Haag, třetí největší město v Nizozemsku, přijal místní vyhlášku zakazující reklamy na fosilní paliva a reklamy na další vysoce znečišťující služby ve městě. Jde o první město na světě, které tak učinilo. Budou se inspirovat i další města, či státy, aby to mělo mnohem větší smysl?
Zákaz se nevztahuje jen na reklamu na fosilní paliva, ale také na letecké a jiné zájezdy, dodavatele fosilních plynů a vozidla na benzín. Týkat se bude především venkovní reklamy na billboardech apod. Haag již dříve oznámil svůj záměr stát se klimaticky neutrálním do roku 2030.
Zákaz fosilních reklam jako první navrhla Strana pro zvířata. Navazuje na předchozí návrh na zákaz fosilních reklam na autobusových zastávkách, který získal širokou podporu zástupců nejrůznějších stran napříč politickým spektrem.
Nizozemsko, zejména ve svých městech, má jeden z nejpokročilejších dopravních systémů na světě. V nizozemských městech se hojně využívají jízdní kola, cyklisté se zde díky pokročilé infrastruktuře cítí bezpečně, protože cyklisté jsou na silnici náležitě chráněni. V Nizozemsku se také využívají hojně elektromobily, přičemž necelá polovina nových vozidel je elektrických.
Čtěte také: Emise to snížit nepomohlo. Nizozemsko zpátky zvyšuje max. povolenou rychlost na dálnici
Pokud jde o emise na hlavu, Nizozemsko zaostává. Navzdory intenzivnímu používání jízdních kol a elektromobilů každý Nizozemec vypouští asi o 50 % více CO2 než občané blízké Francie, Spojeného království nebo Dánska a dvakrát více než Švédsko. Je to způsobeno především nizozemským energetickým systémem, ve kterém je stále silně zastoupen zemní plyn a uhlí. Plyn zde využívá k vytápění více než 90 % domácností.
Haag, třetí největší město v Nizozemsku, přijal místní vyhlášku zakazující reklamy na fosilní paliva a reklamy na další vysoce znečišťující služby ve městě. Jde o první město na světě, které tak učinilo. Budou se inspirovat i další města, či státy, aby to mělo mnohem větší smysl?
Zákaz se nevztahuje jen na reklamu na fosilní paliva, ale také na letecké a jiné zájezdy, dodavatele fosilních plynů a vozidla na benzín. Týkat se bude především venkovní reklamy na billboardech apod. Haag již dříve oznámil svůj záměr stát se klimaticky neutrálním do roku 2030.
Zákaz fosilních reklam jako první navrhla Strana pro zvířata. Navazuje na předchozí návrh na zákaz fosilních reklam na autobusových zastávkách, který získal širokou podporu zástupců nejrůznějších stran napříč politickým spektrem.
Nizozemsko, zejména ve svých městech, má jeden z nejpokročilejších dopravních systémů na světě. V nizozemských městech se hojně využívají jízdní kola, cyklisté se zde díky pokročilé infrastruktuře cítí bezpečně, protože cyklisté jsou na silnici náležitě chráněni. V Nizozemsku se také využívají hojně elektromobily, přičemž necelá polovina nových vozidel je elektrických.
Čtěte také: Emise to snížit nepomohlo. Nizozemsko zpátky zvyšuje max. povolenou rychlost na dálnici
Pokud jde o emise na hlavu, Nizozemsko zaostává. Navzdory intenzivnímu používání jízdních kol a elektromobilů každý Nizozemec vypouští asi o 50 % více CO2 než občané blízké Francie, Spojeného království nebo Dánska a dvakrát více než Švédsko. Je to způsobeno především nizozemským energetickým systémem, ve kterém je stále silně zastoupen zemní plyn a uhlí. Plyn zde využívá k vytápění více než 90 % domácností.