Revoluce v efektivitě: Tesla Cybercab ujede 480 km s malou 50kWh baterkou

Autonomní Tesla Cybercab má dorazit příští rok. Bude lehká, aerodynamická a s baterií pod 50 kWh nabídne dojezd až 480 km díky revoluční efektivitě.
Robotaxi od Tesly nadchne efektivitou
Od kontroverzního představení zcela autonomního taxi Tesly již uběhlo půl roku. Od té doby jsme se příliš novinek nedozvěděli. Podle plánů vedení se má vůz začít po silnicích prohánět už příští rok. Zda-li je ale systém řízení FSD v tak dobré fázi stále zůstává otázkou.
Cílem automobilky je učinit ze Cybercabu jeden z energeticky nejefektivnějších automobilů současnosti. Vůz se bude vyznačovat nízkou hmotností. Tomu bude napomáhat i malý půdorys s dvojicí dveří a pouze dvěma sedadly. Absence standardních řídících prvků se postará o další značný úbytek hmotnosti.
Díky tomu Tesla ani neuvažuje nad použitím velkých baterií. Jelikož bude vůz jezdit primárně po městech a předměstí, nepotřebuje velkou baterii, ani extrémní hodnoty dojezdu. I tak ale má podle viceprezidenta výroby, Larse Moravyho, nabídnout dojezd kolem 480 kilometrů.

480 km s méně než 50kWh baterkou
Ve srovnání se současnou nabídkou jde o zcela průměrnou hodnotu. Co ovšem překvapí je, že baterie by měla mít kapacitu nižší než 50 kWh. Základní Model 3 s pohonem zadní nápravy dnes dostává využitelnou kapacitu 75 kWh. Pokud se tato redukce podaří, mohl by vůz na jednu kWh ujet až 9,6 kilometru. Jedny z nejefektivnějších aut současnosti zvládají na kilowatt hodinu urazit zhruba 6,5 kilometru.
V dosažení kýžené efektivity je ale potřeba připočítat i revoluční výrobní procesy a výbornou aerodynamiku vozu. Kapkovitý tvar karoserie zajistí téměř dokonalé obtékání vzduchu. Tuto teorii nicméně již přes mnoha desítkami let pochopili i inženýři z české Tatry.
Zatím stále není jasné, na jaké hodnotě se zastaví provozní hmotnost. Svým velkým dílem přispěje i nelakovaná polyuretanová slitina, která bude použitá na karoserii. Vůz se nebude lakovat běžnými postupy, barva bude do karoserie přidána rovnou v procesu výroby. Podle vedení jsou přípravy modelu stále v souladu s uvedením na trh během příštího roku. Výrobní linky se již strojí pro potřeby autonomní novinky.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.