Sdílené elektrokoloběžky v Praze: Jsou nebezpečné, neměly by se zakázat?

Nová generace elektrokoloběžky Bolt 6

Elektrokoloběžky ohrožují chodce a jsou špatně zaparkované | foto: Bolt

Měly by se v Praze zakázat sdílené elektrokoloběžky? Petr Lachnit, člen zastupitelstva na Praze 5, říká, že by se měla Praha vydat cestou Madridu a dalších měst a elektrokoloběžky v nich zakázat.

Koloběžky ohrožují chodce

Elektrokoloběžky se v Praze sdílí již několik let. Bohužel je situace kolem nich neutěšená, neboť někteří jejich uživatelé nerespektují zásady správného chování. Na koloběžkách jezdí tak, že ohrožují chodce a koloběžky nechávají na místech, kde vadí, často chodcům v cestě. Mnohým Pražanům se sdílené elektrokoloběžky nelíbí a byli by rádi, kdyby se nastavila nějaká pravidla, nebo elektrokoloběžky zcela zakázaly.

Některá města je zakázala

Zastupitel Petr Lachnit přišel s aktivitou, která má dosáhnout toho, aby se Praha vydala cestou velkých měst, které koloběžky zcela zakázaly: „Evropa postupně opouští „sdílené“ elektrokoloběžky. Proč ne Praha? Víte, co spojuje Paříž, Kodaň, Gelsenkirchen, Toronto, Barcelonu a nově nyní i Madrid? Zmíněná města po velmi negativních zkušenostech přistoupila k zákazu „sdílených“ elektrokoloběžek. Zdůvodnění je všude stejné. Firmy nesplnily podmínky, ke kterým se zavázaly v dohodě s radnicemi. Především šlo o nedostatečnou ochranu chodců.“

Bez memoranda s provozovateli

V Praze se doposud memorandum s provozovateli koloběžek nepodařilo: „Už před rokem pirátský náměstek primátora Zdeněk Hřib přišel s prohlášením, že město chystá navázat smluvní vztah s provozovateli koloběžek. Ten by měl nastavit striktní pravidla včetně sankcí za jejich porušení. Proč dodnes nejsou, nikdo netuší.“

Občané mají rozhodnout

Petr Lachnit navrhuje, aby rozhodili občané sami: „Nejsem přílišným zastáncem referend, ale v tomto případě bych souhlasil. Například pařížská radnice ho uspořádala, a skoro 90 procent obyvatel francouzské metropole se vyjádřilo pro zákaz. Nicméně zástupci vedení Prahy by především měli odpovědět na kardinální otázku. Co „sdílené“ elektrokoloběžky pozitivního přinášejí? Můj názor je jasný. Jen problémy.“

Elektrokoloběžka Lime

Radní Petr Lachnit chce vyvolat referendum


Čtěte také: Madrid zakazuje sdílené elektrokoloběžky. Důvodem jsou neukáznění turisté


Na Praze 1 zakázané

Elektrokoloběžky jsou doposud zakázané na Praze 1 v určitých zónách. I zde kvůli tomu, že se nešlo s provozovatelem sdílených koloběžek dohodnout: „Nevidíme smysl v tom okamžitě vše zakazovat, vždycky nejprve vedeme jednání, ve kterém se snažíme nastavit férové podmínky pro obě strany. Chceme, aby se na Praze 1 dobře podnikalo, ale podnikání nesmí obtěžovat místní obyvatele,” uvedl radní pro dopravu David Skála a dodal: „Společnost Lime nesplnila žádný z našich požadavků na bezpečný a rozumný provoz, proto po roce usilovných vyjednávání musíme přistoupit k dalšímu kroku a připravujeme omezení vjezdu do pěších zón v centru města.“

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Sdílené elektrokoloběžky v Praze: Jsou nebezpečné, neměly by se zakázat?

Nová generace elektrokoloběžky Bolt 6

Elektrokoloběžky ohrožují chodce a jsou špatně zaparkované | foto: Bolt

Měly by se v Praze zakázat sdílené elektrokoloběžky? Petr Lachnit, člen zastupitelstva na Praze 5, říká, že by se měla Praha vydat cestou Madridu a dalších měst a elektrokoloběžky v nich zakázat.

Koloběžky ohrožují chodce

Elektrokoloběžky se v Praze sdílí již několik let. Bohužel je situace kolem nich neutěšená, neboť někteří jejich uživatelé nerespektují zásady správného chování. Na koloběžkách jezdí tak, že ohrožují chodce a koloběžky nechávají na místech, kde vadí, často chodcům v cestě. Mnohým Pražanům se sdílené elektrokoloběžky nelíbí a byli by rádi, kdyby se nastavila nějaká pravidla, nebo elektrokoloběžky zcela zakázaly.

Některá města je zakázala

Zastupitel Petr Lachnit přišel s aktivitou, která má dosáhnout toho, aby se Praha vydala cestou velkých měst, které koloběžky zcela zakázaly: „Evropa postupně opouští „sdílené“ elektrokoloběžky. Proč ne Praha? Víte, co spojuje Paříž, Kodaň, Gelsenkirchen, Toronto, Barcelonu a nově nyní i Madrid? Zmíněná města po velmi negativních zkušenostech přistoupila k zákazu „sdílených“ elektrokoloběžek. Zdůvodnění je všude stejné. Firmy nesplnily podmínky, ke kterým se zavázaly v dohodě s radnicemi. Především šlo o nedostatečnou ochranu chodců.“

Bez memoranda s provozovateli

V Praze se doposud memorandum s provozovateli koloběžek nepodařilo: „Už před rokem pirátský náměstek primátora Zdeněk Hřib přišel s prohlášením, že město chystá navázat smluvní vztah s provozovateli koloběžek. Ten by měl nastavit striktní pravidla včetně sankcí za jejich porušení. Proč dodnes nejsou, nikdo netuší.“

Občané mají rozhodnout

Petr Lachnit navrhuje, aby rozhodili občané sami: „Nejsem přílišným zastáncem referend, ale v tomto případě bych souhlasil. Například pařížská radnice ho uspořádala, a skoro 90 procent obyvatel francouzské metropole se vyjádřilo pro zákaz. Nicméně zástupci vedení Prahy by především měli odpovědět na kardinální otázku. Co „sdílené“ elektrokoloběžky pozitivního přinášejí? Můj názor je jasný. Jen problémy.“

Elektrokoloběžka Lime

Radní Petr Lachnit chce vyvolat referendum


Čtěte také: Madrid zakazuje sdílené elektrokoloběžky. Důvodem jsou neukáznění turisté


Na Praze 1 zakázané

Elektrokoloběžky jsou doposud zakázané na Praze 1 v určitých zónách. I zde kvůli tomu, že se nešlo s provozovatelem sdílených koloběžek dohodnout: „Nevidíme smysl v tom okamžitě vše zakazovat, vždycky nejprve vedeme jednání, ve kterém se snažíme nastavit férové podmínky pro obě strany. Chceme, aby se na Praze 1 dobře podnikalo, ale podnikání nesmí obtěžovat místní obyvatele,” uvedl radní pro dopravu David Skála a dodal: „Společnost Lime nesplnila žádný z našich požadavků na bezpečný a rozumný provoz, proto po roce usilovných vyjednávání musíme přistoupit k dalšímu kroku a připravujeme omezení vjezdu do pěších zón v centru města.“

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."