Revoluce na obzoru! Dorazí čínský elektromobil s průlomovou baterií již letos?

  • Stane se Nio prvním výrobcem elektromobilu se solid-state baterií?
  • Většina odhadů zmiňuje první nasazení nejdříve za 5 let
  • Přeskočí čínská automobilka éru tzv. semi-solid-state baterií?
NIO ES8 SUV

NIO ES8 SUV | foto: NIO

Skutečně již nastává doba solid-state baterií? I ty nejoptimističtější odhady hovoří často o letech 2027 jako první možnosti výroby vozidel s baterií s pevným elektrolytem. Nejnovější informace čínské administrativy ovšem naznačují, že první vůz s pevnou baterií by se měl na silnici objevit ještě tento rok. Je to skutečně reálné?

Pravidelný “věstník” možná prozradil velké tajemství

Jak informuje server Electrek, Ministerstvo průmyslu a informačních technologií v Číně sdílelo informaci o nově příchozích modelech na domácí trh. O trhák jinak vcelku běžné aktualizace se má ale postarat automobilka Nio, která chce u vybraných modelů změnit použité baterie. Nový typ baterie však pochází od dodavatele, který se zabývá vývojem semi-solid-state baterií.

Na baterie s pevným elektrolytem se čeká téměř jako smilování. O této technologii se hovoří jako o té, která skutečně povýší elektromobily na takovou úroveň, že zájemci o nové vozy vůbec nebudou o spalovacích vozech ani přemýšlet. Vysoká hustota ukládání energie spolu s vysokými výkony nabíjení i větší odolnost vůči degradaci mají poslat spalováky na území věčného klidu. Navíc výzkumy a postupy vývoje skutečně nasvědčují tomu, že solid-state baterie plní své sliby.

Nové středně velké SUV NIO ES7

Nové středně velké SUV NIO ES7 | Foto: NIO


Čtěte také: Od Li-Ion po solid-state: 5 typů baterií pro elektromobily, které byste měli znát


Solid-state baterie teprve způsobí boom elektromobilů

Cesta za takovými úložišti elektrické energie je ale stále dlouhá, neočekává se, že by již nyní byl někdo ve vývoji tak napřed, že by dokázal poskytnout komerční produkt použitelný v elektrických vozech. Zatím se spíše setkáváme s opačným trendem, kdy si společnosti dávají na vývoj více času a jejich nasazení predikují až na přelom desetiletí. Nio ale na sebe strhlo pozornost celého automobilového světa.

Jelikož výrobce nepřišel s žádným oficiálním prohlášením a informace se ven dostala jen jako součást pravidelného výpisu chystaných změn na čínském trhu, je pravděpodobné, že se bude zatím jednat o testování. Jak vláda, tak ani seznam neuvádí, o jaké modely značky se bude jednat, ani že půjde o solid-state baterie. Důležitým vodítkem je, že baterie pochází od dodavatele WeLion New Energy Technology. Jde o dceřinou společnost automobilky, který se aktuálně zabývá vývojem polopevných baterií.

QuantumScape, solid-state baterie

QuantumScape, solid-state baterie

Více se dozvíme nejspíš na přelomu léta

Na začátku roku 2021 Nio oznámilo záměr uvést na trh sedan ET7 s pevnou baterií o kapacitě 150 kW. Oficiálně nebyly plány s tímto vozem dále oznámeny, nicméně v únoru letošního roku ředitel společnosti prohlásil, že ještě v tomto roce si budou zájemci moci vůz s takto velkou baterií objednat. Je to jen shoda v kapacitě nebo Nio potichu chystá novou elektromobilní evoluci?

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Revoluce na obzoru! Dorazí čínský elektromobil s průlomovou baterií již letos?

  • Stane se Nio prvním výrobcem elektromobilu se solid-state baterií?
  • Většina odhadů zmiňuje první nasazení nejdříve za 5 let
  • Přeskočí čínská automobilka éru tzv. semi-solid-state baterií?
NIO ES8 SUV

NIO ES8 SUV | foto: NIO

Skutečně již nastává doba solid-state baterií? I ty nejoptimističtější odhady hovoří často o letech 2027 jako první možnosti výroby vozidel s baterií s pevným elektrolytem. Nejnovější informace čínské administrativy ovšem naznačují, že první vůz s pevnou baterií by se měl na silnici objevit ještě tento rok. Je to skutečně reálné?

Pravidelný “věstník” možná prozradil velké tajemství

Jak informuje server Electrek, Ministerstvo průmyslu a informačních technologií v Číně sdílelo informaci o nově příchozích modelech na domácí trh. O trhák jinak vcelku běžné aktualizace se má ale postarat automobilka Nio, která chce u vybraných modelů změnit použité baterie. Nový typ baterie však pochází od dodavatele, který se zabývá vývojem semi-solid-state baterií.

Na baterie s pevným elektrolytem se čeká téměř jako smilování. O této technologii se hovoří jako o té, která skutečně povýší elektromobily na takovou úroveň, že zájemci o nové vozy vůbec nebudou o spalovacích vozech ani přemýšlet. Vysoká hustota ukládání energie spolu s vysokými výkony nabíjení i větší odolnost vůči degradaci mají poslat spalováky na území věčného klidu. Navíc výzkumy a postupy vývoje skutečně nasvědčují tomu, že solid-state baterie plní své sliby.

Nové středně velké SUV NIO ES7

Nové středně velké SUV NIO ES7 | Foto: NIO


Čtěte také: Od Li-Ion po solid-state: 5 typů baterií pro elektromobily, které byste měli znát


Solid-state baterie teprve způsobí boom elektromobilů

Cesta za takovými úložišti elektrické energie je ale stále dlouhá, neočekává se, že by již nyní byl někdo ve vývoji tak napřed, že by dokázal poskytnout komerční produkt použitelný v elektrických vozech. Zatím se spíše setkáváme s opačným trendem, kdy si společnosti dávají na vývoj více času a jejich nasazení predikují až na přelom desetiletí. Nio ale na sebe strhlo pozornost celého automobilového světa.

Jelikož výrobce nepřišel s žádným oficiálním prohlášením a informace se ven dostala jen jako součást pravidelného výpisu chystaných změn na čínském trhu, je pravděpodobné, že se bude zatím jednat o testování. Jak vláda, tak ani seznam neuvádí, o jaké modely značky se bude jednat, ani že půjde o solid-state baterie. Důležitým vodítkem je, že baterie pochází od dodavatele WeLion New Energy Technology. Jde o dceřinou společnost automobilky, který se aktuálně zabývá vývojem polopevných baterií.

QuantumScape, solid-state baterie

QuantumScape, solid-state baterie

Více se dozvíme nejspíš na přelomu léta

Na začátku roku 2021 Nio oznámilo záměr uvést na trh sedan ET7 s pevnou baterií o kapacitě 150 kW. Oficiálně nebyly plány s tímto vozem dále oznámeny, nicméně v únoru letošního roku ředitel společnosti prohlásil, že ještě v tomto roce si budou zájemci moci vůz s takto velkou baterií objednat. Je to jen shoda v kapacitě nebo Nio potichu chystá novou elektromobilní evoluci?

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."