Kladný postoj amerického prezidenta Joa Bidena ke snižování emisí je známý. Ovšem nyní přišla EPA (Environmental Protection Agency, česky Agentura pro ochranu životního prostředí) s maximálními limity spotřeby, která předčila i to, co plánoval Barack Obama.
Nové emisní limity CO2, které budou muset nová auta splnit, jsou při přepočtu na spotřebu 40 mpg, tedy 5,88 l/100 km. Této hodnoty budou muset automobilky dosáhnout v průměru flotily svých prodaných aut, a to v roce 2026. Přitom srpnový návrh na zpřísnění byl 38 mpg (6,19 l/100 km), a za prezidenta Donalda Trumpa dokonce 32 mpg (7,35 l/100 km).
Nová pravidla začnou platit od roku 2023 a do roku 2026 sníží limity emisí CO2 o 28,3 %. Podle EPA se tak ušetří 3,1 miliardy tun emitovaného oxidu uhličitého do roku 2050. Kromě toho agentura požaduje, aby v roce 2030 byla polovina všech prodaných vozidel v USA zastoupena elektromobily či plug-in hybridy.
Čtěte také: Nový premiér Fiala: Zákaz aut se spalovacími motory je nepřijatelný
„Nastavujeme tvrdé standardy, které budou agresivně snižovat znečištění škodící lidem i planetě – a budou zároveň rodinám šetřit peníze,“ uvedl úředník Michael Regan z EPA.
Stejně jako evropské automobilky, budou muset i ty americké investovat velké finanční prostředky do dalšího vývoje. To může vést ke zdražení nových vozů, čímž je možné, že si lidé budou muset ponechat déle své stávající vozy, s horšími emisemi, protože zkrátka na nové nebudou mít dost peněz.
„Finální pravidla emisí skleníkových plynů jsou agresivnější, než bylo původně navrhováno, a vyžadují zásadní zvýšení prodeje elektromobilů oproti současným čtyřem procentům v kategorii osobních a lehkých užitkových aut,“ uvedla v prohlášení Aliance pro automobilové inovace (Alliance for Automotive Innovation).
„Splnit tyto cíle bude nepochybně vyžadovat podpůrné vládní programy, včetně motivace spotřebitelů, výrazné zlepšování infrastruktury, požadavky na firemní flotily a podporu rozvoje americkým výrobcům a subdodavatelům,“ dodává.
Bude tohle nařízení posledním hřebíčkem do rakve zvučným, přeplňovaným, vysokoobjemovým motorům? Pomůže to akcelerovat nástup elektromobility na území Spojených států? Podělte se s námi o váš názor v diskuzi!
Kladný postoj amerického prezidenta Joa Bidena ke snižování emisí je známý. Ovšem nyní přišla EPA (Environmental Protection Agency, česky Agentura pro ochranu životního prostředí) s maximálními limity spotřeby, která předčila i to, co plánoval Barack Obama.
Nové emisní limity CO2, které budou muset nová auta splnit, jsou při přepočtu na spotřebu 40 mpg, tedy 5,88 l/100 km. Této hodnoty budou muset automobilky dosáhnout v průměru flotily svých prodaných aut, a to v roce 2026. Přitom srpnový návrh na zpřísnění byl 38 mpg (6,19 l/100 km), a za prezidenta Donalda Trumpa dokonce 32 mpg (7,35 l/100 km).
Nová pravidla začnou platit od roku 2023 a do roku 2026 sníží limity emisí CO2 o 28,3 %. Podle EPA se tak ušetří 3,1 miliardy tun emitovaného oxidu uhličitého do roku 2050. Kromě toho agentura požaduje, aby v roce 2030 byla polovina všech prodaných vozidel v USA zastoupena elektromobily či plug-in hybridy.
Čtěte také: Nový premiér Fiala: Zákaz aut se spalovacími motory je nepřijatelný
„Nastavujeme tvrdé standardy, které budou agresivně snižovat znečištění škodící lidem i planetě – a budou zároveň rodinám šetřit peníze,“ uvedl úředník Michael Regan z EPA.
Stejně jako evropské automobilky, budou muset i ty americké investovat velké finanční prostředky do dalšího vývoje. To může vést ke zdražení nových vozů, čímž je možné, že si lidé budou muset ponechat déle své stávající vozy, s horšími emisemi, protože zkrátka na nové nebudou mít dost peněz.
„Finální pravidla emisí skleníkových plynů jsou agresivnější, než bylo původně navrhováno, a vyžadují zásadní zvýšení prodeje elektromobilů oproti současným čtyřem procentům v kategorii osobních a lehkých užitkových aut,“ uvedla v prohlášení Aliance pro automobilové inovace (Alliance for Automotive Innovation).
„Splnit tyto cíle bude nepochybně vyžadovat podpůrné vládní programy, včetně motivace spotřebitelů, výrazné zlepšování infrastruktury, požadavky na firemní flotily a podporu rozvoje americkým výrobcům a subdodavatelům,“ dodává.
Bude tohle nařízení posledním hřebíčkem do rakve zvučným, přeplňovaným, vysokoobjemovým motorům? Pomůže to akcelerovat nástup elektromobility na území Spojených států? Podělte se s námi o váš názor v diskuzi!