Fakta hovoří jasně. Klasická vozidla jsou v současné době zodpovědná za nejvíce emisí v dopravním sektoru. Podle analýzy Statista založené na údajích Mezinárodní energetické agentury tvořily automobily a dodávky v roce 2022 48 procent celosvětových emisí oxidu uhličitého z dopravy. Emise automobilů a dodávek byly více než čtyřikrát vyšší než u mezinárodní lodní dopravy (10 procent) a dokonce i letecké dopravy (11 procent).
Na světě se každoročně vyprodukuje přes 50 miliard tun CO2eq. Doprava je pouze jedním z odvětví, které je za emise zodpovědné. Největším znečišťovatelem je stále energetika (38,1 procenta), doprava (20,7 procenta), průmysl spalování (17 procent), budovy (8,9 procenta) a průmyslové procesy (8,4 procenta). Bohužel emise, které toto odvětví způsobuje, stále rostou.
Cílem Evropské unie je dosáhnout do roku 2050 90% snížení emisí skleníkových plynů z dopravy ve srovnání s rokem 1990. Významnou pomocí v tomto snažení jsou elektromobily. Jejich výroba a likvidace sice způsobuje více emisí než výroba běžných vozidel, ale jejich používání je výrazně ekologičtější.
Čtěte také: Spalovací auto uvolní cestou z Prahy do Brna „nepředstavitelné“ množství CO2
Tím, jak bude převládat výroba elektřiny z obnovitelných zdrojů a ustupovat výroba elektřiny z uhlí, bude jejich provoz k znečištění přispívat stále méně. Na silnicích jich můžeme potkávat stále více. Například v roce 2021 bylo 17,8 % nových vozidel v Evropské unie právě elektrická auta.
Fakta hovoří jasně. Klasická vozidla jsou v současné době zodpovědná za nejvíce emisí v dopravním sektoru. Podle analýzy Statista založené na údajích Mezinárodní energetické agentury tvořily automobily a dodávky v roce 2022 48 procent celosvětových emisí oxidu uhličitého z dopravy. Emise automobilů a dodávek byly více než čtyřikrát vyšší než u mezinárodní lodní dopravy (10 procent) a dokonce i letecké dopravy (11 procent).
Na světě se každoročně vyprodukuje přes 50 miliard tun CO2eq. Doprava je pouze jedním z odvětví, které je za emise zodpovědné. Největším znečišťovatelem je stále energetika (38,1 procenta), doprava (20,7 procenta), průmysl spalování (17 procent), budovy (8,9 procenta) a průmyslové procesy (8,4 procenta). Bohužel emise, které toto odvětví způsobuje, stále rostou.
Cílem Evropské unie je dosáhnout do roku 2050 90% snížení emisí skleníkových plynů z dopravy ve srovnání s rokem 1990. Významnou pomocí v tomto snažení jsou elektromobily. Jejich výroba a likvidace sice způsobuje více emisí než výroba běžných vozidel, ale jejich používání je výrazně ekologičtější.
Čtěte také: Spalovací auto uvolní cestou z Prahy do Brna „nepředstavitelné“ množství CO2
Tím, jak bude převládat výroba elektřiny z obnovitelných zdrojů a ustupovat výroba elektřiny z uhlí, bude jejich provoz k znečištění přispívat stále méně. Na silnicích jich můžeme potkávat stále více. Například v roce 2021 bylo 17,8 % nových vozidel v Evropské unie právě elektrická auta.