Několik let Apple připravoval svůj vlastní elektrický vůz. Projekt byl ale nakonec pro společnost příliš ambiciózní a nedosažitelný. I proto nakonec skončil Apple Car v šuplíku. Když ovšem vidíme, jak populární se může stát vozidlo technologického giganta, je otázkou, zda se na voze z Cupertina nezačne jednou opět pracovat.
Dozvídáme se, že Apple během vývoje hovořil a spolupracoval s čínskou automobilkou BYD. Nechtěl po ní ale, aby mu vůz kompletně připravili, to by opravdu neznělo jako tradiční přístup Applu. BYD měl ale dodávat velmi důležité komponenty. Ani do chytrých telefonů si Apple nevyrábí vlastní baterie. Právě to měl být hlavní důvod pro partnerství. I zde ale došlo na kombinaci toho nejlepšího z obou společností.
Apple dal dohromady experty zaměřující se na pokročilé baterie a teplotní management, BYD měl přispět ze své strany know-how a pokročilými způsoby výroby LFP článků. Číňané nebyli jedinou společností, kterou Apple s dotazem na společný vývoj baterií oslovil.
Ze všech možností se ale Američanům líbil technologický pokrok, obzvláště když firma BYD představila jednu z prvních verzí své nejlepší baterie Blade. Již před pár lety vynikala výbornou bezpečností a stabilními dodávkami energie. Dnes jde o jednu z nejprodávanějších baterií výrobce.
Přestože se zdálo, že díky spolupráci s BYD má Apple vyřešenou jednu z klíčových součástí projektu, ani to nestačilo k jeho úspěšnému dokončení. Vedení Applu nakonec usoudilo, že řešení není dostatečně dokonalé, a po počátečním nadšení spolupráci ukončilo s tím, že se rozhodli vydat jiným směrem.
Jelikož je projekt ukončený již nějakou dobu, začínají začlenění pracovníci pomalu odhalovat dříve utajené detaily. Poprvé myšlenka vývoje vlastního vozu vyvstala již v roce 2014. O spolupráci a pomoc s vývojem se vedly debaty i s velkými automobilkami. Zmíněné byly Mercedes-Benz, Volkswagen i tehdy velmi mladý výrobce, Tesla.
V raných fázích nebyl blíže specifikovaný ani vzhled konceptu. Ten se proto v několika variantách únikem dostal na veřejnost a nikdy příliš neodpovídal tradičními konceptu výrobků Applu. Možná i právě kvůli lehkovážnějšímu přístupu byl nakonec projekt s interním označením Titan poslán k ledu. Na rozdíl od Xiaomi tak bylo rozšíření portfolia vlastních produktů nad síly společnosti.
Odhaduje se, že Apple do vývoje investoval přes miliardu dolarů ročně. Vůz rozhodně neměl ambice se stát lidovým levným vozem. Cenová relace se měla pohybovat kolem 120 tisíc dolarů (2,8 milionu korun). Alespoň tato skutečnost by odrážela i standardní cenovou politiku výrobků s jablečným symbolem na zádech.
Několik let Apple připravoval svůj vlastní elektrický vůz. Projekt byl ale nakonec pro společnost příliš ambiciózní a nedosažitelný. I proto nakonec skončil Apple Car v šuplíku. Když ovšem vidíme, jak populární se může stát vozidlo technologického giganta, je otázkou, zda se na voze z Cupertina nezačne jednou opět pracovat.
Dozvídáme se, že Apple během vývoje hovořil a spolupracoval s čínskou automobilkou BYD. Nechtěl po ní ale, aby mu vůz kompletně připravili, to by opravdu neznělo jako tradiční přístup Applu. BYD měl ale dodávat velmi důležité komponenty. Ani do chytrých telefonů si Apple nevyrábí vlastní baterie. Právě to měl být hlavní důvod pro partnerství. I zde ale došlo na kombinaci toho nejlepšího z obou společností.
Apple dal dohromady experty zaměřující se na pokročilé baterie a teplotní management, BYD měl přispět ze své strany know-how a pokročilými způsoby výroby LFP článků. Číňané nebyli jedinou společností, kterou Apple s dotazem na společný vývoj baterií oslovil.
Ze všech možností se ale Američanům líbil technologický pokrok, obzvláště když firma BYD představila jednu z prvních verzí své nejlepší baterie Blade. Již před pár lety vynikala výbornou bezpečností a stabilními dodávkami energie. Dnes jde o jednu z nejprodávanějších baterií výrobce.
Přestože se zdálo, že díky spolupráci s BYD má Apple vyřešenou jednu z klíčových součástí projektu, ani to nestačilo k jeho úspěšnému dokončení. Vedení Applu nakonec usoudilo, že řešení není dostatečně dokonalé, a po počátečním nadšení spolupráci ukončilo s tím, že se rozhodli vydat jiným směrem.
Jelikož je projekt ukončený již nějakou dobu, začínají začlenění pracovníci pomalu odhalovat dříve utajené detaily. Poprvé myšlenka vývoje vlastního vozu vyvstala již v roce 2014. O spolupráci a pomoc s vývojem se vedly debaty i s velkými automobilkami. Zmíněné byly Mercedes-Benz, Volkswagen i tehdy velmi mladý výrobce, Tesla.
V raných fázích nebyl blíže specifikovaný ani vzhled konceptu. Ten se proto v několika variantách únikem dostal na veřejnost a nikdy příliš neodpovídal tradičními konceptu výrobků Applu. Možná i právě kvůli lehkovážnějšímu přístupu byl nakonec projekt s interním označením Titan poslán k ledu. Na rozdíl od Xiaomi tak bylo rozšíření portfolia vlastních produktů nad síly společnosti.
Odhaduje se, že Apple do vývoje investoval přes miliardu dolarů ročně. Vůz rozhodně neměl ambice se stát lidovým levným vozem. Cenová relace se měla pohybovat kolem 120 tisíc dolarů (2,8 milionu korun). Alespoň tato skutečnost by odrážela i standardní cenovou politiku výrobků s jablečným symbolem na zádech.