Velké displeje infotainmentu, ale i příliš mnoho možností nastavení displeje digitální přístrojové desky může mít na řidiče za jízdy neblahý vliv. Ve snaze přizpůsobit si veškerá nastavení nebo sledování obrazu na centrálním displeji může nebezpečně rušit pozornost při řízení. BMW si pro takové případy nechalo patentovat novou „bezpečnostní“ technologii.
K německému patentovému úřadu doputovala žádost o schválení nového patentu, který má řidiči pomoci se více věnovat jízdě vpřed. Vcelku bezesporu lze usoudit, že moderní systémy v nových vozidlech v mnoha směrech suplují funkci počítače, mobilního telefonu, navigace nebo i zábavního multimediálního systému. To jsou ale vše funkce, kvůli kterým řidič častěji sundává ruce z volantu a může tak vzniknout příliš nebezpečná situace.
Pokud BMW zpozoruje, že se řidič příliš dlouho dívá směrem na displeje, chce je za jízdy vypínat. Primárně by se tato funkce neměla objevit u přístrojové desky. Zde jsou umístěné pro řidiče důležité jízdní informace, které by měl mít vždy na očích. Řeč je především o centrálním displeji, případně o dodatečné třetí obrazovce umístěné před spolujezdcem. Takový doplněk by měl především zabavit na cestě zbytek posádky.
Čtěte také: 3 skryté funkce u Tesly, o kterých nejspíš ani netušíte (3. díl)
Jenže pokud bude film za jízdy sledovat i řidič, nemusí posádka dorazit do své destinace. Proto se displej bude vypínat a bude rozostřovat obraz. BMW přitom nechce zvýhodnit ani spolujezdce. Toho tak bude takové chování rozčilovat a bude to svádět na nepozornost řidiče. Německá automobilka tak chce využít i zbytek cestujících, aby pokáraly řidiče. To je při nejmenším podivná myšlenka.
Přitom již dříve byly ve vozech vyšších tříd uplatněné obdobné technologie, které řidiči jednoduše nedovolily obraz na displejích sledovat. Používali se fólie s úhly prostupnosti světla. Řidič ze svého úhlu viděl černý displej a zbytek posádky si mohl dále užívat zábavy na cestách. Nestačilo by oprášit pár starých možností, než vymýšlet pochybné patenty? Otázkou samozřejmě zůstává, zda o první chvíle nejde spíše o patent „do šuplíku“.
Velké displeje infotainmentu, ale i příliš mnoho možností nastavení displeje digitální přístrojové desky může mít na řidiče za jízdy neblahý vliv. Ve snaze přizpůsobit si veškerá nastavení nebo sledování obrazu na centrálním displeji může nebezpečně rušit pozornost při řízení. BMW si pro takové případy nechalo patentovat novou „bezpečnostní“ technologii.
K německému patentovému úřadu doputovala žádost o schválení nového patentu, který má řidiči pomoci se více věnovat jízdě vpřed. Vcelku bezesporu lze usoudit, že moderní systémy v nových vozidlech v mnoha směrech suplují funkci počítače, mobilního telefonu, navigace nebo i zábavního multimediálního systému. To jsou ale vše funkce, kvůli kterým řidič častěji sundává ruce z volantu a může tak vzniknout příliš nebezpečná situace.
Pokud BMW zpozoruje, že se řidič příliš dlouho dívá směrem na displeje, chce je za jízdy vypínat. Primárně by se tato funkce neměla objevit u přístrojové desky. Zde jsou umístěné pro řidiče důležité jízdní informace, které by měl mít vždy na očích. Řeč je především o centrálním displeji, případně o dodatečné třetí obrazovce umístěné před spolujezdcem. Takový doplněk by měl především zabavit na cestě zbytek posádky.
Čtěte také: 3 skryté funkce u Tesly, o kterých nejspíš ani netušíte (3. díl)
Jenže pokud bude film za jízdy sledovat i řidič, nemusí posádka dorazit do své destinace. Proto se displej bude vypínat a bude rozostřovat obraz. BMW přitom nechce zvýhodnit ani spolujezdce. Toho tak bude takové chování rozčilovat a bude to svádět na nepozornost řidiče. Německá automobilka tak chce využít i zbytek cestujících, aby pokáraly řidiče. To je při nejmenším podivná myšlenka.
Přitom již dříve byly ve vozech vyšších tříd uplatněné obdobné technologie, které řidiči jednoduše nedovolily obraz na displejích sledovat. Používali se fólie s úhly prostupnosti světla. Řidič ze svého úhlu viděl černý displej a zbytek posádky si mohl dále užívat zábavy na cestách. Nestačilo by oprášit pár starých možností, než vymýšlet pochybné patenty? Otázkou samozřejmě zůstává, zda o první chvíle nejde spíše o patent „do šuplíku“.