Zatímco v případě domácího nabíjení majitelé elektromobilů nemusejí příliš řešit, jak se mění výkon nabíjení v průběhu, u rychlonabíječek je to velmi podstatné. Můžeme totiž říct, kdy je ještě dobré trávit čas na veřejné rychlonabíječce a kdy už je lepší s vozem odjet a místo neblokovat ostatním, což bývá obvykle po dosažení nějakých 80 až 90 % kapacity baterie.
V případě nového Volkswagenu ID.3 jsou výsledky poměrně zajímavé, jak zjistil provozovatel rychlonabíječek Fastned. Varianta Pro s podporou až 100kW rychlonabíjení (verze Pro S podporuje až 125 kW) si umí na 50kW rychlonabíječkách (které jsou v Česku nejrozšířenější) udržet od 10 % až do zhruba 90 % de facto maximální výkon, přičemž až poté postupně klesá ke zhruba 30 kW.
Na rychlejších nabíječkách s výkonem 150 kW a více zvládal nový elektromobil od Volkswagenu maximálně 100 kW (tedy své maximum) a od 40 % do 80 % již výkon postupně klesal k 50 kW. Baterie jsou samozřejmě chlazené vodou, jinak by těchto výkonů ani nebylo možné dosáhnout. 82/62kWh baterii u ID.3 Pro lze na rychlonabíječkách dobít za zhruba 30 minut, v případě wallboxu klasicky přes noc, jak uvádí samotný výrobce.
Zatímco v případě domácího nabíjení majitelé elektromobilů nemusejí příliš řešit, jak se mění výkon nabíjení v průběhu, u rychlonabíječek je to velmi podstatné. Můžeme totiž říct, kdy je ještě dobré trávit čas na veřejné rychlonabíječce a kdy už je lepší s vozem odjet a místo neblokovat ostatním, což bývá obvykle po dosažení nějakých 80 až 90 % kapacity baterie.
V případě nového Volkswagenu ID.3 jsou výsledky poměrně zajímavé, jak zjistil provozovatel rychlonabíječek Fastned. Varianta Pro s podporou až 100kW rychlonabíjení (verze Pro S podporuje až 125 kW) si umí na 50kW rychlonabíječkách (které jsou v Česku nejrozšířenější) udržet od 10 % až do zhruba 90 % de facto maximální výkon, přičemž až poté postupně klesá ke zhruba 30 kW.
Na rychlejších nabíječkách s výkonem 150 kW a více zvládal nový elektromobil od Volkswagenu maximálně 100 kW (tedy své maximum) a od 40 % do 80 % již výkon postupně klesal k 50 kW. Baterie jsou samozřejmě chlazené vodou, jinak by těchto výkonů ani nebylo možné dosáhnout. 82/62kWh baterii u ID.3 Pro lze na rychlonabíječkách dobít za zhruba 30 minut, v případě wallboxu klasicky přes noc, jak uvádí samotný výrobce.