Elektromobily Lucid se zařadí do VIP klubu. Dostanou obousměrné nabíjení

  • Obousměrné nabíjení dostává u Lucidu nový rozměr
  • Vozy disponují skvělou efektivitou provozu i velkou kapacitou baterie
  • Je jen otázkou času, kdy budou elektromobily podporovat kompletně V2X
Lucid Motors obousměrné nabíjení

Elektromobily Lucid dostávají funkci obousměrného nabíjení | foto: Lucid Motors

Lucid se aktuálně nenachází na nejlepším místě. Především je na vině špatná finanční situace výrobce. Ve snaze přilákat více zákazníků tak Lucid dělá co může. Tato nová funkce by se nyní mohla o zlepšení situace alespoň mírně postarat. Jde totiž o žádanou vlastnost, kterou dnes stále mnoho vozidel nenabízí.

Pomůže V2V s prodeji? Lucid je tom možná životně závislý

Možnost využít energii uloženou v bateriích i jiným způsobem než pro vlastní jízdu nabízí stále jen pár výrobců (Ford, Honda, Rivian, Hyundai, Kia, apod.). S patřičným adaptérem můžete dobíjet od počítačů, přes kuchyňské spotřebiče, domácí nářadí i celé domy. Mnohem užitečnější ovšem je, když svojí nabitou baterií pomůžete někomu v nouzi. Třeba druhému Lucidu, kterému došla „šťáva“.

Funkci V2V, neboli „Vehicle-to-Vehicle“ (zjednodušeně obousměrného nabíjení – pozn. redakce) dostanou všechny vozy prostřednictvím online aktualizace. Funkce se bude jmenovat RangeXchange. První se k funkci dostanou majitelé ve Spojených státech. Vůz bude schopný předávat energii výkonem až 9,6 kW. V řeči dojezdu bude možné druhé vozidlo nabíjet o 38 až 64 kilometrů dojezdu za jednu hodinu. Velkou roli bude hrát i schopnost efektivního příjmu ve druhém voze.

Lucid Air

Lucid Air | foto: Lucid Motors


Čtěte také: Lucid měl být konkurencí Tesly. Prodělává šílených 10 milionů na každém voze


Aktualizace proběhne bezplatně

Jelikož wallbox, na kterém se Lucid vývojově podílí, již dvoucestné nabíjení umí, je jen otázkou času, kdy automobilka povolí i napájení celých domovů nebo pro prodej energie do distribuční sítě. Vše by již mělo být závislé pouze na softwarových aktualizacích. Aby se ovšem majitelé k funkci dostali, musí si u dealera zakoupit redukci pro připojení druhého vozu. Na pulty by se redukce měla dostat ještě tento měsíc. O ceně zatím nebyla řeč.

Lucid ve svých elektromobilech nabízí velmi dobrou efektivitu provozu i zajímavou velikost baterií. Vozy jsou známé nejen pro svoje luxusní zpracování, ale i pro velmi dlouhý dojezd atakující hranici tisíce kilometrů. Jestliže při své cestě a dostatečně nabitém úložišti pomůžete kolegovi v nouzi, na svém dojezdu se vám to ani nijak zásadně neprojeví. Vždyť vždy jde jen o to dojet na nejbližší rychlou nabíječku.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Elektromobily Lucid se zařadí do VIP klubu. Dostanou obousměrné nabíjení

  • Obousměrné nabíjení dostává u Lucidu nový rozměr
  • Vozy disponují skvělou efektivitou provozu i velkou kapacitou baterie
  • Je jen otázkou času, kdy budou elektromobily podporovat kompletně V2X
Lucid Motors obousměrné nabíjení

Elektromobily Lucid dostávají funkci obousměrného nabíjení | foto: Lucid Motors

Lucid se aktuálně nenachází na nejlepším místě. Především je na vině špatná finanční situace výrobce. Ve snaze přilákat více zákazníků tak Lucid dělá co může. Tato nová funkce by se nyní mohla o zlepšení situace alespoň mírně postarat. Jde totiž o žádanou vlastnost, kterou dnes stále mnoho vozidel nenabízí.

Pomůže V2V s prodeji? Lucid je tom možná životně závislý

Možnost využít energii uloženou v bateriích i jiným způsobem než pro vlastní jízdu nabízí stále jen pár výrobců (Ford, Honda, Rivian, Hyundai, Kia, apod.). S patřičným adaptérem můžete dobíjet od počítačů, přes kuchyňské spotřebiče, domácí nářadí i celé domy. Mnohem užitečnější ovšem je, když svojí nabitou baterií pomůžete někomu v nouzi. Třeba druhému Lucidu, kterému došla „šťáva“.

Funkci V2V, neboli „Vehicle-to-Vehicle“ (zjednodušeně obousměrného nabíjení – pozn. redakce) dostanou všechny vozy prostřednictvím online aktualizace. Funkce se bude jmenovat RangeXchange. První se k funkci dostanou majitelé ve Spojených státech. Vůz bude schopný předávat energii výkonem až 9,6 kW. V řeči dojezdu bude možné druhé vozidlo nabíjet o 38 až 64 kilometrů dojezdu za jednu hodinu. Velkou roli bude hrát i schopnost efektivního příjmu ve druhém voze.

Lucid Air

Lucid Air | foto: Lucid Motors


Čtěte také: Lucid měl být konkurencí Tesly. Prodělává šílených 10 milionů na každém voze


Aktualizace proběhne bezplatně

Jelikož wallbox, na kterém se Lucid vývojově podílí, již dvoucestné nabíjení umí, je jen otázkou času, kdy automobilka povolí i napájení celých domovů nebo pro prodej energie do distribuční sítě. Vše by již mělo být závislé pouze na softwarových aktualizacích. Aby se ovšem majitelé k funkci dostali, musí si u dealera zakoupit redukci pro připojení druhého vozu. Na pulty by se redukce měla dostat ještě tento měsíc. O ceně zatím nebyla řeč.

Lucid ve svých elektromobilech nabízí velmi dobrou efektivitu provozu i zajímavou velikost baterií. Vozy jsou známé nejen pro svoje luxusní zpracování, ale i pro velmi dlouhý dojezd atakující hranici tisíce kilometrů. Jestliže při své cestě a dostatečně nabitém úložišti pomůžete kolegovi v nouzi, na svém dojezdu se vám to ani nijak zásadně neprojeví. Vždyť vždy jde jen o to dojet na nejbližší rychlou nabíječku.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."