První elektromobil od Jaguaru již získal několik prestižních ocenění, nicméně i přesto jeho prodeje stále zůstávají daleko za očekáváním.
CEO Jaguar Land Rover, Ralf Speth, poskytl zajímavý rozhovor pro zahraniční deník Automotive News Europe. Věnoval se celkovému stavu automobilky, která hledá nové cesty a snaží se o zlepšení své ne zrovna prosperující situace. Kromě jiného došlo i na otázky ohledně elektromobility.
Šéf automobilky si například myslí, že největším nedostatkem je pořizovací cena elektromobilů a také infrastruktura, která je prý stále příliš nevyhovující a nespolehlivá. Přitom elektromobil Jaguar I-Pace obdržel již několik ocenění včetně titulu Evropské auto roku 2019. Jenže ve skutečnosti třeba v Německu je poptávka právě po tomto plně elektrickém modelu poměrně malá a ani ve světě to není lepší.
Podle Ralfa Spetha není otázkou, kolik dokážete vyrobit elektroaut, ale kolik baterií pro ně můžete nakoupit. Poptávka po bateriích je prý tak vysoká, že v příštích pár letech budou omezené zásoby. A oproti jiným společnostem prý očekává postupné zvyšování ceny baterií, alespoň v příštích 2-3 letech. V posledních letech přitom cena baterií rapidně klesala, ať už díky velkovýrobě nebo technologickému pokroku.
Co by ovšem prodeje elektromobilu Jaguaru také mohlo nepříznivě ovlivňovat, je příchod nových modelů Audi e-tron či Mercedesu EQC.
zdroj: autonews
První elektromobil od Jaguaru již získal několik prestižních ocenění, nicméně i přesto jeho prodeje stále zůstávají daleko za očekáváním.
Tip: Jaguar I-Pace: vstříc elektrické budoucnosti
CEO Jaguar Land Rover, Ralf Speth, poskytl zajímavý rozhovor pro zahraniční deník Automotive News Europe. Věnoval se celkovému stavu automobilky, která hledá nové cesty a snaží se o zlepšení své ne zrovna prosperující situace. Kromě jiného došlo i na otázky ohledně elektromobility.
Šéf automobilky si například myslí, že největším nedostatkem je pořizovací cena elektromobilů a také infrastruktura, která je prý stále příliš nevyhovující a nespolehlivá. Přitom elektromobil Jaguar I-Pace obdržel již několik ocenění včetně titulu Evropské auto roku 2019. Jenže ve skutečnosti třeba v Německu je poptávka právě po tomto plně elektrickém modelu poměrně malá a ani ve světě to není lepší.
Podle Ralfa Spetha není otázkou, kolik dokážete vyrobit elektroaut, ale kolik baterií pro ně můžete nakoupit. Poptávka po bateriích je prý tak vysoká, že v příštích pár letech budou omezené zásoby. A oproti jiným společnostem prý očekává postupné zvyšování ceny baterií, alespoň v příštích 2-3 letech. V posledních letech přitom cena baterií rapidně klesala, ať už díky velkovýrobě nebo technologickému pokroku.
Co by ovšem prodeje elektromobilu Jaguaru také mohlo nepříznivě ovlivňovat, je příchod nových modelů Audi e-tron či Mercedesu EQC.
zdroj: autonews