Před necelým rokem začaly na silnice vyjíždět první elektrické pickupy s futuristickým vzhledem, Tesla Cybertruck. Kromě svého vzhledu ale tento elektromobil přitahuje pozornost také množstvím svolávacích akcí. Letos už je to pošesté, kdy Tesla řeší problémy spojené s tímto modelem. Tentokrát jde o závadu na hnacím invertoru, která může způsobit ztrátu výkonu a zvýšit riziko nehody.
Aktuální svolávací akce se týká 2 431 Cybertrucků, které byly vyrobeny mezi 6. listopadem 2023 a 30. červencem 2024. Jde o to, že kvůli vadě na hnacím invertoru může vůz náhle přestat reagovat na plynový pedál a ztratit tah.
I když systém po výpadku varuje a vyzve řidiče, aby co nejdříve zastavil na krajnici, jde o poměrně nebezpečnou závadu zvyšující riziko nehody. Tesla se proto rozhodla problém řešit bezplatnou výměnou vadných invertorů ve svých servisních střediscích.
Příčinou potíží je MOSFET (Metal-Oxide-Semiconductor Field-Effect Transistor), který má v invertoru zásadní roli. Právě tato součástka může způsobit náhlou ztrátu točivého momentu a tedy i výkonu vozu. Všechny problematické invertory, vybavené vadnými MOSFETY nyní Tesla nahradí novými.
Automobilka začala závadu zkoumat už v srpnu letošního roku, kdy obdržela první stížnost od majitele Cybertrucku, který při jízdě náhle ztratil výkon. V říjnu se po analýze dat zjistilo, že určitá série hnacích invertorů je skutečně vadná. Po týdnu testování se automobilka rozhodla svolat všechna potenciálně problematická vozidla do servisu.
Problém s invertorem je už šestým letošním důvodem pro svolávací akci Cybertrucku. Předtím byly například problémy s uvolněnou zadní částí korby, poruchou stěrače předního skla nebo rizikem nechtěného zrychlení kvůli zaseknutému pedálu.
Některé závady bylo možné řešit jednoduše, pomocí aktualizace softwaru. Ale chyba hnacího invertoru už vyžaduje fyzické přistavení vozidla do servisu. Tesla zahájí výměny vadných invertorů 9. prosince 2024. Majitelé postižených Cybertrucků dostanou v servisu nový invertor bez jakýchkoliv poplatků.
Před necelým rokem začaly na silnice vyjíždět první elektrické pickupy s futuristickým vzhledem, Tesla Cybertruck. Kromě svého vzhledu ale tento elektromobil přitahuje pozornost také množstvím svolávacích akcí. Letos už je to pošesté, kdy Tesla řeší problémy spojené s tímto modelem. Tentokrát jde o závadu na hnacím invertoru, která může způsobit ztrátu výkonu a zvýšit riziko nehody.
Aktuální svolávací akce se týká 2 431 Cybertrucků, které byly vyrobeny mezi 6. listopadem 2023 a 30. červencem 2024. Jde o to, že kvůli vadě na hnacím invertoru může vůz náhle přestat reagovat na plynový pedál a ztratit tah.
I když systém po výpadku varuje a vyzve řidiče, aby co nejdříve zastavil na krajnici, jde o poměrně nebezpečnou závadu zvyšující riziko nehody. Tesla se proto rozhodla problém řešit bezplatnou výměnou vadných invertorů ve svých servisních střediscích.
Příčinou potíží je MOSFET (Metal-Oxide-Semiconductor Field-Effect Transistor), který má v invertoru zásadní roli. Právě tato součástka může způsobit náhlou ztrátu točivého momentu a tedy i výkonu vozu. Všechny problematické invertory, vybavené vadnými MOSFETY nyní Tesla nahradí novými.
Automobilka začala závadu zkoumat už v srpnu letošního roku, kdy obdržela první stížnost od majitele Cybertrucku, který při jízdě náhle ztratil výkon. V říjnu se po analýze dat zjistilo, že určitá série hnacích invertorů je skutečně vadná. Po týdnu testování se automobilka rozhodla svolat všechna potenciálně problematická vozidla do servisu.
Problém s invertorem je už šestým letošním důvodem pro svolávací akci Cybertrucku. Předtím byly například problémy s uvolněnou zadní částí korby, poruchou stěrače předního skla nebo rizikem nechtěného zrychlení kvůli zaseknutému pedálu.
Některé závady bylo možné řešit jednoduše, pomocí aktualizace softwaru. Ale chyba hnacího invertoru už vyžaduje fyzické přistavení vozidla do servisu. Tesla zahájí výměny vadných invertorů 9. prosince 2024. Majitelé postižených Cybertrucků dostanou v servisu nový invertor bez jakýchkoliv poplatků.