Společnost Kawasaki představila motocykl na vodíkový pohon, který spojuje výhody tradičního motocyklu s mnohem nižšími emisemi. Motocykl vychází z modelu Ninja H2 a je vybaven přeplňovaným čtyřválcovým motorem o objemu 1,0 l (998 ccm), který byl upraven tak, aby namísto benzínu spaloval vodík. Ten je přímo vstřikován do válců a využívá tak tradiční proces spalování.
Úpravy motoru nejsou jedinou konstrukční změnou. Motorka je vybavená speciálními zásobníky na vodík a také palubním „systémem zásobování paliva“. Tyto komponenty jsou umístěny vzadu a jsou navrženy tak, aby vypadaly jako tvrdé sedlové brašny.
Společnost nedávno uspořádala na okruhu Suzuka v Japonsku během 8hodinového vytrvalostního závodu Coca-cola Suzuka „první veřejnou demonstrační jízdu vodíkového spalovacího motocyklu na světě“. Jednalo se o vyvrcholení měsíců práce na projektu, který začal v březnu loňského roku.
Čtěte také: Jsme nadšeni! Segway uvádí elektrické kolo a motorku jako ze sci-fi
Společnost uvedla že výsledný motocykl přináší vše, co jezdci milují při otočení plynem, přičemž stroj emituje především vodu a velmi malé množství CO2. Kromě toho by se motocykl mohl vyhnout omezenému dojezdu a dlouhé době nabíjení, které v současnosti brzdí elektrické motocykly.
Motocykl se v současnosti nachází ve fázi prototypu, ale plánem Kawasaki je jeho uvedení do sériové výroby začátkem příštího desetiletí. Společnost ale upozornila, že načasování a dostupnost stroje se mohou lišit v závislosti na infrastruktuře čerpacích stanic na vodík a na stavu právních předpisů v každé zemi.
Společnost Kawasaki představila motocykl na vodíkový pohon, který spojuje výhody tradičního motocyklu s mnohem nižšími emisemi. Motocykl vychází z modelu Ninja H2 a je vybaven přeplňovaným čtyřválcovým motorem o objemu 1,0 l (998 ccm), který byl upraven tak, aby namísto benzínu spaloval vodík. Ten je přímo vstřikován do válců a využívá tak tradiční proces spalování.
Úpravy motoru nejsou jedinou konstrukční změnou. Motorka je vybavená speciálními zásobníky na vodík a také palubním „systémem zásobování paliva“. Tyto komponenty jsou umístěny vzadu a jsou navrženy tak, aby vypadaly jako tvrdé sedlové brašny.
Společnost nedávno uspořádala na okruhu Suzuka v Japonsku během 8hodinového vytrvalostního závodu Coca-cola Suzuka „první veřejnou demonstrační jízdu vodíkového spalovacího motocyklu na světě“. Jednalo se o vyvrcholení měsíců práce na projektu, který začal v březnu loňského roku.
Čtěte také: Jsme nadšeni! Segway uvádí elektrické kolo a motorku jako ze sci-fi
Společnost uvedla že výsledný motocykl přináší vše, co jezdci milují při otočení plynem, přičemž stroj emituje především vodu a velmi malé množství CO2. Kromě toho by se motocykl mohl vyhnout omezenému dojezdu a dlouhé době nabíjení, které v současnosti brzdí elektrické motocykly.
Motocykl se v současnosti nachází ve fázi prototypu, ale plánem Kawasaki je jeho uvedení do sériové výroby začátkem příštího desetiletí. Společnost ale upozornila, že načasování a dostupnost stroje se mohou lišit v závislosti na infrastruktuře čerpacích stanic na vodík a na stavu právních předpisů v každé zemi.