Objevila se fotka zrušeného Jaguaru na baterky. Vývoj vyšel pěkně draho

Paket Black Pack pro Jaguar I-Pace

Jaguar I-Pace se bohužel další generace nedočká. Na dlouhou dobu šlo o poslední model značky | foto: Jaguar

Tradiční a dlouhověká britská automobilka Jaguar se připravuje na své znovuzrození. Automobilka bojuje s prodeji a chce se přenést s myšlením do současného desetiletí. Jaguar již představil své plány i omlazené logo. Bohužel bez bližších informací ohledně plánovaných vozidel. Jako dodatek se na sociální síti X objevila fotografie s dnes již nevyvíjeným elektrickým modelem. Co se bude dít dál?

Plány, které zničily hned několik ředitelů

Jaguar by chtěl na trh uvést prémiové elektrické Gran Turismo. Jeho cena se má navíc pohybovat v šesti místních cifrách liber, což je velmi odvážné, zvláště u společnosti, která deset let nepřinesla na trh nic nového. Naopak její dosud jediný elektromobil Jaguar I-Pace se již nevyrábí a výroba celkově stagnuje. O to horší je zjištění, že automobilka ukončila velmi rozběhnutý vývoj druhého elektromobilu. Důkazem toho je fotografie na síti X, kterou okomentoval i vrchní designér značky, Ian Cullum. Díky této reakci se zpráva potvrdila.

Když byl na pozici generálního ředitele dosazen dřívější expert z Michelinu a Renaultu, Thierry Bolloré, téměř s okamžitou platností odepsal tehdejších 500 milionů liber, když projekt vývoje elektromobilu zrušil. S dnešní hodnotou měny jde o neuvěřitelných 634 milionů liber, tedy v přepočtu téměř 20 miliard korun. Jeho plán tehdy byl povýšit značku na vyšší úroveň. Výroba by se snížila, zato prodejní marže by se citelně zvýšila.

Zrušený elektrický Jaguar XJ-E

Zrušený elektrický Jaguar XJ-E | foto: Richard Seddon (síť X)

Elektrické XJ mohlo pomoci značce nahoru

Tehdejší model ve vývoji byla elektrická verze oblíbeného sedanu XJ. Bohužel nezapadl do ředitelovy představy o budoucím vlajkovém modelu. Nezamlouvala se mu ani velikost vozu, natož použité technologie elektromotorů i složení baterií. Přílišné ambice byly nakonec řediteli osudné a v roce 2022 jej nahradil dlouholetý spolupracovník Jaguaru, Adrian Mardell. Značce to ale příliš nepomohlo. Teprve nyní, po pár letech odmlky se značka vrací na trh a prezentuje alespoň prototyp připravovaného GT. Chce ale konkurovat dosud neznámým výrobcům.

Luxusní model má stát při nejmenším 150 tisíc liber, tedy více než 4 a půl milionu korun. Vzhledem k současné stagnaci na luxusním trhu obecně, nejen mezi elektromobily jde opět o další odvážný krok. Jaguar se postavil do velmi složité situace, zvláště když se na další trhy dostávají ikony s elektrickým pohonem, mezi které můžeme s klidným srdcem zařadit špičkový Lucid Air nebo prémiové značky pod skupinou BYD. Elektrický model XJ mohl být jistotou, na které mohl Jaguar opět posílit svůj brand a v zákulisí se mohli i nadále věnovat svým vysokým ambicím. Nezbývá než si počkat, jak to dnes již historická britská automobilka zvládne.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Objevila se fotka zrušeného Jaguaru na baterky. Vývoj vyšel pěkně draho

Paket Black Pack pro Jaguar I-Pace

Jaguar I-Pace se bohužel další generace nedočká. Na dlouhou dobu šlo o poslední model značky | foto: Jaguar

Tradiční a dlouhověká britská automobilka Jaguar se připravuje na své znovuzrození. Automobilka bojuje s prodeji a chce se přenést s myšlením do současného desetiletí. Jaguar již představil své plány i omlazené logo. Bohužel bez bližších informací ohledně plánovaných vozidel. Jako dodatek se na sociální síti X objevila fotografie s dnes již nevyvíjeným elektrickým modelem. Co se bude dít dál?

Plány, které zničily hned několik ředitelů

Jaguar by chtěl na trh uvést prémiové elektrické Gran Turismo. Jeho cena se má navíc pohybovat v šesti místních cifrách liber, což je velmi odvážné, zvláště u společnosti, která deset let nepřinesla na trh nic nového. Naopak její dosud jediný elektromobil Jaguar I-Pace se již nevyrábí a výroba celkově stagnuje. O to horší je zjištění, že automobilka ukončila velmi rozběhnutý vývoj druhého elektromobilu. Důkazem toho je fotografie na síti X, kterou okomentoval i vrchní designér značky, Ian Cullum. Díky této reakci se zpráva potvrdila.

Když byl na pozici generálního ředitele dosazen dřívější expert z Michelinu a Renaultu, Thierry Bolloré, téměř s okamžitou platností odepsal tehdejších 500 milionů liber, když projekt vývoje elektromobilu zrušil. S dnešní hodnotou měny jde o neuvěřitelných 634 milionů liber, tedy v přepočtu téměř 20 miliard korun. Jeho plán tehdy byl povýšit značku na vyšší úroveň. Výroba by se snížila, zato prodejní marže by se citelně zvýšila.

Zrušený elektrický Jaguar XJ-E

Zrušený elektrický Jaguar XJ-E | foto: Richard Seddon (síť X)

Elektrické XJ mohlo pomoci značce nahoru

Tehdejší model ve vývoji byla elektrická verze oblíbeného sedanu XJ. Bohužel nezapadl do ředitelovy představy o budoucím vlajkovém modelu. Nezamlouvala se mu ani velikost vozu, natož použité technologie elektromotorů i složení baterií. Přílišné ambice byly nakonec řediteli osudné a v roce 2022 jej nahradil dlouholetý spolupracovník Jaguaru, Adrian Mardell. Značce to ale příliš nepomohlo. Teprve nyní, po pár letech odmlky se značka vrací na trh a prezentuje alespoň prototyp připravovaného GT. Chce ale konkurovat dosud neznámým výrobcům.

Luxusní model má stát při nejmenším 150 tisíc liber, tedy více než 4 a půl milionu korun. Vzhledem k současné stagnaci na luxusním trhu obecně, nejen mezi elektromobily jde opět o další odvážný krok. Jaguar se postavil do velmi složité situace, zvláště když se na další trhy dostávají ikony s elektrickým pohonem, mezi které můžeme s klidným srdcem zařadit špičkový Lucid Air nebo prémiové značky pod skupinou BYD. Elektrický model XJ mohl být jistotou, na které mohl Jaguar opět posílit svůj brand a v zákulisí se mohli i nadále věnovat svým vysokým ambicím. Nezbývá než si počkat, jak to dnes již historická britská automobilka zvládne.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."