Porsche se mstí Tesle i s úroky. Taycan (2024) s přehledem porazil Model S na Nürburgringu
- Porsche na letošní rok plánuje nejvýkonnější Taycan
- Předprodukční prototyp se na Nürburgringu přiblížil k hranici sedmi minut
- Nadělil přitom Tesle Model S Plaid téměř 20 vteřin

Na konci listopadu Elon Musk při předání prvních Cybertrucků šokoval videem, ve kterém nová Tesla s přívěsem táhnoucím Porsche 911 v závodě na čtvrt míle porazila další Porsche 911. Později se ukázalo, že Tesla tak trochu podváděla. Německý výrobce to však nyní Tesle vrátil i s úroky. Na legendárním Nürburgringu předvedl novou variantu modelu Taycan, která dosud nebyla pojmenována ani představena, ale už nyní se stala nejrychlejším elektrickým Porschem na okruhu.
Překonal Teslu o téměř 20 vteřin
Tovární vývojový jezdec Lars Kern zajel vyčerpávající trať v předsériové verzi připravované verze Taycanu za 7:07.55. To představuje proti času, kterého v srpnu 2022 dosáhl Taycan Turbo S vybavený paketem Performance, zlepšení o 26 vteřin. Pro srovnání v září 2013 zajel Kern čas 6:47.25 s vozem 911 GT2 RS vybaveným paketem Weissach a čas 6:57 s modelem 918 Spyder.
Pokud bychom se zaměřili na pomstu Tesle, tak Taycan překonal čas Tesly Model S Plaid 7:25.23 o téměř 20 vteřin. Porsche navíc poznamenalo, že Kernovy časy na kolo byly téměř shodné, což naznačuje, elektrický pohon v novém Taycanu poskytuje opakovatelný výkon i při silném zatížení.
Další informace o připravované novince Porsche zatím neuvedlo. Pouze poznamenalo, že předprodukční prototyp vybavilo ochrannou klecí a závodními skořepinovými sedadly, než jej vypustilo na Ring. Záběry z rekordní jízdy však ukazují i specifický karosářský kit, který zahrnuje přední splitter s křidélky, přívody vzduchu pod světlomety (pravděpodobně chladí přední brzdy), boční prahy a velké křídlo.

Čtěte také: Předpisy EU prý posílají spalovací Porsche Macan do předčasného důchodu
Vyrovná se supersportům
Jisté je, že průjezd Nürburgringem za něco málo přes sedm sekund řadí nadcházející vlajkovou loď řady Taycan do teritoria supersportů. Co přesně si Porsche připravilo, však zatím nevíme. Model má být plně představen někdy v průběhu letošního roku. Podle předchozích úniků by mohl nést označení Turbo GT, i když oficiální informace nejsou zatím k dispozici, Porsche by mohlo do hnacího ústrojí přidat více výkonu. V současnosti nejvýkonnější Taycan Turbo S disponuje výkonem až 750 koní.
Autor článku

Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.
Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.