Volkswagen dnes oznámil pokles zisku za třetí čtvrtletí o 42 procent, což je nejnižší úroveň za tři roky. Divize osobních automobilů společnosti se potýká s vysokými náklady a slabou poptávkou v Číně, v Německu hrozí uzavření továren.
Výsledky VW ukázaly, že jeho provozní výnos z prodeje v segmentu osobních automobilů klesl na 2 procenta z 3,4 procenta za devět měsíců do září ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. „To zdůrazňuje naléhavou potřebu výrazného snížení nákladů a zvýšení efektivity,“ uvedl finanční šéf Arno Antlitz v prohlášení. Volkswagen chce zavírat závody a snižovat mzdy.
Evropský automobilový trh se od pandemie snížil asi o 2 miliony vozů, což má pro Volkswagen za následek o 500 000 prodaných kusů ročně méně. Tržní podíl v Evropě oproti tomu získali hráči jako Tesla a čínské automobilky, které nabízejí levnější modely. To je i důvod, proč Volkswagen ztratil podíl na trhu v Číně také, navíc se čínská ekonomika v důsledku realitní krize zpomalila.
Dovoz Volkswagenu do Číny, největšího automobilového trhu na světě, se ve třetím čtvrtletí snížil o 15 procent na 711 500 vozů. To snížilo i celkový prodej, který činil 2,176 milionu vozidel. Jediným světlým bodem bylo zvýšení objednávek v západní Evropě. Zde na trh postupně vstupovaly nové modely.
Zisk před úroky a zdaněním (EBIT) klesl v období od července do září na 2,86 miliardy eur. Akcie Volkswagenu od začátku roku ztratily zhruba pětinu a v celoevropském automobilovém indexu zaostávaly za propadem o 10 procent. Největší evropský výrobce automobilů v září podruhé během necelých tří měsíců snížil svůj roční výhled stejně jako jeho konkurenti BMW a Mercedes-Benz.
Volkswagen dnes oznámil pokles zisku za třetí čtvrtletí o 42 procent, což je nejnižší úroveň za tři roky. Divize osobních automobilů společnosti se potýká s vysokými náklady a slabou poptávkou v Číně, v Německu hrozí uzavření továren.
Výsledky VW ukázaly, že jeho provozní výnos z prodeje v segmentu osobních automobilů klesl na 2 procenta z 3,4 procenta za devět měsíců do září ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. „To zdůrazňuje naléhavou potřebu výrazného snížení nákladů a zvýšení efektivity,“ uvedl finanční šéf Arno Antlitz v prohlášení. Volkswagen chce zavírat závody a snižovat mzdy.
Evropský automobilový trh se od pandemie snížil asi o 2 miliony vozů, což má pro Volkswagen za následek o 500 000 prodaných kusů ročně méně. Tržní podíl v Evropě oproti tomu získali hráči jako Tesla a čínské automobilky, které nabízejí levnější modely. To je i důvod, proč Volkswagen ztratil podíl na trhu v Číně také, navíc se čínská ekonomika v důsledku realitní krize zpomalila.
Dovoz Volkswagenu do Číny, největšího automobilového trhu na světě, se ve třetím čtvrtletí snížil o 15 procent na 711 500 vozů. To snížilo i celkový prodej, který činil 2,176 milionu vozidel. Jediným světlým bodem bylo zvýšení objednávek v západní Evropě. Zde na trh postupně vstupovaly nové modely.
Zisk před úroky a zdaněním (EBIT) klesl v období od července do září na 2,86 miliardy eur. Akcie Volkswagenu od začátku roku ztratily zhruba pětinu a v celoevropském automobilovém indexu zaostávaly za propadem o 10 procent. Největší evropský výrobce automobilů v září podruhé během necelých tří měsíců snížil svůj roční výhled stejně jako jeho konkurenti BMW a Mercedes-Benz.