Původně se mělo za to, že smrtelnou nehodu zavinil Autopilot Tesly. Jenže je to jinak

V březnu roku 2018 došlo v Kalifornii ke smrtelné nehodě s Modelem X, který jel na autopilota. Co teď ukázaly výsledky vyšetřování?

TIP: Tesla ukázala 4 videa s příklady, kdy Autopilot zabránil nehodě

Před dvěma lety to byla opravdu nešťastná situace, když Walter Huang, bývalý zaměstnanec Applu, jel v Kalifornii s Modelem X a ve vysoké rychlosti při jízdě na autopilota došlo k nárazu do betonového mantinelu, který autopilot před sebou neviděl. Řidič spolu s Teslou skončil v plamenech a zemřel, další dva lidé z kolemjedoucích aut zapojených do této bouračky přežili.

Rodina zesnulého okamžitě žalovala Teslu a její beta verzi autopilota, který je prý nebezpečný. Nicméně každý se dočte, že Autopilot Tesly je stále v beta verzi a spíše než o plně autonomní řízení jde jen o další bezpečnostní prvek, který hlídá řidiče. Ten se stále musí věnovat řízení a nemůže přitom dělat nic jiného.

V případě bývalého zaměstnance Applu a řidiče Modelu X to tak ovšem dle vyšetřování nebylo. Místo řízení se totiž věnoval svému telefonu, na kterém hrál hry. Takže vlastně hazardoval se svým životem ze své vlastní vůle, dalo by se říct. V každém případě je ale také škoda, že Tesla například nedokáže rozpoznat, kdy se člověk řízení věnuje a kdy ne. Možná by ubylo i takovýchto zbytečných a hloupých nehod, ke kterým by jinak nedošlo.

zdroj: BBC, foto: reuters

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Původně se mělo za to, že smrtelnou nehodu zavinil Autopilot Tesly. Jenže je to jinak

V březnu roku 2018 došlo v Kalifornii ke smrtelné nehodě s Modelem X, který jel na autopilota. Co teď ukázaly výsledky vyšetřování?

TIP: Tesla ukázala 4 videa s příklady, kdy Autopilot zabránil nehodě

Před dvěma lety to byla opravdu nešťastná situace, když Walter Huang, bývalý zaměstnanec Applu, jel v Kalifornii s Modelem X a ve vysoké rychlosti při jízdě na autopilota došlo k nárazu do betonového mantinelu, který autopilot před sebou neviděl. Řidič spolu s Teslou skončil v plamenech a zemřel, další dva lidé z kolemjedoucích aut zapojených do této bouračky přežili.

Rodina zesnulého okamžitě žalovala Teslu a její beta verzi autopilota, který je prý nebezpečný. Nicméně každý se dočte, že Autopilot Tesly je stále v beta verzi a spíše než o plně autonomní řízení jde jen o další bezpečnostní prvek, který hlídá řidiče. Ten se stále musí věnovat řízení a nemůže přitom dělat nic jiného.

V případě bývalého zaměstnance Applu a řidiče Modelu X to tak ovšem dle vyšetřování nebylo. Místo řízení se totiž věnoval svému telefonu, na kterém hrál hry. Takže vlastně hazardoval se svým životem ze své vlastní vůle, dalo by se říct. V každém případě je ale také škoda, že Tesla například nedokáže rozpoznat, kdy se člověk řízení věnuje a kdy ne. Možná by ubylo i takovýchto zbytečných a hloupých nehod, ke kterým by jinak nedošlo.

zdroj: BBC, foto: reuters

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."