Proč byl doopravdy ukončen vývoj Apple Car? Známe podrobnosti

Problém nebyl na straně Číňanů
Přestože se zdálo, že díky spolupráci s BYD má Apple vyřešenou jednu z klíčových součástí projektu, ani to nestačilo k jeho úspěšnému dokončení. Vedení Applu nakonec usoudilo, že řešení není dostatečně dokonalé, a po počátečním nadšení spolupráci ukončilo s tím, že se rozhodli vydat jiným směrem.
Jelikož je projekt ukončený již nějakou dobu, začínají začlenění pracovníci pomalu odhalovat dříve utajené detaily. Poprvé myšlenka vývoje vlastního vozu vyvstala již v roce 2014. O spolupráci a pomoc s vývojem se vedly debaty i s velkými automobilkami. Zmíněné byly Mercedes-Benz, Volkswagen i tehdy velmi mladý výrobce, Tesla.
Nešlo by o „lidový“ elektromobil
V raných fázích nebyl blíže specifikovaný ani vzhled konceptu. Ten se proto v několika variantách únikem dostal na veřejnost a nikdy příliš neodpovídal tradičními konceptu výrobků Applu. Možná i právě kvůli lehkovážnějšímu přístupu byl nakonec projekt s interním označením Titan poslán k ledu. Na rozdíl od Xiaomi tak bylo rozšíření portfolia vlastních produktů nad síly společnosti.
Odhaduje se, že Apple do vývoje investoval přes miliardu dolarů ročně. Vůz rozhodně neměl ambice se stát lidovým levným vozem. Cenová relace se měla pohybovat kolem 120 tisíc dolarů (2,8 milionu korun). Alespoň tato skutečnost by odrážela i standardní cenovou politiku výrobků s jablečným symbolem na zádech.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.