První elektrické Audi stojí miliony. A ani vychytávky nejsou levné

Audi e-tron je očekávaný první elektromobil této značky. Ale nejen svým pohonem chce konkurovat Tesle, velkými zbraněmi mají být i technologické vychytávky, ať už jde o unikátní virtuální zpětná zrcátka nebo třeba chytré umístění dobíjecího portu na obě strany auta. Jenže nejen tyto prvky jsou za nemalý příplatek.

Nejméně 2 094 900 korun. Takovou částku si budete muset připravit, pokud budete chtít nové Audi e-tron v té úplně základní výbavě, ve které bohužel chybí spousta šikovných a příjemných technologických vychytávek. A navíc je cena ještě o pár tisíc vyšší, než kolik uvádělo české zastoupení automobilky na podzim při české premiéře elektromobilu. Reálně tedy asi většina zákazníků sáhne hlouběji do kapsy a pořídí o pár stovek tisíc ještě dražší variantu s lepší výbavou.

Co tedy bude potřeba dokupovat, pokud se nespokojíte se základní “ořezanou” výbavou? Například virtuální zpětná zrcátka, která vyjdou na 44 700 korun. Jedná se o dvě zpětné kamery a dva interiérové OLED displeje (nahrazující standardní zpětná zrcátka), na kterých lze sledovat dění kolem vozidla. I díky tomu klesl aerodynamický odpor na úžasných 0,27, což je v segmentu takto velkých aut něco neobvyklého. Nicméně spotřebou patří první elektrické Audi mezi největší “žrouty”. Zlepšila se také aeroakustika.

Tip: Audi e-tron: náskok díky čisté elektrice

V ceně standardní výbavy je jedna nabíjecí zásuvka umístěná na straně řidiče, a to pro střídavý (až 11 kW) i stejnosměrný proud (až 150 kW). Pokud ovšem budete chtít i šikovnou druhou nabíjecí zásuvku na straně spolujezdce, připravte si 13 100 Kč. Jenže v tomto případě zvládá druhá nabíječka jen nabíjení střídavým proudem, tedy max. 11 kW. Neumí tedy rychlonabíjení. A pro úplnost, vůz lze samozřejmě nabíjet pouze jednou zásuvkou, takže na nějaké dvojité nabíjení zapomeňte. Druhá nabíjecí zásuvka může představovat jednodušší možnost v případě parkování.

Za příplatek je pak také Head-up displej (HUD), a to za 40 300 Kč. Zvládne projekci rychlosti, navigačních dat, pokynů asistenčních systémů a dalších pro jízdu relevantních informací na čelní sklo v zorném poli řidiče.

https://www.youtube.com/watch?v=H9W-GtsjWtA

Audi e-tron láká na prémiový design skloubený s brutálním výkonem až 300 kW a točivým momentem až 664 Nm, což poslouží například pro zrychlení z 0 na 100 km/hod za pouhých 5,5 vteřin. Potěší také větší 95kWh baterie slibující dojezd přes 400 km dle měření WLTP. Reálně to samozřejmě bude o něco méně, nejvíce bude záležet na jízdním stylu řidiče, ale také na dalších podmínkách. Nebo možnost rychlonabíjení s výkonem až 150 kW, což by mělo stačit pro dobití z 0 na 80 % za 30 minut.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

První elektrické Audi stojí miliony. A ani vychytávky nejsou levné

Audi e-tron je očekávaný první elektromobil této značky. Ale nejen svým pohonem chce konkurovat Tesle, velkými zbraněmi mají být i technologické vychytávky, ať už jde o unikátní virtuální zpětná zrcátka nebo třeba chytré umístění dobíjecího portu na obě strany auta. Jenže nejen tyto prvky jsou za nemalý příplatek.

Nejméně 2 094 900 korun. Takovou částku si budete muset připravit, pokud budete chtít nové Audi e-tron v té úplně základní výbavě, ve které bohužel chybí spousta šikovných a příjemných technologických vychytávek. A navíc je cena ještě o pár tisíc vyšší, než kolik uvádělo české zastoupení automobilky na podzim při české premiéře elektromobilu. Reálně tedy asi většina zákazníků sáhne hlouběji do kapsy a pořídí o pár stovek tisíc ještě dražší variantu s lepší výbavou.

Co tedy bude potřeba dokupovat, pokud se nespokojíte se základní “ořezanou” výbavou? Například virtuální zpětná zrcátka, která vyjdou na 44 700 korun. Jedná se o dvě zpětné kamery a dva interiérové OLED displeje (nahrazující standardní zpětná zrcátka), na kterých lze sledovat dění kolem vozidla. I díky tomu klesl aerodynamický odpor na úžasných 0,27, což je v segmentu takto velkých aut něco neobvyklého. Nicméně spotřebou patří první elektrické Audi mezi největší “žrouty”. Zlepšila se také aeroakustika.

Tip: Audi e-tron: náskok díky čisté elektrice

V ceně standardní výbavy je jedna nabíjecí zásuvka umístěná na straně řidiče, a to pro střídavý (až 11 kW) i stejnosměrný proud (až 150 kW). Pokud ovšem budete chtít i šikovnou druhou nabíjecí zásuvku na straně spolujezdce, připravte si 13 100 Kč. Jenže v tomto případě zvládá druhá nabíječka jen nabíjení střídavým proudem, tedy max. 11 kW. Neumí tedy rychlonabíjení. A pro úplnost, vůz lze samozřejmě nabíjet pouze jednou zásuvkou, takže na nějaké dvojité nabíjení zapomeňte. Druhá nabíjecí zásuvka může představovat jednodušší možnost v případě parkování.

Za příplatek je pak také Head-up displej (HUD), a to za 40 300 Kč. Zvládne projekci rychlosti, navigačních dat, pokynů asistenčních systémů a dalších pro jízdu relevantních informací na čelní sklo v zorném poli řidiče.

https://www.youtube.com/watch?v=H9W-GtsjWtA

Audi e-tron láká na prémiový design skloubený s brutálním výkonem až 300 kW a točivým momentem až 664 Nm, což poslouží například pro zrychlení z 0 na 100 km/hod za pouhých 5,5 vteřin. Potěší také větší 95kWh baterie slibující dojezd přes 400 km dle měření WLTP. Reálně to samozřejmě bude o něco méně, nejvíce bude záležet na jízdním stylu řidiče, ale také na dalších podmínkách. Nebo možnost rychlonabíjení s výkonem až 150 kW, což by mělo stačit pro dobití z 0 na 80 % za 30 minut.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."