Polestar 2 (2024) oficiálně – Nový design, delší dojezd a vyšší výkon

  • Součástí velkého updatu je mimo jiné přenesení pohonu na zadní kola
  • Aktualizací u nového Polestaru 2 (2024) prošly i motory, baterie a design vozu
  • K dispozici je dlouhá řada asistenčních systémů
Polestar 2 (2024)

Polestar 2 (2024) přichází s významnými změnami | foto: Polestar

Automobilka Polestar se rozhodla provést zásadní změny u svého modelu Polestar 2 pro rok 2024. Základní verze elektrického sedanu přechází z pohonu přední nápravy na pohon zadních kol a všechny varianty bez ohledu na konfiguraci dostanou nový vzhled, delší dojezd a další vylepšení.

Nový Polestar 2 (2024)

Přechod pohonu na zadní kola je velkou změnou, jejíž provedení by bylo u spalovacích vozidel mnohem obtížnější, než tomu je u elektromobilů. Automobilka současně využila nového uspořádání k inovaci motorů. Model Polestar 2 s pohonem zadních i všech kol dostává motory i měniče nové generace. Ty jsou oproti současným mnohem silnější.

Verze s pohonem zadních kol nyní disponuje výkonem 299 koní a točivým momentem 490 Nm. To je oproti současný verzím s předním pohonem, jejichž výkon je 231 nebo 243 koní, významný nárůst. Navýšení výkonu zároveň snižuje čas sprintu z nuly na 100 km/h o 1,1 sekundy na hodnotu 5,9 s. Dvoumotorový systém pohonu všech kol má pod kapotou 421 koní a brutální točivý moment  740 Nm.

Díky větší baterii s použitelnou kapacitou 82 kWh došlo u Polestaru 2 (2024) ke zvýšení dojezdu z původních 425 km na 483 km (dle metodiky EPA). Čtyřkolka zůstává u původní 78kWh baterie, ale její dojezd je díky možnosti odpojení předního pohonu také vyšší (435 km). Polestar uvádí, že rychlost nabíjení modelu s pohonem zadních kol může být až 205 kW, verze se dvěma motory a pohonem všech kol si rozumí s rychlými nabíječkami do maximálního výkonu 155 kWh.


Čtěte také: Mistrovské dílo z ledu! Automobilka Polestar otevřela jeden z nejúchvatnějších showroomů


Na výběr je sportovní balíček i řada asistentů

Zákazníkům zůstává k dispozici volitelný paket Performance Pack s 20palcovými litými koly, jejichž design je inspirován koly, montovanými na Polestar 3. Pokud si balíček objednáte přímo z výroby, může být jeho součástí odpružení Öhlins a specifické bezpečnostní pásy. Navýšení výkonu bude k dispozici také po stažení bezdrátové aktualizace softwaru. Většina vizuálních změn přichází z přední strany, kde designěři nahradili mřížku chladiče za novou, nazvanou SmartZone. V ní se skrývá kamera a radar se středním dosahem.

Vzhledem k tomu, že automobilka neodhalila žádné fotografie interiéru, nevypadá to uvnitř vozu na velké změny. Běžné funkce se mohou díky balíčku Pilot Pack (u modelu s pohonem všech kol) rozšířit o asistenty hlídání mrtvého úhlu s podporou řízení, upozornění na boční náraz s podporou brzdění, antikolizní systém zezadu, adaptivní tempomat, 360stupňovou kameru, technologii Pilot Assist, zpětná zrcátka s automatickým stmíváním a přední mlhová světla funkcí nahlížení do zatáček. Bezdrátová nabíječka je standardním vybavením. Inovovaný Polestar 2 (2024) se začne vyrábět ve druhé polovině letošního roku.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Polestar 2 (2024) oficiálně – Nový design, delší dojezd a vyšší výkon

  • Součástí velkého updatu je mimo jiné přenesení pohonu na zadní kola
  • Aktualizací u nového Polestaru 2 (2024) prošly i motory, baterie a design vozu
  • K dispozici je dlouhá řada asistenčních systémů
Polestar 2 (2024)

Polestar 2 (2024) přichází s významnými změnami | foto: Polestar

Automobilka Polestar se rozhodla provést zásadní změny u svého modelu Polestar 2 pro rok 2024. Základní verze elektrického sedanu přechází z pohonu přední nápravy na pohon zadních kol a všechny varianty bez ohledu na konfiguraci dostanou nový vzhled, delší dojezd a další vylepšení.

Nový Polestar 2 (2024)

Přechod pohonu na zadní kola je velkou změnou, jejíž provedení by bylo u spalovacích vozidel mnohem obtížnější, než tomu je u elektromobilů. Automobilka současně využila nového uspořádání k inovaci motorů. Model Polestar 2 s pohonem zadních i všech kol dostává motory i měniče nové generace. Ty jsou oproti současným mnohem silnější.

Verze s pohonem zadních kol nyní disponuje výkonem 299 koní a točivým momentem 490 Nm. To je oproti současný verzím s předním pohonem, jejichž výkon je 231 nebo 243 koní, významný nárůst. Navýšení výkonu zároveň snižuje čas sprintu z nuly na 100 km/h o 1,1 sekundy na hodnotu 5,9 s. Dvoumotorový systém pohonu všech kol má pod kapotou 421 koní a brutální točivý moment  740 Nm.

Díky větší baterii s použitelnou kapacitou 82 kWh došlo u Polestaru 2 (2024) ke zvýšení dojezdu z původních 425 km na 483 km (dle metodiky EPA). Čtyřkolka zůstává u původní 78kWh baterie, ale její dojezd je díky možnosti odpojení předního pohonu také vyšší (435 km). Polestar uvádí, že rychlost nabíjení modelu s pohonem zadních kol může být až 205 kW, verze se dvěma motory a pohonem všech kol si rozumí s rychlými nabíječkami do maximálního výkonu 155 kWh.


Čtěte také: Mistrovské dílo z ledu! Automobilka Polestar otevřela jeden z nejúchvatnějších showroomů


Na výběr je sportovní balíček i řada asistentů

Zákazníkům zůstává k dispozici volitelný paket Performance Pack s 20palcovými litými koly, jejichž design je inspirován koly, montovanými na Polestar 3. Pokud si balíček objednáte přímo z výroby, může být jeho součástí odpružení Öhlins a specifické bezpečnostní pásy. Navýšení výkonu bude k dispozici také po stažení bezdrátové aktualizace softwaru. Většina vizuálních změn přichází z přední strany, kde designěři nahradili mřížku chladiče za novou, nazvanou SmartZone. V ní se skrývá kamera a radar se středním dosahem.

Vzhledem k tomu, že automobilka neodhalila žádné fotografie interiéru, nevypadá to uvnitř vozu na velké změny. Běžné funkce se mohou díky balíčku Pilot Pack (u modelu s pohonem všech kol) rozšířit o asistenty hlídání mrtvého úhlu s podporou řízení, upozornění na boční náraz s podporou brzdění, antikolizní systém zezadu, adaptivní tempomat, 360stupňovou kameru, technologii Pilot Assist, zpětná zrcátka s automatickým stmíváním a přední mlhová světla funkcí nahlížení do zatáček. Bezdrátová nabíječka je standardním vybavením. Inovovaný Polestar 2 (2024) se začne vyrábět ve druhé polovině letošního roku.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."