Elektrickevozy.cz

Trendy: hledáme redaktory | ankety Elektrickevozy.cz | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů roku 2020

Šéf automobilky Volvo: koronavirus výrazně zrychlí přechod k elektromobilům

  |  Luboš Srb  |  15 komentářů

Volvo do budoucna hodně sází na elektrifikaci celého svého portfolia. A díky koronaviru by se měl přechod od starých spalovacích aut k novým technologicky pokročilým elektrickým vozům měl uskutečnit mnohem rychleji, než si dosud možná i samotná automobilka myslela.

Šéf automobilky Volvo, Håkan Samuelsson | foto: Volvo

TIP: Díky koronaviru roste poptávka po elektromobilech, říká nová studie

Håkan Samuelsson konkrétně řekl, že: “Elektrifikace bude probíhat rychleji. Myslím, že by bylo naivní uvěřit, že po několika měsících se vše vrátí do normálu, a naši zákazníci se vrátí do showroomu s žádostí o dieselová auta. Ještě více budou poptávat elektromobily. A to se zrychluje.”

Jde obecně o technologický posun

Nejde tady přitom jen o typ pohonu, ale obecně o technologie, které mohou přispět k lepšímu světu. “Pokud vlády dotují návrat do starého světa, myslím, že by to byla ztráta peněz. Měly by peníze použít na propagaci nových technologií, jak plánovaly před koronou.” dodal.

Volvo plánuje v příštích pěti letech během každého roku přijít s novým elektromobilem a do roku 2025 pak chce, aby elektromobily měly na celosvětových prodejích automobilky podíl 50 %, což je opravdu hodně ambiciózní a bez dosažení cenové parity je to snad skoro nemožné.

zdroj: Electrek

ŠTÍTKY:, , , ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
3 Comment threads
12 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
10 Comment authors
PavelPKProckRobinmrazik Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Tom256
Tom256

V některých zemích to možné už teď je, ale na druhou stranu odpor fosilního průmyslu s její lobby v médiích to v mnohých státech pozdrží. Navíc automobilky nemají zatím dostatečné kapacity na baterie, takže to příliš tlačit nebudou. Zavaří jim ovšem ti, kteří to myslí opravdu vážně a šlapou do toho.

mrazik
mrazik

Prosim o vysvetleni ,,lobby v médiích” ? Uz si konecne uvedomte, ze drtiva vetsina lidi na EV auto proste nema a nikdy mit nebude. Jsou odkazani na nabidku ojetych auto a nekteri si jeste na ne musi vzit pujcku. Takova je realita. I s tim mizernym dojezdem by se dokazali smirit, ale penize budou vzdy na prvnim miste. Bezna rodina s jednim-dvema detmi, hypotekou, pujckou si sotva muze dovolit EV auto za milion. Dale soucasna situace, kdy ekonomika pada tezce do minusu, zveda se nezamestnanost, tezko si budou lide/firmy porizovat nove EV auta. Sef automobilky zije v uplne jinem svete,… Číst vice »

Jarda
Jarda

Pokud si tvá imaginární rodina může dovolit auto, tak si může dovolit ojeté elektrické. Ve výsledku je díky údržbě vyjde levněji než to imaginárně “levnější” ojeté fosilní.

Zumoovice
Zumoovice

Za 350 000 s baterií na výměnu? Nová fabia stojí 220 000

PKP
PKP

Proč na výměnu? Kde prodávají za 350 tis. s baterií na výměnu? Ukažte!

mrazik
mrazik

Aha, takze mam na vyber koupit bud nove auto stredni tridy nebo MPV, ale radeji koupim ojete EV auto, ktere ma jiz pouzitou baterii s nizsi kapacitou a je mensi. Jo to dava logiku.

PKP
PKP

MPV se už moc nedělají, místo nich jsou ta SUV :-( Ale nákup je jen jedna strana mince, ta druhá je provoz a servis a za život toho auta to může dělat rozdíl klidně půl míče.

ZocelenyDrapalik
ZocelenyDrapalik

Už těch lamentací nechte. Každou novinku automobilky uvádějí drahou. Když před cca 20ti lety přišly common rail turbo diesely stály 2-3x tolik co srovnatelný benzínový model. V tom se elektromobily vůbec neliśí. A stejně jako dnes elektromobily, tak tehdy diesely čelily nářkům a posměchu diskutérů na netu. Jak naftu nikdo nebude chtít, jak je drahá, a že nafta patří do kamen. Vlastně se nic nezměnilo. Před 20ti lety byl benzín vydáván za spásu lidstva a nafta přinášela apokalypsu. Dnes je za spásu světa vydávaná nafta a apokalypsu přináší elektromobil. Nemohl by se z toho už někdo poučit a odpustit si… Číst vice »

mrazik
mrazik

A jeje, dalsi radoby odbornik. Prvni CR naftaky jako prvni zacal montovat Fiat do svych modelu, zejmena Alfa Romeo a cena rozhodne nebyla 2-3 nasobna, to je totalni nesmysl a blabol. Nasledne se pridabali dalsi, Mercedes, BMW, Opel atd. Naftaky byli vzdycky o neco drazsi, nejak se ten vyvoj zaplatit musel, ale narust ceny byl treba 10 – 20%, rozhodne ne nasobekceny. S tim co bylo nebo nebylo vydavano jako spasa mas uplny hokej. Staci si vzpomenout na silenstvi kolem TDi motoru pred 20 lety, predhaneni kdo ma vic cervenych pismenek na kufru :-) Aktualne po dieselgate se vice prodavaji… Číst vice »

ZocelenyDrapalik
ZocelenyDrapalik

Nafťáky se používaly dlouho, ale bez turbo common rail a nebo německé pumpe-duse technologie to byly líné smradlavé plečky a na trhu tvořily vždy výraznou menšinu. Konec konců třeba v USA je tomu tak dodnes. Takže tehdejší odpůrci nafty argumentovali zcela stejně jako vy v posledním odstavci. Fakt se musím smát jak lidem dělá velký problém poučit se z minulosti a opakují stále stejné nesmysly. Prodej nafťáků nastartovala nová technologie a sleva na spotřební dani z nafty. Cena prvních common rail dýzlů byla běžně dvojnásobek benzínové verze, protože stejně jako dnes dávali novou technologii jen spolu s vysokou výbavou. Co… Číst vice »

mrazik
mrazik

Proboha tou jsou kraviny, ze se to ani cist neda. Kdyz o historii naftaku nic nevis, tak o ni nepis, jsi pak za blba.
Prosim ktery prvni CR naftak stal 2-3 tolik nez benzinovy ? Aspon jeden jediny priklad. Dnes jsou dokonce auta levnejsi nez byvala, takze zase jen kecy.
Argumentovat naftou v USA je ubohe, tam je problem uplne jinde.

Robin
Robin

Podle těch blbin co píšete, tak jste na světě maximálně těch dvacet let. Je to tak jak píše “mrazik”

Pavel
Pavel

No já jsem na světě již více než 60 let a kupoval jsem nafťáky kvůli ekonomii provozu od roku 1994. Rozdíl proti stejně vybavenému benzínu byl vždy okolo 50 tisíc Kč.Vždy se dívejte a přemýšlejte, proč ty články někdo píše. Novinář odpapouškuje kdejakou blbost, jen aby měl článek, za který dostane zaplaceno. Volvo investovalo do nových technologií, musí být tedy drahé a a platí za to zvýšenou poruchovostí, což bývá obvyklé. Takže manažer se logicky snaží navodit atmosféru vhodnou pro jejich výrobky. Česká realita je taková, že ani jako lékař ve státním nemám na nový PHEV auto i to nejlevnější… Číst vice »

Lukas
Lukas

pan se spletl, krize urcite neurychli prechod k elektromobilum, uz jen pro nizke ceny paliv

rock
rock

Já to nějak nechápu. Totiž: jaká je návaznost mezi “po několika měsících se vše vrátí do normálu, a naši zákazníci se vrátí do showroomu” a “Ještě více budou poptávat elektromobily”?

Já tam žádnou souvislost nevidím, uniká mi nějaký myšlenkový krok.

Mobilní zobrazení