Baterie jsou klíčové a výrobci to dobře vědí. Bez zásadnějšího průlomu nejspíše nenastane ani větší rozmach elektromobilů, což se ovšem někteří snaží změnit. Jako například společnost CATL, která je největším celosvětovým výrobcem baterek pro elektromobily a jedním z dodavatelů baterií i pro Tesly. Co chystá?
Jak uvádí server CN EV Post, čínská firma CATL vůbec poprvé oznamuje své plány s produkcí převratných solid-state baterií. Ty jsou technologickým dalším stupněm po současných Li-Ion bateriích, které mají omezenou energetickou hustotu na 250 Wh/kg, kdežto solid-state baterie je možné mít s hustotou energie i 500 Wh/kg. To znamená, že můžete do stejného prostoru „narvat“ baterie s vyšší kapacitou, a tedy mít v případě elektroaut delší dojezdy.
CATL uvádí, že začne vyrábět solid-state baterie v menším množství poprvé v roce 2027. Velkovýroba je ovšem podle slov společnosti stále velkou výzvou, takže to ještě nejspíše nějaký ten pátek potrvá. Nicméně čínský producent baterií tímto potvrzuje, že budoucnost je v elektrifikaci a v dalším zdokonalování bateriových technologií. Nedávno například odhalil nové LFP baterie s dojezdem přes 1 000 km.
Čtěte také: Na tohle všichni čekali. S novou baterií ujedete 1 000 km a dobijete ji za 10 minut
Začátkem letošního roku vznikla aliance čínských výrobců baterií a automobilů (China All-Solid-State Battery Collaborative Innovation Platform), jejímž cílem je podpořit komercializaci solid-state baterií. Mezi firmami nechybí ani CATL, ovšem iniciátorem aliance je prý čínská vláda. Do roku 2030 by měl být vytvořit dodavatelský řetězec na výrobu převratných solid-state baterií, které mohou elektromobilitu posunout neskutečným způsobem vpřed.
Baterie jsou klíčové a výrobci to dobře vědí. Bez zásadnějšího průlomu nejspíše nenastane ani větší rozmach elektromobilů, což se ovšem někteří snaží změnit. Jako například společnost CATL, která je největším celosvětovým výrobcem baterek pro elektromobily a jedním z dodavatelů baterií i pro Tesly. Co chystá?
Jak uvádí server CN EV Post, čínská firma CATL vůbec poprvé oznamuje své plány s produkcí převratných solid-state baterií. Ty jsou technologickým dalším stupněm po současných Li-Ion bateriích, které mají omezenou energetickou hustotu na 250 Wh/kg, kdežto solid-state baterie je možné mít s hustotou energie i 500 Wh/kg. To znamená, že můžete do stejného prostoru „narvat“ baterie s vyšší kapacitou, a tedy mít v případě elektroaut delší dojezdy.
CATL uvádí, že začne vyrábět solid-state baterie v menším množství poprvé v roce 2027. Velkovýroba je ovšem podle slov společnosti stále velkou výzvou, takže to ještě nejspíše nějaký ten pátek potrvá. Nicméně čínský producent baterií tímto potvrzuje, že budoucnost je v elektrifikaci a v dalším zdokonalování bateriových technologií. Nedávno například odhalil nové LFP baterie s dojezdem přes 1 000 km.
Čtěte také: Na tohle všichni čekali. S novou baterií ujedete 1 000 km a dobijete ji za 10 minut
Začátkem letošního roku vznikla aliance čínských výrobců baterií a automobilů (China All-Solid-State Battery Collaborative Innovation Platform), jejímž cílem je podpořit komercializaci solid-state baterií. Mezi firmami nechybí ani CATL, ovšem iniciátorem aliance je prý čínská vláda. Do roku 2030 by měl být vytvořit dodavatelský řetězec na výrobu převratných solid-state baterií, které mohou elektromobilitu posunout neskutečným způsobem vpřed.