V solid-state bateriích, tj. bateriích s pevným elektrolytem, všichni spatřují další významný milník, především v elektromobilitě. Díky nim bude možné i násobně navýšit celkový dojezd vozidel. Další krok tímto směrem nyní plánuje udělat i skupina BMW. Rozšíří spolupráci s vývojářem této technologie, Solid Power, ve společném projektu. V plánu je nyní výstavba prototypové výrobní linky v závodě poblíž Mnichova.
Ještě přes samotnou montáží prototypu první linky musí vývojáři z BMW důkladně projednat se svým partnerem celý výrobní proces. Testování jednotlivých komponentů začne ještě v letošním roce. BMW by chtělo mít tuto technologii připravenou ještě před rokem 2025.
Koncem loňského roku zveřejnily oba partneři bližší informace o této spolupráci. Německá automobilka si pořídila licenci na design i výrobní proces baterií za 20 milionů dolarů, v přepočtu téměř 450 milionů korun. Převezmou také současné know-how pro výstavbu přesné kopie výrobní linky.
Solid Power spustil svojí první výrobní linku v roce 2022. Její kapacita je aktuálně 300 jednotek pevných baterií týdně. První prototyp baterie tohoto typu vyrobila společnost již v roce 2020. Nabídla kapacitu 20 Ah s 330 Wh na jeden kilogram hmotnosti. Skvělou hodnotou je pak rychost dobíjení. Polovinu kapacity bylo možné doplnit za 15 minut.
Čtěte také: BMW si bude revoluční solid-state baterie vyrábět pod vlastní střechou
Vizi svých baterií oznámil Solid Power o rok později. Modul o výkonu 77 kWh může vážit až o 46 % méně než současné technologie umožňují a zvýší efektivitu o 16 % oproti nejběžnějším Li-Ion bateriím. Významnou úlevou je ale i cena. Ta se dokáže snížit i o 40 %. Kromě BMW o dodavatele projevil zájem i Ford. Cílem Solid Power není stát se výhradním dodavatelem jedné značky, chce být globálním dodavatelem technologie pro více zájemců.
Mimo BMW již svůj záměr s výrobou baterií s pevným elektrolytem vyjádřila i Toyota. I japonci míří s prvním komerčním vozidlem užívajícím tuto technologii produkovaným od roku 2025. Ovšem Toyota nebude spěchat s rozšiřováním této technologie pouze do elektromobilů. Vzhledem k řadě úspěšných hybridních aut budeme očekávat nasazení solid-state baterií i zde. Díky tomu by mohla své spolehlivé hybridní vozy nabízet za ještě atraktivnější ceny.
V solid-state bateriích, tj. bateriích s pevným elektrolytem, všichni spatřují další významný milník, především v elektromobilitě. Díky nim bude možné i násobně navýšit celkový dojezd vozidel. Další krok tímto směrem nyní plánuje udělat i skupina BMW. Rozšíří spolupráci s vývojářem této technologie, Solid Power, ve společném projektu. V plánu je nyní výstavba prototypové výrobní linky v závodě poblíž Mnichova.
Ještě přes samotnou montáží prototypu první linky musí vývojáři z BMW důkladně projednat se svým partnerem celý výrobní proces. Testování jednotlivých komponentů začne ještě v letošním roce. BMW by chtělo mít tuto technologii připravenou ještě před rokem 2025.
Koncem loňského roku zveřejnily oba partneři bližší informace o této spolupráci. Německá automobilka si pořídila licenci na design i výrobní proces baterií za 20 milionů dolarů, v přepočtu téměř 450 milionů korun. Převezmou také současné know-how pro výstavbu přesné kopie výrobní linky.
Solid Power spustil svojí první výrobní linku v roce 2022. Její kapacita je aktuálně 300 jednotek pevných baterií týdně. První prototyp baterie tohoto typu vyrobila společnost již v roce 2020. Nabídla kapacitu 20 Ah s 330 Wh na jeden kilogram hmotnosti. Skvělou hodnotou je pak rychost dobíjení. Polovinu kapacity bylo možné doplnit za 15 minut.
Čtěte také: BMW si bude revoluční solid-state baterie vyrábět pod vlastní střechou
Vizi svých baterií oznámil Solid Power o rok později. Modul o výkonu 77 kWh může vážit až o 46 % méně než současné technologie umožňují a zvýší efektivitu o 16 % oproti nejběžnějším Li-Ion bateriím. Významnou úlevou je ale i cena. Ta se dokáže snížit i o 40 %. Kromě BMW o dodavatele projevil zájem i Ford. Cílem Solid Power není stát se výhradním dodavatelem jedné značky, chce být globálním dodavatelem technologie pro více zájemců.
Mimo BMW již svůj záměr s výrobou baterií s pevným elektrolytem vyjádřila i Toyota. I japonci míří s prvním komerčním vozidlem užívajícím tuto technologii produkovaným od roku 2025. Ovšem Toyota nebude spěchat s rozšiřováním této technologie pouze do elektromobilů. Vzhledem k řadě úspěšných hybridních aut budeme očekávat nasazení solid-state baterií i zde. Díky tomu by mohla své spolehlivé hybridní vozy nabízet za ještě atraktivnější ceny.