Porsche Taycan zajelo rekordní čas na Nürburgringu, poklekla i nejrychlejší Tesla

Matyáš Kunst
  • Porsche Taycan Turbo S stanovilo nový rekord na Nürburgringu
  • Je jedničkou mezi sériově vyráběnými elektromobily
  • Vůz dokázal zajet krásný čas 7 minut a 33 sekund
Porsche Taycan na okruhu
Porsche Taycan na okruhu

Porsche znovu potvrzuje, že elektromobil nemusí být pouze nudné vozítko do města! Model Taycan ve verzi Tubo S se vydal na německý Nürburgring, na kterém zajel nejrychlejší čas ze všech sériově vyráběných vozů s plně elektrickým pohonem. Za kolik to řidič Lars Kern zvládl?

Porsche Taycan stanovilo nový rekord na Nürburgringu

Když odhlédneme od ochranné klece a závodních sedadel, vydalo se Porsche Taycan na okruh dlouhý 20,83 kilometru v čistě sériovém provedení. Z příplatkové výbavy byl tento daný kus obdařen také systémem Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), který zajišťuje aktivní stabilizaci náklonu s aktivními elektromechanickými stabilizátory na přední i zadní nápravě.

Pneumatiky Pirelli P Zero Corsa jsou rovněž schváleny pro běžný silniční provoz, nicméně jejich směs silně připomíná závodní obutí. Souhrn senzorů Porsche 4D Chassis Control musel být aktualizován a přizpůsoben přesně na tento typ pneumatiky, aby veškeré výpočty softwaru probíhali správně. Jednoduše řečeno – myslelo se na vše.

Porsche Taycan Turbo S
Porsche Taycan Turbo S

Čtěte také: Motorů Porsche se dočkáte i na elektrokole. Společnost bude vyvíjet vlastní komponenty


Na jaký čas může být automobilka pyšná?

Nový rekord plně elektrického sériově vyráběného vozu, který Porsche Taycan Turbo S stanovil, činí 7 minut a 33 sekund. Dosavadního šampiona v podobě Tesly Modelu S Plaid tak značka pokořila o více než 2 sekundy.

„V minulosti se do času 7:33 dostaly pouze čistokrevné supersportovní vozy. S novou výkonnou sadou jsem mohl na pilu přitlačit ještě výrazněji a vůz byl navíc ještě přesnější a agilnější,“ říká řidič Porsche, Lars Kern.

„Jsme rádi, že rekord Nürburgringu pro elektromobily je opět v rukou Porsche. Tento čas na kolo ukazuje nejen velký potenciál, který se skrývá v naší nové výkonné sadě, ale také znovu potvrzuje geny sportovního vozu Taycan,“ dodal Kevin Giek, viceprezident modelové řady Taycan.

Sledujte nás v Google Zprávách

Komentáře


Nejnovější články