Tesla v minulosti nikdy oficiálně nepotvrdila, že chce vytvořit bezdrátovou nabíječku pro své elektromobily, ačkoliv se jednou takové řešení objevilo na propagačním letáku. Nově zveřejněný nákres z patentového úřadu ovšem poukazuje na to, že Tesla na této technologii přece jen začala pracovat.
Tesla si v nedávné době zaregistrovala u mezinárodního patentového úřadu několik technologií, které naznačují, že Tesla skutečně může pracovat na bezdrátové technologii pro nabíjení elektromobilů, jak informuje web Electrek. Ta bude fungovat na stejném principu jako bezdrátové nabíječky pro mobily.
Půjde o nabíjecí podložku, která bude zapojená do sítě, a aby vozidlo dokázalo bezdrátově energii přijímat, bude nutné, aby na dolní části konstrukce byly cívky, pomocí kterých dojde k přenosu energie. Zaregistrování patentu neznamená okamžitý začátek vývoje produktu, ale může to být dobrý náznak toho, že vývoj může brzy začít.
Čtěte také: Klíče k autu? Tesla má něco lepšího, ani mobil nepotřebujete
Tomu, že Tesla chce tuto technologii vyvíjet, nasvědčuje i akvizice společnosti Wiferion, kterou Musk aspol. před rokem koupili a nedlouho poté opět dále prodali. Ta se totiž zabývá vývojem technologií pro bezdrátový přenos energie. Teoreticky by tuto technologii mohlo využít jedno vozidlo Tesly, které bude teprve představeno a tím je Robotaxi.
Robotaxi bude plně autonomní taxík a dávalo by smysl, kdyby pro něj Tesla chtěla vytvořit bezdrátové nabíjecí stanice, protože vůz by byl o to více nezávislý na lidech. Stačí, aby Robotaxi přijelo k nabíjecí podložce a po dokončení nabíjení by vůz zase odjel bez nutnosti zapojovat nebo odpojovat jakékoliv kabely.
Tato technologie je sice velmi praktická, ale zároveň neefektivní, protože při bezdrátovém přenosu energie dochází k velkým ztrátám a nadbytečnému zahřívání. Navíc elektromobily mají oproti mobilům obrovské baterie. Proto by bylo potřeba, aby tato bezdrátová nabíječka měla obrovský výkon, což by vyžadovalo navrhnout velmi efektivní chladicí systém, protože zahřívání by bylo enormní.
Tesla v minulosti nikdy oficiálně nepotvrdila, že chce vytvořit bezdrátovou nabíječku pro své elektromobily, ačkoliv se jednou takové řešení objevilo na propagačním letáku. Nově zveřejněný nákres z patentového úřadu ovšem poukazuje na to, že Tesla na této technologii přece jen začala pracovat.
Tesla si v nedávné době zaregistrovala u mezinárodního patentového úřadu několik technologií, které naznačují, že Tesla skutečně může pracovat na bezdrátové technologii pro nabíjení elektromobilů, jak informuje web Electrek. Ta bude fungovat na stejném principu jako bezdrátové nabíječky pro mobily.
Půjde o nabíjecí podložku, která bude zapojená do sítě, a aby vozidlo dokázalo bezdrátově energii přijímat, bude nutné, aby na dolní části konstrukce byly cívky, pomocí kterých dojde k přenosu energie. Zaregistrování patentu neznamená okamžitý začátek vývoje produktu, ale může to být dobrý náznak toho, že vývoj může brzy začít.
Čtěte také: Klíče k autu? Tesla má něco lepšího, ani mobil nepotřebujete
Tomu, že Tesla chce tuto technologii vyvíjet, nasvědčuje i akvizice společnosti Wiferion, kterou Musk aspol. před rokem koupili a nedlouho poté opět dále prodali. Ta se totiž zabývá vývojem technologií pro bezdrátový přenos energie. Teoreticky by tuto technologii mohlo využít jedno vozidlo Tesly, které bude teprve představeno a tím je Robotaxi.
Robotaxi bude plně autonomní taxík a dávalo by smysl, kdyby pro něj Tesla chtěla vytvořit bezdrátové nabíjecí stanice, protože vůz by byl o to více nezávislý na lidech. Stačí, aby Robotaxi přijelo k nabíjecí podložce a po dokončení nabíjení by vůz zase odjel bez nutnosti zapojovat nebo odpojovat jakékoliv kabely.
Tato technologie je sice velmi praktická, ale zároveň neefektivní, protože při bezdrátovém přenosu energie dochází k velkým ztrátám a nadbytečnému zahřívání. Navíc elektromobily mají oproti mobilům obrovské baterie. Proto by bylo potřeba, aby tato bezdrátová nabíječka měla obrovský výkon, což by vyžadovalo navrhnout velmi efektivní chladicí systém, protože zahřívání by bylo enormní.