Odloží se zákaz spalovacích aut a co hrozící pokuty? V Bruselu se dějí věci

Zákaz aut se spalovacími motory | foto: Unsplash, úprava: vlastní

Zákaz aut se spalovacími motory | foto: Unsplash, úprava: vlastní

Ministr průmyslu Lukáš Vlček se poprvé zúčastnil jednání Rady EU ve formátu ministrů odpovědných za konkurenceschopnost. Spolu s italským protějškem zde lobovali za přehodnocení zákazu aut se spalovacím motorem.

Češi a Italové rozproudili zásadní debatu

„Před chvílí skončilo jednání Rady ministrů v Bruselu a nebojím se říct, že se do Česka vracím po úspěšném jednání, které se dotýká i zájmů českého automobilového průmyslu a naší konkurenceschopnosti,“ prohlásil český ministr.

„Na evropské půdě se mi spolu s Italy podařilo rozproudit zásadní debatu ohledně urychlení hodnocení reálnosti zákazu výroby spalovacích motorů od roku 2035 a nutnosti odvrátit pokuty pro automobilky od příštího roku, což by mohlo zásadně zabrzdit jejich investice do inovací a vývoje,“ dodává.

Výroba vozu Škoda Kodiaq | foto: Škoda Auto

Výroba vozu Škoda Kodiaq | foto: Škoda Auto

Urychlení hodnocení zákazu spalovacích motorů

Podle našeho ministra ohrožují konkurenceschopnost evropských automobilek ceny energií, narušení dodavatelského řetězce a silná globální konkurence. Proto na Radě EU spolu se svým italským protějškem Adolfem Ursem vyzval, aby Evropská unie urychlila hodnocení realističnosti cíle zákazu prodeje aut se spalovacími motory od roku 2035.

Proti pokutám

Dalším bodem společného česko-italského návrhu je také akutní potřeba řešení hrozby pokut za neplnění emisního cíle platného pro rok 2025. „Na Radě jsem dnes proto apeloval, že je nezbytné přijmout taková opatření, která sankcionování automobilek přizpůsobí tržní realitě. Pokud by nyní Evropa trvala na uplatňování vysokých pokut, vážně bychom omezili jejich schopnost investovat do inovací a vývoje,“ říká v této souvislosti ministr Vlček.

Vyšší podpora místní výroby

Dalšími body jednání byla nutnost snižování závislosti na surovinách dovážených ze třetích zemí a vyšší podporu místní výroby. Tento postup schvaluje i ministr dopravy Martin Kupka, který na iniciativu naváže při jednání ministrů odpovědných za dopravu dne 5. prosince.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Odloží se zákaz spalovacích aut a co hrozící pokuty? V Bruselu se dějí věci

Zákaz aut se spalovacími motory | foto: Unsplash, úprava: vlastní

Zákaz aut se spalovacími motory | foto: Unsplash, úprava: vlastní

Ministr průmyslu Lukáš Vlček se poprvé zúčastnil jednání Rady EU ve formátu ministrů odpovědných za konkurenceschopnost. Spolu s italským protějškem zde lobovali za přehodnocení zákazu aut se spalovacím motorem.

Češi a Italové rozproudili zásadní debatu

„Před chvílí skončilo jednání Rady ministrů v Bruselu a nebojím se říct, že se do Česka vracím po úspěšném jednání, které se dotýká i zájmů českého automobilového průmyslu a naší konkurenceschopnosti,“ prohlásil český ministr.

„Na evropské půdě se mi spolu s Italy podařilo rozproudit zásadní debatu ohledně urychlení hodnocení reálnosti zákazu výroby spalovacích motorů od roku 2035 a nutnosti odvrátit pokuty pro automobilky od příštího roku, což by mohlo zásadně zabrzdit jejich investice do inovací a vývoje,“ dodává.

Výroba vozu Škoda Kodiaq | foto: Škoda Auto

Výroba vozu Škoda Kodiaq | foto: Škoda Auto

Urychlení hodnocení zákazu spalovacích motorů

Podle našeho ministra ohrožují konkurenceschopnost evropských automobilek ceny energií, narušení dodavatelského řetězce a silná globální konkurence. Proto na Radě EU spolu se svým italským protějškem Adolfem Ursem vyzval, aby Evropská unie urychlila hodnocení realističnosti cíle zákazu prodeje aut se spalovacími motory od roku 2035.

Proti pokutám

Dalším bodem společného česko-italského návrhu je také akutní potřeba řešení hrozby pokut za neplnění emisního cíle platného pro rok 2025. „Na Radě jsem dnes proto apeloval, že je nezbytné přijmout taková opatření, která sankcionování automobilek přizpůsobí tržní realitě. Pokud by nyní Evropa trvala na uplatňování vysokých pokut, vážně bychom omezili jejich schopnost investovat do inovací a vývoje,“ říká v této souvislosti ministr Vlček.

Vyšší podpora místní výroby

Dalšími body jednání byla nutnost snižování závislosti na surovinách dovážených ze třetích zemí a vyšší podporu místní výroby. Tento postup schvaluje i ministr dopravy Martin Kupka, který na iniciativu naváže při jednání ministrů odpovědných za dopravu dne 5. prosince.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."