Revoluční StoreDot baterie si připsaly další úspěch. Tentokrát jsou již připraveny k produkci a v testu dosáhly 1 000 nabíjecích cyklů. Jak je na tom kondice baterie po tolika cyklech a kdy se začnou vyrábět?
Mladý izraelský startup StoreDot zabývající se výrobou baterií budoucnosti oznámil, že jeho převratný akumulátor dosáhl 1 000 nabíjecích cyklů a je již připraven k velkovýrobě. Nejzajímavější je na této revoluční baterii především rychlost nabíjení, kdy během pouhých 10 minut dobijete až 400 kilometrů dojezdu.
Baterie s názvem XFC EV se podle společnosti opakovaně nabíjely z 10 na 80 % kapacity, a to za uvedených 10 minut. Před dalším nabíjením se pak vybíjely po dobu jedné hodiny. Baterie dosáhly více než 1 000 takovýchto skoro až extrémních nabíjecích cyklů po sobě, než se jejich kapacita dostala pod 80 % původního stavu. StoreDot však stále není úplně spokojený a očekává, že do konce roku dosáhne dalšího zlepšení.
Čtěte také: Revoluční baterie od StoreDot už míří k prvním partnerům. Kdy se jí dočkáme?
Díky neuvěřitelně pomalé degradaci baterie by mohly nově automobilky používající baterie StoreDot navýšit záruku na baterie. Ta by podle startupu mohla být až na 500 tisíc kilometrů za předpokladu, že jeden nabíjecí cyklus bude asi 500 kilometrů. V současnosti totiž většina výrobců nabízí záruku na baterii v rozmezí od 160 do 280 tisíc kilometrů.
Kdy se nové baterie dočkáme v elektromobilech, se zatím neví. Nicméně tento pokrok dává tušit, že jsme opět o krok blíže. Mezi partnery StoreDotu patří například Polestar či Mercedes-Benz, tak uvidíme, třeba se této očekávané baterie v budoucnosti dočkáme právě u nich.
Revoluční StoreDot baterie si připsaly další úspěch. Tentokrát jsou již připraveny k produkci a v testu dosáhly 1 000 nabíjecích cyklů. Jak je na tom kondice baterie po tolika cyklech a kdy se začnou vyrábět?
Mladý izraelský startup StoreDot zabývající se výrobou baterií budoucnosti oznámil, že jeho převratný akumulátor dosáhl 1 000 nabíjecích cyklů a je již připraven k velkovýrobě. Nejzajímavější je na této revoluční baterii především rychlost nabíjení, kdy během pouhých 10 minut dobijete až 400 kilometrů dojezdu.
Baterie s názvem XFC EV se podle společnosti opakovaně nabíjely z 10 na 80 % kapacity, a to za uvedených 10 minut. Před dalším nabíjením se pak vybíjely po dobu jedné hodiny. Baterie dosáhly více než 1 000 takovýchto skoro až extrémních nabíjecích cyklů po sobě, než se jejich kapacita dostala pod 80 % původního stavu. StoreDot však stále není úplně spokojený a očekává, že do konce roku dosáhne dalšího zlepšení.
Čtěte také: Revoluční baterie od StoreDot už míří k prvním partnerům. Kdy se jí dočkáme?
Díky neuvěřitelně pomalé degradaci baterie by mohly nově automobilky používající baterie StoreDot navýšit záruku na baterie. Ta by podle startupu mohla být až na 500 tisíc kilometrů za předpokladu, že jeden nabíjecí cyklus bude asi 500 kilometrů. V současnosti totiž většina výrobců nabízí záruku na baterii v rozmezí od 160 do 280 tisíc kilometrů.
Kdy se nové baterie dočkáme v elektromobilech, se zatím neví. Nicméně tento pokrok dává tušit, že jsme opět o krok blíže. Mezi partnery StoreDotu patří například Polestar či Mercedes-Benz, tak uvidíme, třeba se této očekávané baterie v budoucnosti dočkáme právě u nich.