Víte, jaký je největší problém elektromobility a co jí vlastně brání v rozšíření mezi širokou veřejnost? V současné době je to především cena. Náklady na výrobu baterií jsou zkrátka moc vysoké a tyto částky se na finální sumě zákonitě musí odrazit. Dle nového průzkumu společnosti Intrum Czech šetří průměrný Evropan na ojetou Octavii až 6 let, co teprve na elektromobil za miliony?
Celoevropský průzkum společnosti Intrum Czech ukázal vcelku zajímavé výsledky. V tuzemsku je většina lidí schopna uspořit alespoň část svých příjmů. U žen se toto číslo pohybuje okolo 83 % a u mužů dokonce 93 %.
Necelá polovina dotazovaných uvedla, že je schopna odložit si z výplaty maximálně 10 % celkových příjmů. To při průměrné mzdě za 3. čtvrtletí letošního roku (37 499 Kč) činí přibližně 3750 korun měsíčně. Zkuste si tedy vydělit částku průměrného elektromobilu touto sumou a vyjde vám vskutku nehezký výsledek.
Čtěte také: Toyota chce uvést na trh elektrický sedan, jehož cena potěší i zaryté odpůrce
Ceny vozů s plně elektrickým pohonem se přitom velmi často pohybují okolo milionových částek a i na nejlevnějšího zástupce tohoto segmentu Dacii Spring, bychom tímto tempem šetřili přibližně 10 let. Tuzemské Škody Enyaq, základního modelu Ioniq 5 nebo Volkswagenu ID.3 se zase dočkáte za více než 20 let poctivého šetření.
Můžeme tak pouze doufat, že v budoucnu se výroba lithium-iontových baterií zefektivní natolik, žeceny plně elektrických vozů budou srovnatelné se spalovacími motory. Vzhledem k tomu, že plány s rozšířením alternativních pohonů jsou takové, jaké jsou, by redukce jejich ceny byla více než vítanou. V opačném případě bychom za pár let nejspíš sháněli nejbližší zastávku hromadné dopravy.
Víte, jaký je největší problém elektromobility a co jí vlastně brání v rozšíření mezi širokou veřejnost? V současné době je to především cena. Náklady na výrobu baterií jsou zkrátka moc vysoké a tyto částky se na finální sumě zákonitě musí odrazit. Dle nového průzkumu společnosti Intrum Czech šetří průměrný Evropan na ojetou Octavii až 6 let, co teprve na elektromobil za miliony?
Celoevropský průzkum společnosti Intrum Czech ukázal vcelku zajímavé výsledky. V tuzemsku je většina lidí schopna uspořit alespoň část svých příjmů. U žen se toto číslo pohybuje okolo 83 % a u mužů dokonce 93 %.
Necelá polovina dotazovaných uvedla, že je schopna odložit si z výplaty maximálně 10 % celkových příjmů. To při průměrné mzdě za 3. čtvrtletí letošního roku (37 499 Kč) činí přibližně 3750 korun měsíčně. Zkuste si tedy vydělit částku průměrného elektromobilu touto sumou a vyjde vám vskutku nehezký výsledek.
Čtěte také: Toyota chce uvést na trh elektrický sedan, jehož cena potěší i zaryté odpůrce
Ceny vozů s plně elektrickým pohonem se přitom velmi často pohybují okolo milionových částek a i na nejlevnějšího zástupce tohoto segmentu Dacii Spring, bychom tímto tempem šetřili přibližně 10 let. Tuzemské Škody Enyaq, základního modelu Ioniq 5 nebo Volkswagenu ID.3 se zase dočkáte za více než 20 let poctivého šetření.
Můžeme tak pouze doufat, že v budoucnu se výroba lithium-iontových baterií zefektivní natolik, žeceny plně elektrických vozů budou srovnatelné se spalovacími motory. Vzhledem k tomu, že plány s rozšířením alternativních pohonů jsou takové, jaké jsou, by redukce jejich ceny byla více než vítanou. V opačném případě bychom za pár let nejspíš sháněli nejbližší zastávku hromadné dopravy.