Francouzská automobilka Citroën by měla přibližně v příštím roce uvést na trh plně elektrickou verzi své pětidveřové C3. Laurent Barria, šéf značky Citroën, pro server Autocar potvrdil, že elektrická C3 je ve vývoji. Uvedl, že připravovaný automobil bude klást velký důraz na “dostupnost elektromobility” a bude obsahovat spoustu udržitelných materiálů vystavených na koncepčním voze Oli.
Příští generace modelu C3 bude prvním Citroënem, který ponese nové logo značky, a pravděpodobně bude k dispozici nejen jako elektromobil, ale také v mild-hybridním a plug-in hybridním provedení. Takže zákazníci budou mít širší výběr, což se vždy hodí.
Vzhledem k tomu, že Citroën je součástí skupiny Stellantis, mohla by mít elektrická C3 stejnou architekturu CMP jako Opel Corsa-e a Peugeot e-208. Jak Corsa-e, tak e-208 mají akumulátory o kapacitě 50 kWh a dojezd kolem 250 km.
Čtěte také: Test Citroën ë-Berlingo – Z nezlomného dělníka se stalo příjemné městské přibližovadlo
Současná generace modelu C3 se prodává od roku 2016 a v roce 2020 prošla drobným faceliftem. V Evropě je Citroën C3 oblíbenou volbou, je cenově dostupný a nabízí dostatek praktičnosti. Chystaná elektrická verze by měla podbízet konkurenci, jako je Kia Niro EV, nicméně startovací cena pod 30 000 eur, v přepočtu 730 tisíc korun, je nepravděpodobná.
Jak bylo uvedeno výše, C3 se bude inspirovat nedávno odhaleným konceptem Citroën Oli. Ten je vybaven baterií o kapacitě 40 kWh, dosahuje maximální rychlosti 68 km/h a na jedno nabití ujede papírových až 258 km. Přestože by Citroën C3 měl být výrazně výkonnější než Oli a používat větší akumulátor, měl by převzít několik designových prvků z koncepčního vozu.
Francouzská automobilka Citroën by měla přibližně v příštím roce uvést na trh plně elektrickou verzi své pětidveřové C3. Laurent Barria, šéf značky Citroën, pro server Autocar potvrdil, že elektrická C3 je ve vývoji. Uvedl, že připravovaný automobil bude klást velký důraz na “dostupnost elektromobility” a bude obsahovat spoustu udržitelných materiálů vystavených na koncepčním voze Oli.
Příští generace modelu C3 bude prvním Citroënem, který ponese nové logo značky, a pravděpodobně bude k dispozici nejen jako elektromobil, ale také v mild-hybridním a plug-in hybridním provedení. Takže zákazníci budou mít širší výběr, což se vždy hodí.
Vzhledem k tomu, že Citroën je součástí skupiny Stellantis, mohla by mít elektrická C3 stejnou architekturu CMP jako Opel Corsa-e a Peugeot e-208. Jak Corsa-e, tak e-208 mají akumulátory o kapacitě 50 kWh a dojezd kolem 250 km.
Čtěte také: Test Citroën ë-Berlingo – Z nezlomného dělníka se stalo příjemné městské přibližovadlo
Současná generace modelu C3 se prodává od roku 2016 a v roce 2020 prošla drobným faceliftem. V Evropě je Citroën C3 oblíbenou volbou, je cenově dostupný a nabízí dostatek praktičnosti. Chystaná elektrická verze by měla podbízet konkurenci, jako je Kia Niro EV, nicméně startovací cena pod 30 000 eur, v přepočtu 730 tisíc korun, je nepravděpodobná.
Jak bylo uvedeno výše, C3 se bude inspirovat nedávno odhaleným konceptem Citroën Oli. Ten je vybaven baterií o kapacitě 40 kWh, dosahuje maximální rychlosti 68 km/h a na jedno nabití ujede papírových až 258 km. Přestože by Citroën C3 měl být výrazně výkonnější než Oli a používat větší akumulátor, měl by převzít několik designových prvků z koncepčního vozu.