Mercedes-Benz poodhalil svůj elektrický koncept Vision EQXX, který by měl ujet více jak 1000 kilometrů na jedno nabití. Automobilka si na tomto voze chce vyzkoušet své nejnovější technologie, které poté hodlá implementovat do ostatních elektrických modelů.
Program Vision EQXX byl oznámen již minulý rok. V té době automobilka tvrdila, že koncept by měl na jedno nabití ujet více než 1 200 kilometrů. Letos však společnost plány nepatrně poupravila a nyní tvrdí, že EQXX bude mít v realitě dojezd o něco větší než 1 000 kilometrů. Toho by Mercedes chtěl dosáhnout pomocí extrémní efektivity tohoto vozu.
Podle Markuse Shäfera by se koncept měl stát nejefektivnějším elektromobilem, který Mercedes kdy postavil, a společnost se údajně snaží o průměrnou spotřebu pod 10 kWh/100 km při běžné dálniční rychlosti.
To je ve světě elektromobilů něco naprosto nevídaného. Vysoké efektivitě by měly pomáhat i nové bateriové články, které mají údajně o 20 % větší energetickou hustotu než ty, které Mercedes využívá ve své vlajkové lodi EQS.
K odhalení konceptu by mělo dojít již brzy, a to přesně 3. ledna příštího roku. Společnost ujišťuje veřejnost, že projekt neskončí u konceptu a jeho technologie budou využity v nových elektrických platformách. Právě vyšší efektivita má Mercedesu pomoci dosáhnout svých elektrifikačních cílů. Firma totiž říká, že od roku 2030 bude prodávat jen vozy s čistě elektrickým pohonem.
Mercedes-Benz poodhalil svůj elektrický koncept Vision EQXX, který by měl ujet více jak 1000 kilometrů na jedno nabití. Automobilka si na tomto voze chce vyzkoušet své nejnovější technologie, které poté hodlá implementovat do ostatních elektrických modelů.
Program Vision EQXX byl oznámen již minulý rok. V té době automobilka tvrdila, že koncept by měl na jedno nabití ujet více než 1 200 kilometrů. Letos však společnost plány nepatrně poupravila a nyní tvrdí, že EQXX bude mít v realitě dojezd o něco větší než 1 000 kilometrů. Toho by Mercedes chtěl dosáhnout pomocí extrémní efektivity tohoto vozu.
Podle Markuse Shäfera by se koncept měl stát nejefektivnějším elektromobilem, který Mercedes kdy postavil, a společnost se údajně snaží o průměrnou spotřebu pod 10 kWh/100 km při běžné dálniční rychlosti.
To je ve světě elektromobilů něco naprosto nevídaného. Vysoké efektivitě by měly pomáhat i nové bateriové články, které mají údajně o 20 % větší energetickou hustotu než ty, které Mercedes využívá ve své vlajkové lodi EQS.
K odhalení konceptu by mělo dojít již brzy, a to přesně 3. ledna příštího roku. Společnost ujišťuje veřejnost, že projekt neskončí u konceptu a jeho technologie budou využity v nových elektrických platformách. Právě vyšší efektivita má Mercedesu pomoci dosáhnout svých elektrifikačních cílů. Firma totiž říká, že od roku 2030 bude prodávat jen vozy s čistě elektrickým pohonem.