Auta od Volkswagenu nově zvládnou napájet i celý dům, stačí softwarový update

  • Vybrané modely Volkswagenu dostávají obousměrné nabíjení
  • Týká se to elektromobilů s 77kWh akumulátorem
  • Podmínkou je aktuální software ve verzi 3.5
Volkswagen začal u vybraných modelů nabízet oboustranné nabíjení V2H | foto: Volkswagen

Volkswagen začal u vybraných modelů nabízet oboustranné nabíjení V2H | foto: Volkswagen

Automobilka Volkswagen zpřístupnila u svých prvních modelů technologii obousměrného nabíjení, konkrétně funkci V2H (Vehicle-to-Home), která umožňuje napájet dům z akumulátoru elektromobilu. Možnost aktivování této funkce je pouze v Evropě, a to výhradně u vozů s 77kWh akumulátorem. Ten je přitom volitelný v rámci celé modelové řady ID, tedy ID.3, ID.4, ID.5, ID.7ID. Buzz. Po aktualizaci softwaru na verzi 3.5 bude tato možnost dostupná i pro již dodané vozy, píše německý server Ecomento.de.

Elektromobily VW poskytnou domácnosti 2 dny energie

Obousměrné nabíjení od Volkswagenu je založené na standardu stejnosměrného nabíjení CCS, který převládá v Evropě. Připojený elektromobil v podstatě funguje jako rozšíření domácího bateriového úložiště. Díky vysoké akumulační kapacitě automobilů lze dům zásobovat solární energií i během několika zamračených dnů. To platí i v noci, kdy již fotovoltaický systém nedodává energii. Zákazníci tak podle automobilky dostávají možnost se sami rozhodnout, kdy budou odebírat energii z veřejné sítě a kdy budou používat elektřinu, kterou si sami vyrobí a uloží do baterie vozidla.

Při předpokládané průměrné domácí spotřebě 15 kWh vystačí podle automobilky kapacita elektromobilu po dobu přibližně dvou celých dnů. Uživatelé se přitom nemusí obávat, že by vyčerpali elektřinu z elektromobilu natolik, že by s ním ráno neodjeli. Systém nedovolí, aby úroveň nabití vozidla klesla pod 20 %, aby bylo zajištěno, že vždy bude připraveno k jízdě.

V první fázi jsou nicméně využití této funkcionality velice omezené. Kromě podporovaných modelů řady ID funguje pouze v kombinaci s domácí stejnosměrnou elektrárnou řady S10 E COMPACT od společnosti HagerEnergy GmbH. Podpora dalších domácích elektráren a wallboxů bude přidána později. V budoucnu navíc automobilka plánuje přidat i funkci V2G (Vehicle-to-Grid), která umožňuje posílat energii z akumulátoru elektromobilu rovnou zpět do elektrické sítě a pomoci s její stabilizací.

Volkswagen začal u vybraných modelů nabízet oboustranné nabíjení V2H | foto: Volkswagen

Volkswagen začal u vybraných modelů nabízet oboustranné nabíjení V2H | foto: Volkswagen


Čtěte také: Elektromobily Lucid se zařadí do VIP klubu. Dostanou obousměrné nabíjení


Volkswagen není jediný

Obousměrné nabíjení se pomalu začíná stávat trendem. Svým zákazníkům ho však nabízí zatím jen pár automobilek. Například jihokorejská Kia pracuje s celým konceptem Smart Charging, jehož cílem je nabídnout uživateli ještě více flexibility při dobíjení elektromobilu a snížit tak i jeho provozní náklady.

Už u modelu Kia EV6 přišla s technologií V2L (Vehicle-to Load), která umožnila z akumulátoru elektromobilu napájet běžné spotřebiče. U nedávno představené nové vlajkové lodi Kia EV9 pak možnost obousměrného nabíjení rozšířila o technologie V2B/V2H (Vehicle-to-Building/Vehicle-to-Home) a V2G.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Auta od Volkswagenu nově zvládnou napájet i celý dům, stačí softwarový update

  • Vybrané modely Volkswagenu dostávají obousměrné nabíjení
  • Týká se to elektromobilů s 77kWh akumulátorem
  • Podmínkou je aktuální software ve verzi 3.5
Volkswagen začal u vybraných modelů nabízet oboustranné nabíjení V2H | foto: Volkswagen

Volkswagen začal u vybraných modelů nabízet oboustranné nabíjení V2H | foto: Volkswagen

Automobilka Volkswagen zpřístupnila u svých prvních modelů technologii obousměrného nabíjení, konkrétně funkci V2H (Vehicle-to-Home), která umožňuje napájet dům z akumulátoru elektromobilu. Možnost aktivování této funkce je pouze v Evropě, a to výhradně u vozů s 77kWh akumulátorem. Ten je přitom volitelný v rámci celé modelové řady ID, tedy ID.3, ID.4, ID.5, ID.7ID. Buzz. Po aktualizaci softwaru na verzi 3.5 bude tato možnost dostupná i pro již dodané vozy, píše německý server Ecomento.de.

Elektromobily VW poskytnou domácnosti 2 dny energie

Obousměrné nabíjení od Volkswagenu je založené na standardu stejnosměrného nabíjení CCS, který převládá v Evropě. Připojený elektromobil v podstatě funguje jako rozšíření domácího bateriového úložiště. Díky vysoké akumulační kapacitě automobilů lze dům zásobovat solární energií i během několika zamračených dnů. To platí i v noci, kdy již fotovoltaický systém nedodává energii. Zákazníci tak podle automobilky dostávají možnost se sami rozhodnout, kdy budou odebírat energii z veřejné sítě a kdy budou používat elektřinu, kterou si sami vyrobí a uloží do baterie vozidla.

Při předpokládané průměrné domácí spotřebě 15 kWh vystačí podle automobilky kapacita elektromobilu po dobu přibližně dvou celých dnů. Uživatelé se přitom nemusí obávat, že by vyčerpali elektřinu z elektromobilu natolik, že by s ním ráno neodjeli. Systém nedovolí, aby úroveň nabití vozidla klesla pod 20 %, aby bylo zajištěno, že vždy bude připraveno k jízdě.

V první fázi jsou nicméně využití této funkcionality velice omezené. Kromě podporovaných modelů řady ID funguje pouze v kombinaci s domácí stejnosměrnou elektrárnou řady S10 E COMPACT od společnosti HagerEnergy GmbH. Podpora dalších domácích elektráren a wallboxů bude přidána později. V budoucnu navíc automobilka plánuje přidat i funkci V2G (Vehicle-to-Grid), která umožňuje posílat energii z akumulátoru elektromobilu rovnou zpět do elektrické sítě a pomoci s její stabilizací.

Volkswagen začal u vybraných modelů nabízet oboustranné nabíjení V2H | foto: Volkswagen

Volkswagen začal u vybraných modelů nabízet oboustranné nabíjení V2H | foto: Volkswagen


Čtěte také: Elektromobily Lucid se zařadí do VIP klubu. Dostanou obousměrné nabíjení


Volkswagen není jediný

Obousměrné nabíjení se pomalu začíná stávat trendem. Svým zákazníkům ho však nabízí zatím jen pár automobilek. Například jihokorejská Kia pracuje s celým konceptem Smart Charging, jehož cílem je nabídnout uživateli ještě více flexibility při dobíjení elektromobilu a snížit tak i jeho provozní náklady.

Už u modelu Kia EV6 přišla s technologií V2L (Vehicle-to Load), která umožnila z akumulátoru elektromobilu napájet běžné spotřebiče. U nedávno představené nové vlajkové lodi Kia EV9 pak možnost obousměrného nabíjení rozšířila o technologie V2B/V2H (Vehicle-to-Building/Vehicle-to-Home) a V2G.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."