Revoluční solid-state baterie jsou tu. Která automobilka má eso v rukávu?

  • Náhrada za lithiové baterie se opět blíží realitě
  • BMW činí další kroky vstříc bateriím s pevným elektrolytem
  • Solid Power dodá značce know-how k výstavbě vlastní výrobní linky
Baterie, ilustrační obrázek

Baterie, ilustrační obrázek

V solid-state bateriích, tj. bateriích s pevným elektrolytem, všichni spatřují další významný milník, především v elektromobilitě. Díky nim bude možné i násobně navýšit celkový dojezd vozidel. Další krok tímto směrem nyní plánuje udělat i skupina BMW. Rozšíří spolupráci s vývojářem této technologie, Solid Power, ve společném projektu. V plánu je nyní výstavba prototypové výrobní linky v závodě poblíž Mnichova.

BMW už se chystá na výrobu solid-state baterií

Ještě přes samotnou montáží prototypu první linky musí vývojáři z BMW důkladně projednat se svým partnerem celý výrobní proces. Testování jednotlivých komponentů začne ještě v letošním roce. BMW by chtělo mít tuto technologii připravenou ještě před rokem 2025.

Koncem loňského roku zveřejnily oba partneři bližší informace o této spolupráci. Německá automobilka si pořídila licenci na design i výrobní proces baterií za 20 milionů dolarů, v přepočtu téměř 450 milionů korun. Převezmou také současné know-how pro výstavbu přesné kopie výrobní linky.

Solid Power spustil svojí první výrobní linku v roce 2022. Její kapacita je aktuálně 300 jednotek pevných baterií týdně. První prototyp baterie tohoto typu vyrobila společnost již v roce 2020. Nabídla kapacitu 20 Ah s 330 Wh na jeden kilogram hmotnosti. Skvělou hodnotou je pak rychost dobíjení. Polovinu kapacity bylo možné doplnit za 15 minut.

Solid state baterie společnosti Solid Power

Solid state baterie společnosti Solid Power | foto: Solid Power


Čtěte také: BMW si bude revoluční solid-state baterie vyrábět pod vlastní střechou


Stejný výkon v polovičním těle a téměř za poloviční cenu

Vizi svých baterií oznámil Solid Power o rok později. Modul o výkonu 77 kWh může vážit až o 46 % méně než současné technologie umožňují a zvýší efektivitu o 16 % oproti nejběžnějším Li-Ion bateriím. Významnou úlevou je ale i cena. Ta se dokáže snížit i o 40 %. Kromě BMW o dodavatele projevil zájem i Ford. Cílem Solid Power není stát se výhradním dodavatelem jedné značky, chce být globálním dodavatelem technologie pro více zájemců.

Mimo BMW již svůj záměr s výrobou baterií s pevným elektrolytem vyjádřila i Toyota. I japonci míří s prvním komerčním vozidlem užívajícím tuto technologii produkovaným od roku 2025. Ovšem Toyota nebude spěchat s rozšiřováním této technologie pouze do elektromobilů. Vzhledem k řadě úspěšných hybridních aut budeme očekávat nasazení solid-state baterií i zde. Díky tomu by mohla své spolehlivé hybridní vozy nabízet za ještě atraktivnější ceny.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Revoluční solid-state baterie jsou tu. Která automobilka má eso v rukávu?

  • Náhrada za lithiové baterie se opět blíží realitě
  • BMW činí další kroky vstříc bateriím s pevným elektrolytem
  • Solid Power dodá značce know-how k výstavbě vlastní výrobní linky
Baterie, ilustrační obrázek

Baterie, ilustrační obrázek

V solid-state bateriích, tj. bateriích s pevným elektrolytem, všichni spatřují další významný milník, především v elektromobilitě. Díky nim bude možné i násobně navýšit celkový dojezd vozidel. Další krok tímto směrem nyní plánuje udělat i skupina BMW. Rozšíří spolupráci s vývojářem této technologie, Solid Power, ve společném projektu. V plánu je nyní výstavba prototypové výrobní linky v závodě poblíž Mnichova.

BMW už se chystá na výrobu solid-state baterií

Ještě přes samotnou montáží prototypu první linky musí vývojáři z BMW důkladně projednat se svým partnerem celý výrobní proces. Testování jednotlivých komponentů začne ještě v letošním roce. BMW by chtělo mít tuto technologii připravenou ještě před rokem 2025.

Koncem loňského roku zveřejnily oba partneři bližší informace o této spolupráci. Německá automobilka si pořídila licenci na design i výrobní proces baterií za 20 milionů dolarů, v přepočtu téměř 450 milionů korun. Převezmou také současné know-how pro výstavbu přesné kopie výrobní linky.

Solid Power spustil svojí první výrobní linku v roce 2022. Její kapacita je aktuálně 300 jednotek pevných baterií týdně. První prototyp baterie tohoto typu vyrobila společnost již v roce 2020. Nabídla kapacitu 20 Ah s 330 Wh na jeden kilogram hmotnosti. Skvělou hodnotou je pak rychost dobíjení. Polovinu kapacity bylo možné doplnit za 15 minut.

Solid state baterie společnosti Solid Power

Solid state baterie společnosti Solid Power | foto: Solid Power


Čtěte také: BMW si bude revoluční solid-state baterie vyrábět pod vlastní střechou


Stejný výkon v polovičním těle a téměř za poloviční cenu

Vizi svých baterií oznámil Solid Power o rok později. Modul o výkonu 77 kWh může vážit až o 46 % méně než současné technologie umožňují a zvýší efektivitu o 16 % oproti nejběžnějším Li-Ion bateriím. Významnou úlevou je ale i cena. Ta se dokáže snížit i o 40 %. Kromě BMW o dodavatele projevil zájem i Ford. Cílem Solid Power není stát se výhradním dodavatelem jedné značky, chce být globálním dodavatelem technologie pro více zájemců.

Mimo BMW již svůj záměr s výrobou baterií s pevným elektrolytem vyjádřila i Toyota. I japonci míří s prvním komerčním vozidlem užívajícím tuto technologii produkovaným od roku 2025. Ovšem Toyota nebude spěchat s rozšiřováním této technologie pouze do elektromobilů. Vzhledem k řadě úspěšných hybridních aut budeme očekávat nasazení solid-state baterií i zde. Díky tomu by mohla své spolehlivé hybridní vozy nabízet za ještě atraktivnější ceny.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."