Plug-in hybridy s menší baterií nejsou příliš ekologické, ukazují výsledky Green NCAP
- Green NCAP je nové evropské hodnocení ekologičnosti aut
- Má lépe ukazovat skutečný vliv automobilů na životní prostředí
- V roce 2021 organizace otestovala 25 vozů a výsledky jsou celkem překvapivé

V roce 2020, kdy Green NCAP zveřejnila první výsledky svých testů zaměřených na ekologii aut, jsme byli svědky toho, že elektromobily z pohledu ekologie naprosto dominují a mají všechny modely maximální možné hodnocení. Dále jsme se dozvěděli, že ne všechny hybridy jsou na tom lépe než spalovací auta. Propadákem byla hybridní Honda CR-V.
Není plug-in hybrid jako plug-in hybrid
Teď organizace Green NCAP otestovala celkem 25 dalších aut, přičemž jde o první výsledky v roce 2021, u kterých vidíme zajímavé srovnání plug-in hybridů. Ani ty si z pohledu ekologie nevedou stejně a zatímco Toyota Prius dominuje a tolik neztrácí na čisté elektromobily, velmi populární Mitsubishi Outlander v tomto směru propadl. Výsledek říká, že existují spalovací auta, která jsou ve finále mnohem ekologičtější než auta do zásuvky kombinující spalovací motor s pouze malou baterkou a kratším dojezdem. V tomto případě se rozhodně projevila i mohutnost pluginu od Mitsubishi.
Čtěte také: Green NCAP má ukazovat skutečnou ekologičnost u aut. Půjde o revoluci?
- Green NCAP a výsledky v roce 2021
Na čelo žebříčku se samozřejmě opět zařadily další elektromobily, a sice čistě baterkový Volkswagen ID.3 a vodíkový Hyundai Nexo. Velmi dobře si vedly také koncernové vozy – dieselová Škoda Octavia Combi 2.0 TDI, která překvapivě dopadla lépe než hybridní Toyota Yaris, a výborný výsledek má také benzínový Volkswagen Golf 1.5 TSI. Na celý žebříček nově otestovaných aut se můžete podívat na našem screenshotu v článku.
Co říkáte na výsledky? Překvapilo Vás něco, například rozdíly mezi plug-in hybridy či že hybridní Toyota dopadla hůře než čistě spalovací Octavia na diesel? Podělte se o své názory v naší diskuzi pod článkem!
Autor článku

Luboš píše o technologiích s důrazem na užitečnost pro čtenáře. Od roku 2007 publikoval přes 8 000 článků, začínal jako zakladatel magazínu Mobilizujeme.cz. V osobním životě sází na produkty od Applu a Tesly.
Luboš píše o technologiích s důrazem na užitečnost pro čtenáře. Od roku 2007 publikoval přes 8 000 článků, začínal jako zakladatel magazínu Mobilizujeme.cz. V osobním životě sází na produkty od Applu a Tesly.










