Elektromobily a zejména ty, které nabízejí solidní dojezd, bývají velmi těžké. Velké baterie zvyšují hmotnost, a to příliš nesvědčí ovladatelnosti vozidla v extrémních případech, protože komponenty zavěšení a pneumatiky se musí vyrovnat s mnohem většími bočními silami ve srovnání s lehkým vozidlem.
Přesně to se projevilo u SUV Mercedes EQS, jehož výbava zahrnuje dva motory schopné dodat výkon 536 koní a také 108,4kWh baterii, která na základě normy EPA umožňuje dojezd až 459 km. Na druhou stranu, tento mastodont váží téměř 3 tuny (2825 kg), což zásadním způsobem, jak uvidíte ve videu, omezuje jeho schopnost řešit změny směru při vyšších rychlostech, a to i s pomocí nejvyspělejších elektronických bezpečnostních systémů.
Ve videu, které zveřejnil španělský server km77, se luxusní německý elektromobil podrobil losímu testu, v němž je simulována náhlá změna jízdního pruhu, aby se řidič vyhnul překážce a těžkému poškození vozu. V tomto případě byl automobil obut do speciálních pneumatik Cooper Zeon CrossRange a také byl vybaven systémem natáčení kol zadní nápravy.
Čtěte také: Nová kapitola elektromobility! Vysoce efektivní Mercedes CLA má dojezd až 750 km
Zatímco slalom byl pro německý elektromobil bezproblémovou záležitostí, losí test se stal nepřekonatelnou překážkou již při rychlosti 66 km/h. Ukázalo se, že i minimální překročení uvedené rychlosti vede k extrémní nedotáčivosti, což by v reálném provozu znamenalo, že se vozidlo v ceně 125 950 dolarů (asi 2 900 000 korun) neudrží na silnici.
Je zajímavé, že jeden z konkurentů tohoto modelu, kterým je podstatně levnější Tesla Model X (stojí lehce pod 80 000 dolarů – přibližně 1 840 000 korun), dokázal již v roce 2016 projít losím testem rychlostí 69,2 km/h, a to bez řízení zadních kol. Nepopíratelným faktem ale je, že americký elektromobil je lehčí než jeho německá alternativa, jeho dvoumotorová verze má zhruba 2 404 kg.
Elektromobily a zejména ty, které nabízejí solidní dojezd, bývají velmi těžké. Velké baterie zvyšují hmotnost, a to příliš nesvědčí ovladatelnosti vozidla v extrémních případech, protože komponenty zavěšení a pneumatiky se musí vyrovnat s mnohem většími bočními silami ve srovnání s lehkým vozidlem.
Přesně to se projevilo u SUV Mercedes EQS, jehož výbava zahrnuje dva motory schopné dodat výkon 536 koní a také 108,4kWh baterii, která na základě normy EPA umožňuje dojezd až 459 km. Na druhou stranu, tento mastodont váží téměř 3 tuny (2825 kg), což zásadním způsobem, jak uvidíte ve videu, omezuje jeho schopnost řešit změny směru při vyšších rychlostech, a to i s pomocí nejvyspělejších elektronických bezpečnostních systémů.
Ve videu, které zveřejnil španělský server km77, se luxusní německý elektromobil podrobil losímu testu, v němž je simulována náhlá změna jízdního pruhu, aby se řidič vyhnul překážce a těžkému poškození vozu. V tomto případě byl automobil obut do speciálních pneumatik Cooper Zeon CrossRange a také byl vybaven systémem natáčení kol zadní nápravy.
Čtěte také: Nová kapitola elektromobility! Vysoce efektivní Mercedes CLA má dojezd až 750 km
Zatímco slalom byl pro německý elektromobil bezproblémovou záležitostí, losí test se stal nepřekonatelnou překážkou již při rychlosti 66 km/h. Ukázalo se, že i minimální překročení uvedené rychlosti vede k extrémní nedotáčivosti, což by v reálném provozu znamenalo, že se vozidlo v ceně 125 950 dolarů (asi 2 900 000 korun) neudrží na silnici.
Je zajímavé, že jeden z konkurentů tohoto modelu, kterým je podstatně levnější Tesla Model X (stojí lehce pod 80 000 dolarů – přibližně 1 840 000 korun), dokázal již v roce 2016 projít losím testem rychlostí 69,2 km/h, a to bez řízení zadních kol. Nepopíratelným faktem ale je, že americký elektromobil je lehčí než jeho německá alternativa, jeho dvoumotorová verze má zhruba 2 404 kg.