Nová verze Tesla FSD 12.4.2 má představovat výrazný posun
Aktualizace řeší známé problémy a zlepšuje funkčnost systému
K dispozici ji mají zatím jen zaměstnanci a vybraní externí uživatelé
Tesla ve velkém sází na umělou inteligenci, řešení autonomního řízení a budoucnost vidí v robotaxi. Ostatně generální ředitel Elon Musk tvrdí, že systém autonomní jízdy FSD bude jednoho dne lepší a bezpečnější než lidští řidiči. Posunout směrem k tomuto cíli má automobilku nejnovější aktualizace FSD 12.4.2, která se aktuálně dostává k vybraným beta testerům. A ti jsou jí prý ohromeni.
Tesla FSD 12.4.2 přináší zlepšení ve všech ohledech
Po prvních dojmech uživatelé uvedli, že FSD je nyní s rozhodováním plynulé. Už předchozí verze 12.4.1 byla lepší než ta předchozí. Mnoho řidičů si však u ní stěžovalo na problémy, jako je zbytečné přejíždění z pruhu do pruhu, brzdění před neexistující překážkou, pomalá jízda bez zjevného důvodu a podobně. Většina těchto problémů byla podle beta testerů v aktualizaci vyřešena.
Youtuber Black Tesla z New Jersey ve svém videu s prvními dojmy uvedl, že aktualizace přináší vylepšení sledování pozornosti založené na vidění a systém je celkově plynulejší a propracovanější. Když vyjel z příjezdové cesty, zdálo se, že jeho Tesla řídí stejně dobře jako s pozorným lidským řidičem a velmi dobře reaguje na okolní prostředí.
V jednom případě jiné auto projelo na červenou a nebezpečně odbočilo doleva, čímž zkřížilo cestu s Teslou, která měla díky zelenému světlu přednost. Elektromobil zpomalil, aby mu umožnil projet a vůbec se neozval. Také hladce manévroval kolem nahodile zaparkovaných aut a zpomalil, když viděl blížící se vozidla, jako jsou autobusy, která při průjezdu zatáček potřebují více prostoru nebo k předjíždění stojících objektů potřebují více pruhů.
FSD stále pokulhává při jízdě kolem výmolů a příliš se spoléhá na brzdy. S rekuperací v nejagresivnějším nastavení lze Tesly řídit jedním pedálem, ale FSD podle Black Tesly používá skutečné brzdy častěji, než je potřeba. Mezi další oblasti ke zlepšení patří i váhání při zařazování se na dálnici nebo plazení se bolestivě nízkou rychlostí bez zjevného důvodu. Youtuber Dirty Tesla si pak postěžoval na systém monitorování řidiče, který údajně nerozpozná, když řidič zamhouří oči na prudkém slunci.
Navzdory zavádějícímu označení však FSD stále není funkcí autonomního řízení v pravém smyslu. Jedná se pouze o asistenční systém řidiče, který existuje proto, aby vám pomáhal, ne aby za vás řídil. Nemůžete tedy spustit oči ze silnice a podřimovat. Tesla vyžaduje, aby řidiči byli plně zapojeni a připraveni kdykoli převzít řízení. Pokud způsobí kolizi, je za ni stále právně odpovědný řidič.
Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.
Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.