Přenosná nabíječka o velikosti kufru? Problém s dojezdem je rázem “vyřešen”!

  • Společnost ZipCharge představuje svou vlastní přenosnou nabíjecí stanici
  • Nejmenší verze o kapacitě 4 kWh dobije až 20 kilometrů dojezdu
  • Uplatnění najde zejména v místech, kde řidič nemůže nabíjet ze zásuvky
Přenosná nabíječka ZipCharge Go

Nabíjčka ZipCharge Go nabije vaše vozidlo kdekoliv | zdroj: ZipCharge

Britský startup ZipCharge na klimatickém summitu COP26 v Glasgow představil přenosnou nabíječku pro elektrická vozidla s názvem Go. Již na první pohled se jedná o velmi zajímavé zařízení. Bude to nabíječka, na kterou celý elektrický segment už dávno čeká? Zatím se plánují dvě velikosti baterií.

ZipCharge Go může vyřešit nabíjecí strasti

Nabíječka Go je vcelku kompaktní, velikostí připomíná průměrně velký cestovní kufr na kolečkách. Váhu má kolem 25 kilogramů. Obsahuje baterii s kapacitou 4 kWh a dokáže nabíjet elektrovozy výkonem 7,2 kilowattů. Chystá se ovšem i větší verze, která by měla mít až dvojnásobnou kapacitu baterie.

Představená verze s kapacitou 4 kWh umí na plnou baterii nabíjet zhruba půl hodiny a přidá mezi dvaceti a třiceti kilometry dojezdu. Záleží samozřejmě i na efektivitě vozidla. Větší varianta umí nabíjet celou hodinu a přidá 40 až 65 kilometrů dojezdu. Nabíječka Go byla vytvořena pro jednoduché použití, pro nabíjení elektromobilu prakticky kdekoliv. Na plnou kapacitu ji dobijete z klasické zásuvky a použít ji můžete za všech venkovních podmínek, stejně jako stacionární nabíjecí stojan.

Zajímavé řešení pro majitele bytů

Logicky se tedy nabízí použití především pro ty, kteří nemají možnost si domů pořídit vlastní wallbox. Pokud nemáte ani v zaměstnání možnost dobíjení, jste prakticky odkázáni pouze na veřejné nabíjecí stanice. Ovšem i tato varianta může leckdy být drahá nebo jednoduše nepohodlná. S nabíječkou Go se těchto nepříjemností můžete alespoň částečně zbavit.

Nabízí se i další možnost použití, a to jako “kanystr” do kufru, pokud si nejste jistí svým dojezdem. Díky přijatelným rozměrům byste měli být schopni nabíječku vozit jak v zadním, tak ve předním úložném prostoru vozidla.

ZipCharge Go se hodí hlavně pro EV s malým dojezdem

ZipCharge Go se hodí hlavně pro EV s malým dojezdem | foto: ZipCharge


Čtěte také: Elektromobily Volkswagen dostanou funkci pojízdné powerbanky


Více než jen pouhá nabíječka

Uvnitř nabíječky najdeme baterie ze směsi lithia, niklu, manganu a kobaltu. Baterie slibuje vysokou energetickou hustotu. Nabíječka Go využívá pro dobíjení obousměrného inverteru pro stejnosměrný i střídavý proud. Dokáže tak čerpat levnější energii při nízkém tarifu a v případě nutnosti i vracet energii zpět do sítě. Kromě nabíjení vozidel umí fungovat i v režimu klasické powerbanky a poskytovat “šťávu” vaší domácí elektronice, například v případě výpadku elektrického proudu.

Její integrovaný komunikační modul se postará o chytré nabíjení s ochranou přepětí a přebíjení, stáhne si aktuální firmware z cloudu a umí si provést vzdáleně diagnostiku v případě poruchy. Nabízí i možnost určení vlastní polohy.

Go obsahuje vestavěný 2G/4G komunikační modul, abyste mohli mít s nabíječkou neustále spojení s vaším telefonem a věděli vše o aktuálním stavu. Přes mobilní aplikaci ZipCharge můžete sledovat a řídit nabíjecí procesy, například i včetně možnosti časovače odloženého nabíjení. Jednotka se chlubí vlastní AI, která se průběžně učí zvyky uživatele jak nabíječku nejčastěji používá. Díky tomu může nabíječka zefektivnit dobu a sílu nabíjecího proudu, například při nabíjení vozidla nebo i své baterie přes noc.

Mobilní powerbanka má i vlastní aplikaci

Mobilní powerbanka má i vlastní aplikaci | foto: ZipCharge

Kdy se dočká zákazník?

Na trhu se již jedna přenosná nabíječka nabízí. SparCharge Roadie je spíše pomocníkem pro asistenční služby či skvělé vybavení pro servisy, zatímco ZipCharge Go je určena výhradně pro koncové zákazníky. ZipCharge plánuje dodat první kusy modelu Go zákazníkům ve čtvrtém čtvrtletí příštího roku, což se zatím může zdát jako ještě dlouhá doba a může pár lidí odradit od koupě.

Jakmile se ovšem na trh dostane, může také rychle určovat směr a tempo vývoje tohoto velmi zajímavého příslušenství. Dočkáme se podobně kompaktní verze i pro elektrické motocykly? Může se přenosná nabíječka časem stát povinnou výbavou všech elektrovozidel?

Video

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Přenosná nabíječka o velikosti kufru? Problém s dojezdem je rázem “vyřešen”!

  • Společnost ZipCharge představuje svou vlastní přenosnou nabíjecí stanici
  • Nejmenší verze o kapacitě 4 kWh dobije až 20 kilometrů dojezdu
  • Uplatnění najde zejména v místech, kde řidič nemůže nabíjet ze zásuvky
Přenosná nabíječka ZipCharge Go

Nabíjčka ZipCharge Go nabije vaše vozidlo kdekoliv | zdroj: ZipCharge

Britský startup ZipCharge na klimatickém summitu COP26 v Glasgow představil přenosnou nabíječku pro elektrická vozidla s názvem Go. Již na první pohled se jedná o velmi zajímavé zařízení. Bude to nabíječka, na kterou celý elektrický segment už dávno čeká? Zatím se plánují dvě velikosti baterií.

ZipCharge Go může vyřešit nabíjecí strasti

Nabíječka Go je vcelku kompaktní, velikostí připomíná průměrně velký cestovní kufr na kolečkách. Váhu má kolem 25 kilogramů. Obsahuje baterii s kapacitou 4 kWh a dokáže nabíjet elektrovozy výkonem 7,2 kilowattů. Chystá se ovšem i větší verze, která by měla mít až dvojnásobnou kapacitu baterie.

Představená verze s kapacitou 4 kWh umí na plnou baterii nabíjet zhruba půl hodiny a přidá mezi dvaceti a třiceti kilometry dojezdu. Záleží samozřejmě i na efektivitě vozidla. Větší varianta umí nabíjet celou hodinu a přidá 40 až 65 kilometrů dojezdu. Nabíječka Go byla vytvořena pro jednoduché použití, pro nabíjení elektromobilu prakticky kdekoliv. Na plnou kapacitu ji dobijete z klasické zásuvky a použít ji můžete za všech venkovních podmínek, stejně jako stacionární nabíjecí stojan.

Zajímavé řešení pro majitele bytů

Logicky se tedy nabízí použití především pro ty, kteří nemají možnost si domů pořídit vlastní wallbox. Pokud nemáte ani v zaměstnání možnost dobíjení, jste prakticky odkázáni pouze na veřejné nabíjecí stanice. Ovšem i tato varianta může leckdy být drahá nebo jednoduše nepohodlná. S nabíječkou Go se těchto nepříjemností můžete alespoň částečně zbavit.

Nabízí se i další možnost použití, a to jako “kanystr” do kufru, pokud si nejste jistí svým dojezdem. Díky přijatelným rozměrům byste měli být schopni nabíječku vozit jak v zadním, tak ve předním úložném prostoru vozidla.

ZipCharge Go se hodí hlavně pro EV s malým dojezdem

ZipCharge Go se hodí hlavně pro EV s malým dojezdem | foto: ZipCharge


Čtěte také: Elektromobily Volkswagen dostanou funkci pojízdné powerbanky


Více než jen pouhá nabíječka

Uvnitř nabíječky najdeme baterie ze směsi lithia, niklu, manganu a kobaltu. Baterie slibuje vysokou energetickou hustotu. Nabíječka Go využívá pro dobíjení obousměrného inverteru pro stejnosměrný i střídavý proud. Dokáže tak čerpat levnější energii při nízkém tarifu a v případě nutnosti i vracet energii zpět do sítě. Kromě nabíjení vozidel umí fungovat i v režimu klasické powerbanky a poskytovat “šťávu” vaší domácí elektronice, například v případě výpadku elektrického proudu.

Její integrovaný komunikační modul se postará o chytré nabíjení s ochranou přepětí a přebíjení, stáhne si aktuální firmware z cloudu a umí si provést vzdáleně diagnostiku v případě poruchy. Nabízí i možnost určení vlastní polohy.

Go obsahuje vestavěný 2G/4G komunikační modul, abyste mohli mít s nabíječkou neustále spojení s vaším telefonem a věděli vše o aktuálním stavu. Přes mobilní aplikaci ZipCharge můžete sledovat a řídit nabíjecí procesy, například i včetně možnosti časovače odloženého nabíjení. Jednotka se chlubí vlastní AI, která se průběžně učí zvyky uživatele jak nabíječku nejčastěji používá. Díky tomu může nabíječka zefektivnit dobu a sílu nabíjecího proudu, například při nabíjení vozidla nebo i své baterie přes noc.

Mobilní powerbanka má i vlastní aplikaci

Mobilní powerbanka má i vlastní aplikaci | foto: ZipCharge

Kdy se dočká zákazník?

Na trhu se již jedna přenosná nabíječka nabízí. SparCharge Roadie je spíše pomocníkem pro asistenční služby či skvělé vybavení pro servisy, zatímco ZipCharge Go je určena výhradně pro koncové zákazníky. ZipCharge plánuje dodat první kusy modelu Go zákazníkům ve čtvrtém čtvrtletí příštího roku, což se zatím může zdát jako ještě dlouhá doba a může pár lidí odradit od koupě.

Jakmile se ovšem na trh dostane, může také rychle určovat směr a tempo vývoje tohoto velmi zajímavého příslušenství. Dočkáme se podobně kompaktní verze i pro elektrické motocykly? Může se přenosná nabíječka časem stát povinnou výbavou všech elektrovozidel?

Video

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."