Plně elektrické SUV Subaru Solterra šlo v Česku oficiálně do prodeje na podzim 2022. Elektromobil s rozměry 469 centimetrů na délku a 165 na výšku se solidním zavazadlovým prostorem o objemu 452 litrů v základní verzi Comfort startoval na 1 580 000 Kč, zatímco varianta Executive vychází na 1 660 000, respektive 1 700 000 v případě paketu Executive+ s panoramatickou skleněnou střechou.
Pokud byste očekávali nějakou širší variabilitu, nejspíš budete rozčarování. Kromě barvy nad rámec za příplatek 12 tisíc korun, nic dalšího nenajdete. Základní model má v ceně dvouzónovou klimatizaci, kola z lehkých slitin, 360° kamerový systém, 12,3palcový displej, celou řadu pomocných asistentů, adaptivní tempomat, automatické přepínání světel, udržování vozu v jízdním pruhu atd.
Bez ohledu na stupeň výbavy Subaru Solterra nabízí zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy a maximální rychlost až 160 km/h, v dražších konfiguracích dojezd až 414 km. Elektromobil využívá plochý motor jednak pro přirozené vyvážení, jednak kvůli těžišti, které ještě více snižují baterie umístěné v podlaze. Tyto atributy by měly mít přímý vliv na vyšší stabilitu i obratnost v zatáčkách.
Čtěte také: Toyota má pořádný průšvih! Novému elektromobilu mohou za jízdy odpadnout kola
Nicméně aktuálně má automobilka kvůli elektromobilu hlavu v pejru z jiného důvodu . V Severní Americe totiž rozjela svolávací akci čítající 1 182 vozidel, informuje server Motor1.
Ukázalo se, že servisní technici – z nějakého důvodu ne ti z dealerské sítě – nepostupovali podle specifikací a optimálně nedotáhli šrouby po přechozí nucené výměně nábojů u kol (červen 2022), což by mohlo v krajním případě skončit jejich povolováním, případně upadnutím za jízdy. Aneb vážné problémy s bezpečností, které se objevily u sesterské Toyoty bZ4X, nebyly vyřešeny ani zde.
Dobrou zprávou je, že řešení tohoto problému je jednoduché a bezplatné. Prodejci Subaru zkontrolují šrouby náboje a v případě potřeby je dotáhnou podle norem. Značka už podnikla příslušné kroky a všechny majitele informovala elektronicky a zároveň zřídila nonstop horkou linku pro případ dalších dotazů.
Plně elektrické SUV Subaru Solterra šlo v Česku oficiálně do prodeje na podzim 2022. Elektromobil s rozměry 469 centimetrů na délku a 165 na výšku se solidním zavazadlovým prostorem o objemu 452 litrů v základní verzi Comfort startoval na 1 580 000 Kč, zatímco varianta Executive vychází na 1 660 000, respektive 1 700 000 v případě paketu Executive+ s panoramatickou skleněnou střechou.
Pokud byste očekávali nějakou širší variabilitu, nejspíš budete rozčarování. Kromě barvy nad rámec za příplatek 12 tisíc korun, nic dalšího nenajdete. Základní model má v ceně dvouzónovou klimatizaci, kola z lehkých slitin, 360° kamerový systém, 12,3palcový displej, celou řadu pomocných asistentů, adaptivní tempomat, automatické přepínání světel, udržování vozu v jízdním pruhu atd.
Bez ohledu na stupeň výbavy Subaru Solterra nabízí zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy a maximální rychlost až 160 km/h, v dražších konfiguracích dojezd až 414 km. Elektromobil využívá plochý motor jednak pro přirozené vyvážení, jednak kvůli těžišti, které ještě více snižují baterie umístěné v podlaze. Tyto atributy by měly mít přímý vliv na vyšší stabilitu i obratnost v zatáčkách.
Čtěte také: Toyota má pořádný průšvih! Novému elektromobilu mohou za jízdy odpadnout kola
Nicméně aktuálně má automobilka kvůli elektromobilu hlavu v pejru z jiného důvodu . V Severní Americe totiž rozjela svolávací akci čítající 1 182 vozidel, informuje server Motor1.
Ukázalo se, že servisní technici – z nějakého důvodu ne ti z dealerské sítě – nepostupovali podle specifikací a optimálně nedotáhli šrouby po přechozí nucené výměně nábojů u kol (červen 2022), což by mohlo v krajním případě skončit jejich povolováním, případně upadnutím za jízdy. Aneb vážné problémy s bezpečností, které se objevily u sesterské Toyoty bZ4X, nebyly vyřešeny ani zde.
Dobrou zprávou je, že řešení tohoto problému je jednoduché a bezplatné. Prodejci Subaru zkontrolují šrouby náboje a v případě potřeby je dotáhnou podle norem. Značka už podnikla příslušné kroky a všechny majitele informovala elektronicky a zároveň zřídila nonstop horkou linku pro případ dalších dotazů.