Obrovitý Mercedes EQS SUV v losím testu pohořel. Nepomohla ani vyspělá technika

  • Velké německé SUV nemá rádo prudké změny směru
  • Fyziku neoklame ani jeho pokročilá elektronika 
  • Mercedes EQS SUV je extrémně nedotáčivý
Boční pohled na Mercedes-Benz EQS SUV

Boční pohled na Mercedes-Benz EQS SUV | foto: Daimler

Elektromobily a zejména ty, které nabízejí solidní dojezd, bývají velmi těžké. Velké baterie zvyšují hmotnost, a to příliš nesvědčí ovladatelnosti vozidla v extrémních případech, protože komponenty zavěšení a pneumatiky se musí vyrovnat s mnohem většími bočními silami ve srovnání s lehkým vozidlem.

Losí test je pro Mercedes EQS neřešitelnou záležitostí

Přesně to se projevilo u SUV Mercedes EQS, jehož výbava zahrnuje dva motory schopné dodat výkon 536 koní a také 108,4kWh baterii, která na základě normy EPA umožňuje dojezd až 459 km. Na druhou stranu, tento mastodont váží téměř 3 tuny (2825 kg), což zásadním způsobem, jak uvidíte ve videu, omezuje jeho schopnost řešit změny směru při vyšších rychlostech, a to i s pomocí nejvyspělejších elektronických bezpečnostních systémů.

Ve videu, které zveřejnil španělský server km77, se luxusní německý elektromobil podrobil losímu testu, v němž je simulována náhlá změna jízdního pruhu, aby se řidič vyhnul překážce a těžkému poškození vozu. V tomto případě byl automobil obut do speciálních pneumatik Cooper Zeon CrossRange a také byl vybaven systémem natáčení kol zadní nápravy.

Losí test není pro těžký Mercedes EQS ideální disciplinou | foto: YouTube / km77.com


Čtěte také: Nová kapitola elektromobility! Vysoce efektivní Mercedes CLA má dojezd až 750 km


Konkurenční Tesla Model X uspěla lépe

Zatímco slalom byl pro německý elektromobil bezproblémovou záležitostí, losí test se stal nepřekonatelnou překážkou již při rychlosti 66 km/h. Ukázalo se, že i minimální překročení uvedené rychlosti vede k extrémní nedotáčivosti, což by v reálném provozu znamenalo, že se vozidlo v ceně 125 950 dolarů (asi 2 900 000 korun) neudrží na silnici.

Je zajímavé, že jeden z konkurentů tohoto modelu, kterým je podstatně levnější Tesla Model X (stojí lehce pod 80 000 dolarů – přibližně 1 840 000 korun), dokázal již v roce 2016 projít losím testem rychlostí 69,2 km/h, a to bez řízení zadních kol. Nepopíratelným faktem ale je, že americký elektromobil je lehčí než jeho německá alternativa, jeho dvoumotorová verze má zhruba 2 404 kg.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Obrovitý Mercedes EQS SUV v losím testu pohořel. Nepomohla ani vyspělá technika

  • Velké německé SUV nemá rádo prudké změny směru
  • Fyziku neoklame ani jeho pokročilá elektronika 
  • Mercedes EQS SUV je extrémně nedotáčivý
Boční pohled na Mercedes-Benz EQS SUV

Boční pohled na Mercedes-Benz EQS SUV | foto: Daimler

Elektromobily a zejména ty, které nabízejí solidní dojezd, bývají velmi těžké. Velké baterie zvyšují hmotnost, a to příliš nesvědčí ovladatelnosti vozidla v extrémních případech, protože komponenty zavěšení a pneumatiky se musí vyrovnat s mnohem většími bočními silami ve srovnání s lehkým vozidlem.

Losí test je pro Mercedes EQS neřešitelnou záležitostí

Přesně to se projevilo u SUV Mercedes EQS, jehož výbava zahrnuje dva motory schopné dodat výkon 536 koní a také 108,4kWh baterii, která na základě normy EPA umožňuje dojezd až 459 km. Na druhou stranu, tento mastodont váží téměř 3 tuny (2825 kg), což zásadním způsobem, jak uvidíte ve videu, omezuje jeho schopnost řešit změny směru při vyšších rychlostech, a to i s pomocí nejvyspělejších elektronických bezpečnostních systémů.

Ve videu, které zveřejnil španělský server km77, se luxusní německý elektromobil podrobil losímu testu, v němž je simulována náhlá změna jízdního pruhu, aby se řidič vyhnul překážce a těžkému poškození vozu. V tomto případě byl automobil obut do speciálních pneumatik Cooper Zeon CrossRange a také byl vybaven systémem natáčení kol zadní nápravy.

Losí test není pro těžký Mercedes EQS ideální disciplinou | foto: YouTube / km77.com


Čtěte také: Nová kapitola elektromobility! Vysoce efektivní Mercedes CLA má dojezd až 750 km


Konkurenční Tesla Model X uspěla lépe

Zatímco slalom byl pro německý elektromobil bezproblémovou záležitostí, losí test se stal nepřekonatelnou překážkou již při rychlosti 66 km/h. Ukázalo se, že i minimální překročení uvedené rychlosti vede k extrémní nedotáčivosti, což by v reálném provozu znamenalo, že se vozidlo v ceně 125 950 dolarů (asi 2 900 000 korun) neudrží na silnici.

Je zajímavé, že jeden z konkurentů tohoto modelu, kterým je podstatně levnější Tesla Model X (stojí lehce pod 80 000 dolarů – přibližně 1 840 000 korun), dokázal již v roce 2016 projít losím testem rychlostí 69,2 km/h, a to bez řízení zadních kol. Nepopíratelným faktem ale je, že americký elektromobil je lehčí než jeho německá alternativa, jeho dvoumotorová verze má zhruba 2 404 kg.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."