Prosadit se na zajetém automobilovém trhu je složité, i když se snažíte přinést klientům zcela nový přístup a luxus v podobě elektrických vozidel. Své o tom vím i americký Lucid, který je známý pro svůj převratný elektromobil s ultra dlouhým dojezdem. Že je život luxusního výrobce těžký, se nyní značka přesvědčuje sama. Její finanční výsledky hovoří o velkém průšvihu.
Dle reportů ze třetího letošního kvartálu totiž automobilka na každém prodaném voze ztrácí přes 430 tisíc dolarů. To je částka atakující hranici 10 milionů korun. Celkový obrat měl Lucid 137,8 milionu dolarů. I tato hodnota je o téměř 60 milionů nižší než ve stejném čtvrtletí loňského roku. Jenže čistá ztráta je mnohem vyšší. Dosahuje výše 630 milionů, dokonce o 100 milionů více než o rok dříve.
Z těchto hodnot vychází, že s každým prodaným vozem společnost prodělá 433 tisíc dolarů. Ve druhém čtvrtletí byla tato částka ještě vyšší, přesáhla totiž 544 tisíc dolarů za jednotku. Je to šílené, zvláště když si uvědomíme, že průměrná cena Lucidu Air se pohybuje kolem 250 tisíc dolarů.
Za takové výsledky může i nižší tempo výroby. Zatímco rekodní závěrečný kvartál loňského roku čítal necelých 3 500 vyrobených vozů, nyní to bylo sotva 1 500. Kvůli tomu musela společnost snížit své předpoklady na roční výrobu pro další rok z 10 až 14 tisíc na pouhých 8 až 8 500 vozidel.
Čtěte také: Lucid Air Sapphire je tu! Vrcholnou Teslu strčí do kapsy, ale za jakou cenu?
Nyní se kalifornský výrobce otáčí jako na spásu na svůj nový model, SUV Gravity. I do nových verzí modelu Air se vkládají velké naděje. Lucid nedávno otevřel novou továrnu v Saudské Arábii a uzavřel dohodu na dodávky motorů od britského Aston Martinu. Generální ředitel ale neztrácí naděje a neslevuje ze svých cílů. Pokračují s druhou fází vývoje v Arizoně a těší se na výsledky z nové továrny. Otevřeně přiznává, že je před nimi ještě dlouhá cesta k úspěchu.
Své nové SUV Lucid představí příští týden na veletrhu LA Auto Show. Většina technických specifikací má být shodná s modely Air. Kupředu tak bude Gravity pohánět jeden až tři elektromotory. Stejně tak by se měl výkon pohybovat v rozmezí od 430 až po vrcholných 1 234 koňských sil. Lucid tedy má co dělat, aby se udržel při životě a udržel si svojí nálepku prémiového výrobce elektromobilů.
Prosadit se na zajetém automobilovém trhu je složité, i když se snažíte přinést klientům zcela nový přístup a luxus v podobě elektrických vozidel. Své o tom vím i americký Lucid, který je známý pro svůj převratný elektromobil s ultra dlouhým dojezdem. Že je život luxusního výrobce těžký, se nyní značka přesvědčuje sama. Její finanční výsledky hovoří o velkém průšvihu.
Dle reportů ze třetího letošního kvartálu totiž automobilka na každém prodaném voze ztrácí přes 430 tisíc dolarů. To je částka atakující hranici 10 milionů korun. Celkový obrat měl Lucid 137,8 milionu dolarů. I tato hodnota je o téměř 60 milionů nižší než ve stejném čtvrtletí loňského roku. Jenže čistá ztráta je mnohem vyšší. Dosahuje výše 630 milionů, dokonce o 100 milionů více než o rok dříve.
Z těchto hodnot vychází, že s každým prodaným vozem společnost prodělá 433 tisíc dolarů. Ve druhém čtvrtletí byla tato částka ještě vyšší, přesáhla totiž 544 tisíc dolarů za jednotku. Je to šílené, zvláště když si uvědomíme, že průměrná cena Lucidu Air se pohybuje kolem 250 tisíc dolarů.
Za takové výsledky může i nižší tempo výroby. Zatímco rekodní závěrečný kvartál loňského roku čítal necelých 3 500 vyrobených vozů, nyní to bylo sotva 1 500. Kvůli tomu musela společnost snížit své předpoklady na roční výrobu pro další rok z 10 až 14 tisíc na pouhých 8 až 8 500 vozidel.
Čtěte také: Lucid Air Sapphire je tu! Vrcholnou Teslu strčí do kapsy, ale za jakou cenu?
Nyní se kalifornský výrobce otáčí jako na spásu na svůj nový model, SUV Gravity. I do nových verzí modelu Air se vkládají velké naděje. Lucid nedávno otevřel novou továrnu v Saudské Arábii a uzavřel dohodu na dodávky motorů od britského Aston Martinu. Generální ředitel ale neztrácí naděje a neslevuje ze svých cílů. Pokračují s druhou fází vývoje v Arizoně a těší se na výsledky z nové továrny. Otevřeně přiznává, že je před nimi ještě dlouhá cesta k úspěchu.
Své nové SUV Lucid představí příští týden na veletrhu LA Auto Show. Většina technických specifikací má být shodná s modely Air. Kupředu tak bude Gravity pohánět jeden až tři elektromotory. Stejně tak by se měl výkon pohybovat v rozmezí od 430 až po vrcholných 1 234 koňských sil. Lucid tedy má co dělat, aby se udržel při životě a udržel si svojí nálepku prémiového výrobce elektromobilů.