Kolem nákupu dálniční známky v České republice je spousta otázek, na které nemusí být jednoduché najít jednoznačné odpovědi. Jednou z problematik je i pořizování dálniční známky v případě, že máte nové auto s převozní značkou a zrovna vyrazíte od dealera směrem domů, takže ještě auto nemáte na klasické „registračce“.
Jak takovou situaci správně vyřešit? A to nejen v řekněme běžném případě, kdy máte úplně nový vůz do 3,5 tuny a týká se vás tedy povinnost mít platnou dálniční známku při jízdě po zpoplatněných úsecích, ale i tehdy, kdy máte nový elektromobil, který má být v případě speciální EL „espézetky“ osvobozený od poplatků, či po nahlášení, že máte nárok na osvobození od poplatku?
Řešení je jediné správné. Vždy musíte mít platnou dálniční známku a žádná úleva pro vozidla s převozní značkou neexistuje, ani v případě elektrických aut. Doporučujeme tedy pořídit na převoz nového automobilu od dealera domů ten nejkratší možný dálniční kupón, tedy od 1. března jednodenní za cenu 200 korun. Jen si dejte pozor, že platí do konce dne a nikoliv 24 hodin.
Je škoda, že ani po velkých změnách, které nastaly v letošním roce, stále není možné si zakoupit například rovnou roční elektronickou dálniční známku a vyplnit si u ní převozní značku, kterou následně změníte na klasickou registrační značku, jakmile ji dostanete a budete mít na autě. Důvodem, proč to zatím nejde, je Registr vozidel, ve kterém údaj o převozní značce zkrátka není zanesen.
Čtěte také: Šmejdi obírají české řidiče o peníze, vymysleli tento zákeřný trik
V případě elektromobilů je situace zapeklitá. Elektromobilisté totiž v Česku nemusí platit za dálniční známky a mohou jezdit i bez ní, ovšem za předpokladu, kdy mají speciální registrační značku EL nebo si vyřídí osvobození pro elektromobily. Jenže v případě převozní značky nikdy nebudete mít „EL“ a osvobození trvá vyřídit až 20 dnů, kdežto převozní značka je platná jen 10 kalendářních dnů. Takže si v případě jízdy s převozní značkou musejí majitelé elektromobilů taktéž zaplatit za dálniční známku.
Abychom to tedy krátce shrnuli, tak pokud máte nové auto na převozní značce a chystáte se jet po české dálnici, konkrétně po zpoplatněném úseku, pak si musíte vždy pořídit dálniční známku, klidně jen jednodenní za 200 korun. Pokud byste neměli poplatek uhrazený, riskujete pokutu až 20 000 Kč.
Kolem nákupu dálniční známky v České republice je spousta otázek, na které nemusí být jednoduché najít jednoznačné odpovědi. Jednou z problematik je i pořizování dálniční známky v případě, že máte nové auto s převozní značkou a zrovna vyrazíte od dealera směrem domů, takže ještě auto nemáte na klasické „registračce“.
Jak takovou situaci správně vyřešit? A to nejen v řekněme běžném případě, kdy máte úplně nový vůz do 3,5 tuny a týká se vás tedy povinnost mít platnou dálniční známku při jízdě po zpoplatněných úsecích, ale i tehdy, kdy máte nový elektromobil, který má být v případě speciální EL „espézetky“ osvobozený od poplatků, či po nahlášení, že máte nárok na osvobození od poplatku?
Řešení je jediné správné. Vždy musíte mít platnou dálniční známku a žádná úleva pro vozidla s převozní značkou neexistuje, ani v případě elektrických aut. Doporučujeme tedy pořídit na převoz nového automobilu od dealera domů ten nejkratší možný dálniční kupón, tedy od 1. března jednodenní za cenu 200 korun. Jen si dejte pozor, že platí do konce dne a nikoliv 24 hodin.
Je škoda, že ani po velkých změnách, které nastaly v letošním roce, stále není možné si zakoupit například rovnou roční elektronickou dálniční známku a vyplnit si u ní převozní značku, kterou následně změníte na klasickou registrační značku, jakmile ji dostanete a budete mít na autě. Důvodem, proč to zatím nejde, je Registr vozidel, ve kterém údaj o převozní značce zkrátka není zanesen.
Čtěte také: Šmejdi obírají české řidiče o peníze, vymysleli tento zákeřný trik
V případě elektromobilů je situace zapeklitá. Elektromobilisté totiž v Česku nemusí platit za dálniční známky a mohou jezdit i bez ní, ovšem za předpokladu, kdy mají speciální registrační značku EL nebo si vyřídí osvobození pro elektromobily. Jenže v případě převozní značky nikdy nebudete mít „EL“ a osvobození trvá vyřídit až 20 dnů, kdežto převozní značka je platná jen 10 kalendářních dnů. Takže si v případě jízdy s převozní značkou musejí majitelé elektromobilů taktéž zaplatit za dálniční známku.
Abychom to tedy krátce shrnuli, tak pokud máte nové auto na převozní značce a chystáte se jet po české dálnici, konkrétně po zpoplatněném úseku, pak si musíte vždy pořídit dálniční známku, klidně jen jednodenní za 200 korun. Pokud byste neměli poplatek uhrazený, riskujete pokutu až 20 000 Kč.