje na podzim 2022. Elektromobil s rozměry 469 centimetrů na délku a 165 na výšku se solidním zavazadlovým prostorem o objemu 452 litrů v základní verzi Comfort startoval na 1 580 000 Kč, zatímco varianta Executive vychází na 1 660 000, respektive 1 700 000 v případě paketu Executive+ s panoramatickou skleněnou střechou.

Povedené SUV od Subaru

Pokud byste očekávali nějakou širší variabilitu, nejspíš budete rozčarování. Kromě barvy nad rámec za příplatek 12 tisíc korun, nic dalšího nenajdete. Základní model má v ceně dvouzónovou klimatizaci, kola z lehkých slitin, 360° kamerový systém, 12,3palcový displej, celou řadu pomocných asistentů, adaptivní tempomat, automatické přepínání světel, udržování vozu v jízdním pruhu atd.

Bez ohledu na stupeň výbavy Subaru Solterra nabízí zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy a maximální rychlost až 160 km/h, v dražších konfiguracích dojezd až 414 km. Elektromobil využívá plochý motor jednak pro přirozené vyvážení, jednak kvůli těžišti, které ještě více snižují baterie umístěné v podlaze. Tyto atributy by měly mít přímý vliv na vyšší stabilitu i obratnost v zatáčkách.

Elektrické SUV Subaru Solterra | foto: Subaru

Elektrické SUV Subaru Solterra | foto: Subaru


Čtěte také: Toyota má pořádný průšvih! Novému elektromobilu mohou za jízdy odpadnout kola


Důvodem jsou opět vadná kola

Nicméně aktuálně má automobilka kvůli elektromobilu hlavu v pejru z jiného důvodu . V Severní Americe totiž rozjela svolávací akci čítající 1 182 vozidel, informuje server Motor1.

Ukázalo se, že servisní technici – z nějakého důvodu ne ti z dealerské sítě – nepostupovali podle specifikací a optimálně nedotáhli šrouby po přechozí nucené výměně nábojů u kol (červen 2022), což by mohlo v krajním případě skončit jejich povolováním, případně upadnutím za jízdy. Aneb vážné problémy s bezpečností, které se objevily u sesterské Toyoty bZ4X, nebyly vyřešeny ani zde.

Dobrou zprávou je, že řešení tohoto problému je jednoduché a bezplatné. Prodejci Subaru zkontrolují šrouby náboje a v případě potřeby je dotáhnou podle norem. Značka už podnikla příslušné kroky a všechny majitele informovala elektronicky a zároveň zřídila nonstop horkou linku pro případ dalších dotazů.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Nejen Toyota, ale také Subaru. Kola jejich elektromobilů mohou odpadávat za jízdy

  • Subaru Solterra má bezpečnostní problém
  • Japonská automobilka opět pořádá svolávací akci
  • Důvodem jsou volné šrouby nábojů u kol
Elektrické SUV Subaru Solterra

Elektrické SUV Subaru Solterra | foto: Subaru

Plně elektrické SUV Subaru Solterra šlo v Česku oficiálně do prodeje na podzim 2022. Elektromobil s rozměry 469 centimetrů na délku a 165 na výšku se solidním zavazadlovým prostorem o objemu 452 litrů v základní verzi Comfort startoval na 1 580 000 Kč, zatímco varianta Executive vychází na 1 660 000, respektive 1 700 000 v případě paketu Executive+ s panoramatickou skleněnou střechou.

Povedené SUV od Subaru

Pokud byste očekávali nějakou širší variabilitu, nejspíš budete rozčarování. Kromě barvy nad rámec za příplatek 12 tisíc korun, nic dalšího nenajdete. Základní model má v ceně dvouzónovou klimatizaci, kola z lehkých slitin, 360° kamerový systém, 12,3palcový displej, celou řadu pomocných asistentů, adaptivní tempomat, automatické přepínání světel, udržování vozu v jízdním pruhu atd.

Bez ohledu na stupeň výbavy Subaru Solterra nabízí zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy a maximální rychlost až 160 km/h, v dražších konfiguracích dojezd až 414 km. Elektromobil využívá plochý motor jednak pro přirozené vyvážení, jednak kvůli těžišti, které ještě více snižují baterie umístěné v podlaze. Tyto atributy by měly mít přímý vliv na vyšší stabilitu i obratnost v zatáčkách.

Elektrické SUV Subaru Solterra | foto: Subaru

Elektrické SUV Subaru Solterra | foto: Subaru


Čtěte také: Toyota má pořádný průšvih! Novému elektromobilu mohou za jízdy odpadnout kola


Důvodem jsou opět vadná kola

Nicméně aktuálně má automobilka kvůli elektromobilu hlavu v pejru z jiného důvodu . V Severní Americe totiž rozjela svolávací akci čítající 1 182 vozidel, informuje server Motor1.

Ukázalo se, že servisní technici – z nějakého důvodu ne ti z dealerské sítě – nepostupovali podle specifikací a optimálně nedotáhli šrouby po přechozí nucené výměně nábojů u kol (červen 2022), což by mohlo v krajním případě skončit jejich povolováním, případně upadnutím za jízdy. Aneb vážné problémy s bezpečností, které se objevily u sesterské Toyoty bZ4X, nebyly vyřešeny ani zde.

Dobrou zprávou je, že řešení tohoto problému je jednoduché a bezplatné. Prodejci Subaru zkontrolují šrouby náboje a v případě potřeby je dotáhnou podle norem. Značka už podnikla příslušné kroky a všechny majitele informovala elektronicky a zároveň zřídila nonstop horkou linku pro případ dalších dotazů.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."