Pozdě, ale přece! Převratné baterie od Tesly jdou konečně do výroby

  • Panasonic plánuje sériovou výrobu baterií příští generace pro Teslu
  • Baterie nabídnou větší výkon a tím pádem delší dojezd
  • Začít se má v roce 2023
Strukturální baterie

Strukturální baterie využívající články Tesla 4680

Podle zprávy, uvedené v Nikkei Asia, má firma Panasonic začít hromadně vyrábět lithium-iontové baterie nové generace pro Teslu. Výroba článků s pětinásobnou energetickou kapacitou má začít již v roce 2023. Díky novým bateriím se má zvýšit dojezd elektromobilů a zlepšit jejich dostupnost.

Dokáže Panasonic vyrobit převratnou baterii?

V prohlášení, poskytnutém agentuře Reuters, Panasonic odmítl zprávu Nikkei potvrdit. “Zkoumáme různé možnosti výroby, včetně testovací výrobní linky, kterou zavádíme v tomto obchodním roce,” uvedla společnost. “V tuto chvíli však nemáme co oznámit.”

Nikkei uvádí, že baterie s vyšší kapacitou, které jsou díky svým rozměrům známé jako bateriové články 4680, by mohly zvýšit dojezd elektrických vozidel o přibližně 20 %, zatímco samotná Tesla zmiňuje zvýšení dojezdu o 16 %.

Například u Modelu S by se dojezd mohl zvýšit z 650 km na 750 km. Panasonic údajně rozšiřuje svou továrnu ve Wakayamě v Japonsku a již dříve uvedl, že testovací výroba má začít v březnu 2022.

Tesla 4680, strukturální baterie

Strukturální baterie Tesla s články 4680


Čtěte také: Revoluční baterie na obzoru. Tahle Tesla s ní ujela šílených 1 200 km!


Tesla o nových článcích informovala již v minulosti

Bateriové články nové generace byly podrobně popsány společností Tesla již v září 2020. Kromě vyšší úložné kapacity jsou články šestkrát výkonnější a snižují náklady na kWh o 14 %. Nižší cena a vylepšený dojezd jsou klíčem k tomu, aby byly elektromobily žádanější, poznamenává Nikkei.

Tesla se v roce 2020 zaměřila na možnost interní výroby baterií, aby se snížilo potenciální narušení výroby aut, dané závislostí na externí dodavatele. Ale v sérii zveřejněných tweetů Elon Musk uvedl, že společnost bude i nadále pokračovat v nákupu bateriových článků od jiných společností.

„Máme v úmyslu zvyšovat, nikoli snižovat nákupy bateriových článků od Panasonicu, LG a CATL,“ napsal Musk na Twitteru a dodal, že Tesla pravděpodobně do roku 2022 nebude schopna zajistit velkoobjemovou výrobu vlastních článků.

Věděli jste, že Panasonic vyrábí baterie pro Teslu?

Věděli jste, že Panasonic vyrábí baterie pro Teslu?


Čtěte také: Vývoj Tesla baterie 4680 byl zahájen, řekl prezident společnosti Panasonic


Sériová výroba baterií není jednoduchá

Během nedávných sdělení Musk zopakoval, že očekává, že vlastní výroba článků 4680 začne v roce 2022 a že první vozidla vybavená těmito články budou dodána ve stejném roce. Ve zprávě z dubna 2021 Musk uvedl, že společnost dělí od sériové výroby nových článků 12 až 18 měsíců. V červenci však varoval, že “prototypová výroba je snadná, ale sériová výroba je obtížná”.

Skutečnou situací, týkající se výroby nových bateriových článků Tesly se bude pravděpodobně zabývat příští konference, týkající se finančních výsledků firmy, která se koná ve středu 26. ledna. Elon Musk také přislíbil, že při této příležitosti bude sdílet oficiální “aktualizaci produktové mapy” modelu Cybertruck po zprávách o přesunutí výroby na začátek roku 2023.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Pozdě, ale přece! Převratné baterie od Tesly jdou konečně do výroby

  • Panasonic plánuje sériovou výrobu baterií příští generace pro Teslu
  • Baterie nabídnou větší výkon a tím pádem delší dojezd
  • Začít se má v roce 2023
Strukturální baterie

Strukturální baterie využívající články Tesla 4680

Podle zprávy, uvedené v Nikkei Asia, má firma Panasonic začít hromadně vyrábět lithium-iontové baterie nové generace pro Teslu. Výroba článků s pětinásobnou energetickou kapacitou má začít již v roce 2023. Díky novým bateriím se má zvýšit dojezd elektromobilů a zlepšit jejich dostupnost.

Dokáže Panasonic vyrobit převratnou baterii?

V prohlášení, poskytnutém agentuře Reuters, Panasonic odmítl zprávu Nikkei potvrdit. “Zkoumáme různé možnosti výroby, včetně testovací výrobní linky, kterou zavádíme v tomto obchodním roce,” uvedla společnost. “V tuto chvíli však nemáme co oznámit.”

Nikkei uvádí, že baterie s vyšší kapacitou, které jsou díky svým rozměrům známé jako bateriové články 4680, by mohly zvýšit dojezd elektrických vozidel o přibližně 20 %, zatímco samotná Tesla zmiňuje zvýšení dojezdu o 16 %.

Například u Modelu S by se dojezd mohl zvýšit z 650 km na 750 km. Panasonic údajně rozšiřuje svou továrnu ve Wakayamě v Japonsku a již dříve uvedl, že testovací výroba má začít v březnu 2022.

Tesla 4680, strukturální baterie

Strukturální baterie Tesla s články 4680


Čtěte také: Revoluční baterie na obzoru. Tahle Tesla s ní ujela šílených 1 200 km!


Tesla o nových článcích informovala již v minulosti

Bateriové články nové generace byly podrobně popsány společností Tesla již v září 2020. Kromě vyšší úložné kapacity jsou články šestkrát výkonnější a snižují náklady na kWh o 14 %. Nižší cena a vylepšený dojezd jsou klíčem k tomu, aby byly elektromobily žádanější, poznamenává Nikkei.

Tesla se v roce 2020 zaměřila na možnost interní výroby baterií, aby se snížilo potenciální narušení výroby aut, dané závislostí na externí dodavatele. Ale v sérii zveřejněných tweetů Elon Musk uvedl, že společnost bude i nadále pokračovat v nákupu bateriových článků od jiných společností.

„Máme v úmyslu zvyšovat, nikoli snižovat nákupy bateriových článků od Panasonicu, LG a CATL,“ napsal Musk na Twitteru a dodal, že Tesla pravděpodobně do roku 2022 nebude schopna zajistit velkoobjemovou výrobu vlastních článků.

Věděli jste, že Panasonic vyrábí baterie pro Teslu?

Věděli jste, že Panasonic vyrábí baterie pro Teslu?


Čtěte také: Vývoj Tesla baterie 4680 byl zahájen, řekl prezident společnosti Panasonic


Sériová výroba baterií není jednoduchá

Během nedávných sdělení Musk zopakoval, že očekává, že vlastní výroba článků 4680 začne v roce 2022 a že první vozidla vybavená těmito články budou dodána ve stejném roce. Ve zprávě z dubna 2021 Musk uvedl, že společnost dělí od sériové výroby nových článků 12 až 18 měsíců. V červenci však varoval, že “prototypová výroba je snadná, ale sériová výroba je obtížná”.

Skutečnou situací, týkající se výroby nových bateriových článků Tesly se bude pravděpodobně zabývat příští konference, týkající se finančních výsledků firmy, která se koná ve středu 26. ledna. Elon Musk také přislíbil, že při této příležitosti bude sdílet oficiální “aktualizaci produktové mapy” modelu Cybertruck po zprávách o přesunutí výroby na začátek roku 2023.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."