Plánuje Kawasaki elektrickou motorku?

Kawasaki je ve světě motocyklů samozřejmě velký pojem. Nyní to vypadá, že se i tento “chrlič” supersportů vrhá na elektrický pohon.

 

Alepoň to tak vypadá podle zveřejněných patentových záznamů. Zatímco elektrokola vyrábí řada výrobců po celém světě, o elektromorkách se zatím víc mluví než koná.

První informace o elektrické verzi motocyklu od zelených jsme slyšeli už v roce 2016, teď to začíná díky většímu množství patentů vypadat na reálnější podobu. Ve schématu motoru se objevuje chlazení jak pro motor tak i baterie. To zrovna není obyklá koncepce u elektro motorek, protože chlazení v těchto případech zajišťuje proudící vzduch za jízdy.

Vypadá to tedy na olejové čerpadlo a chlazení olejem, což je konvenční způsob chlazení motoru. Elektrický pohon by však generoval velký výkon a s ohledem na malý prostor pro baterie byste energii vyčerpali rychleji, než by se celý systém začal nebezpečně přehřívat.

Další zajímavostí může být použití spojky a převodovky, ale musíme si ještě počkat. Každopádně první náčrtky vypadají zajímavě a design působí velmi neotřele. Na druhou stranu, Kawasaki rozhodně nepatří mezi výrobce, který by se bál progresivního designu. Vzpomeňme např. bestiální Ninju H2, první supersport s kompresorem, který děsí ve snech většinu motorkářů.

Pokud by japonská Kawasaki projekt dotáhla do konce a dokázala by spojit výkon s výdrží a rychlým dobíjením baterií, mohla by být prvním průkopníkem na poli sportovních elektromotorek. Cesta k srdcím všech motorkářů však bude ještě hodně trnitá.

Zdroj: insideevs

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Plánuje Kawasaki elektrickou motorku?

Kawasaki je ve světě motocyklů samozřejmě velký pojem. Nyní to vypadá, že se i tento “chrlič” supersportů vrhá na elektrický pohon.

 

Alepoň to tak vypadá podle zveřejněných patentových záznamů. Zatímco elektrokola vyrábí řada výrobců po celém světě, o elektromorkách se zatím víc mluví než koná.

První informace o elektrické verzi motocyklu od zelených jsme slyšeli už v roce 2016, teď to začíná díky většímu množství patentů vypadat na reálnější podobu. Ve schématu motoru se objevuje chlazení jak pro motor tak i baterie. To zrovna není obyklá koncepce u elektro motorek, protože chlazení v těchto případech zajišťuje proudící vzduch za jízdy.

Vypadá to tedy na olejové čerpadlo a chlazení olejem, což je konvenční způsob chlazení motoru. Elektrický pohon by však generoval velký výkon a s ohledem na malý prostor pro baterie byste energii vyčerpali rychleji, než by se celý systém začal nebezpečně přehřívat.

Další zajímavostí může být použití spojky a převodovky, ale musíme si ještě počkat. Každopádně první náčrtky vypadají zajímavě a design působí velmi neotřele. Na druhou stranu, Kawasaki rozhodně nepatří mezi výrobce, který by se bál progresivního designu. Vzpomeňme např. bestiální Ninju H2, první supersport s kompresorem, který děsí ve snech většinu motorkářů.

Pokud by japonská Kawasaki projekt dotáhla do konce a dokázala by spojit výkon s výdrží a rychlým dobíjením baterií, mohla by být prvním průkopníkem na poli sportovních elektromotorek. Cesta k srdcím všech motorkářů však bude ještě hodně trnitá.

Zdroj: insideevs

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."