Nový standard LVCS: Tesla vymyslela něco, čím může ovlivnit celý svět

Logo automobilky Tesla

Logo automobilky Tesla | foto: vlastní

Tesle se v posledních letech velmi daří. O tom rozhodně není pochyb. Na domácím území se jí podařilo z vlastního proprietárního nabíjecího konektoru NACS prosadit nový národní standard.

Mezi další nezpochybnitelné přínosy celému odvětví patří i výrazné zjednodušení výrobních procesů. Dříve unikátní velkoformátové lisovací stroje dnes pomalu přebírají i ostatní výrobci.

To ale není vše. Tesla nepolevuje a přichází s další novinkou, kterou mohou ihned začít využívat i další automobiloví producenti.

Cybertruck jako předloha efektivní automobilové výroby

Nerezový model Cybertruck je ve spoustě věcech unikátní. Zdaleka všechny jeho součásti ovšem nepatří mezi revoluční. Ovšem to, co Tesla provedla s elektrickou soustavou, je velmi zajímavé. Jsou si toho také vědomi a rádi by v celém automobilovém průmyslu viděli více takto elektricky efektivních vozidel.

Proto si v americkém Fremontu drobně zahráli na Volvo ze sedmdesátých let. Své patenty, popisující ideální fungování 48 voltové architektury, dávají veřejně k dispozici. Cílem je pomoci se snížením nákladů na výrobu vozidel a především pokročit v cestě za globální udržitelností. Současné elektrické soustavy vozidel jsou totiž až přespříliš složité a zastaralé.

Tesla LVCS standardizovaný konektor

Nový nízko napěťový standard Tesly mohou používat i cizí výrobci. Cílem je globální udržitelnost | foto: Tesla

Co je to LVCS?

Nový nízko napěťový standard, jak jej Tesla nazývá (Low-Voltage Connector Standard, LVCS), by měl pomoci snížit počet různých typů konektorů používaných napříč celým průmyslem. Jeden typ připojení s variabilním počtem pinů má pomoci zjednodušit výrobu i servisovatelnost vozidel.

Američtí inženýři tímto efektivním způsobem snížili více než 200 různých konektorů na pouhých 6. Jejich použití je prý ihned aplikovatelné na více než 90 procent existujících kabelových spojení.

Tesla Cybertruck a jeho nová 48V architektura

Tesla Cybertruck a jeho nová 48V architektura | foto: Tesla

Z automobilky k technickému lídru odvětví

Kabelové konektory jsou nyní dimenzované na vyšší napětí Cybertrucku. To ovšem dává větší smysl než dnes již zastaralá 12V technologie. I mnoho moderních spalovacích vozidel s prvním stupněm hybridní pomoci již pracuje na stejném napětí. Komunikace mezi řídícími jednotkami může být výrazně snadnější, počet i délka použitých kabelů ve voze se výrazně sníží, což přispěje k jednodušší výrobě, montážím, provozu i servisním úkonům. Samozřejmě, že technologie je mířená především pro elektrické vozy, nicméně nic nebrání k použití konektorů i v konvenčních modelech.

Tesla dodává, že konektory spolu s architekturou jsou plně připraveny podporovat náročné výpočetní operace umělé inteligence i autonomních funkcí připravovaných vozidel. Při vyšším napětí navíc vůz potřebuje pouze čtvrtinový proud pro dosažení potřebného elektrického výkonu. Tento počin nadále zdůrazňuje, že Tesla skutečně nechce zůstat pouze další automobilkou, ale světovým technologickým lídrem. Zpřístupnění patentů je zajisté velmi dobrým krokem.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Nový standard LVCS: Tesla vymyslela něco, čím může ovlivnit celý svět

Logo automobilky Tesla

Logo automobilky Tesla | foto: vlastní

Tesle se v posledních letech velmi daří. O tom rozhodně není pochyb. Na domácím území se jí podařilo z vlastního proprietárního nabíjecího konektoru NACS prosadit nový národní standard.

Mezi další nezpochybnitelné přínosy celému odvětví patří i výrazné zjednodušení výrobních procesů. Dříve unikátní velkoformátové lisovací stroje dnes pomalu přebírají i ostatní výrobci.

To ale není vše. Tesla nepolevuje a přichází s další novinkou, kterou mohou ihned začít využívat i další automobiloví producenti.

Cybertruck jako předloha efektivní automobilové výroby

Nerezový model Cybertruck je ve spoustě věcech unikátní. Zdaleka všechny jeho součásti ovšem nepatří mezi revoluční. Ovšem to, co Tesla provedla s elektrickou soustavou, je velmi zajímavé. Jsou si toho také vědomi a rádi by v celém automobilovém průmyslu viděli více takto elektricky efektivních vozidel.

Proto si v americkém Fremontu drobně zahráli na Volvo ze sedmdesátých let. Své patenty, popisující ideální fungování 48 voltové architektury, dávají veřejně k dispozici. Cílem je pomoci se snížením nákladů na výrobu vozidel a především pokročit v cestě za globální udržitelností. Současné elektrické soustavy vozidel jsou totiž až přespříliš složité a zastaralé.

Tesla LVCS standardizovaný konektor

Nový nízko napěťový standard Tesly mohou používat i cizí výrobci. Cílem je globální udržitelnost | foto: Tesla

Co je to LVCS?

Nový nízko napěťový standard, jak jej Tesla nazývá (Low-Voltage Connector Standard, LVCS), by měl pomoci snížit počet různých typů konektorů používaných napříč celým průmyslem. Jeden typ připojení s variabilním počtem pinů má pomoci zjednodušit výrobu i servisovatelnost vozidel.

Američtí inženýři tímto efektivním způsobem snížili více než 200 různých konektorů na pouhých 6. Jejich použití je prý ihned aplikovatelné na více než 90 procent existujících kabelových spojení.

Tesla Cybertruck a jeho nová 48V architektura

Tesla Cybertruck a jeho nová 48V architektura | foto: Tesla

Z automobilky k technickému lídru odvětví

Kabelové konektory jsou nyní dimenzované na vyšší napětí Cybertrucku. To ovšem dává větší smysl než dnes již zastaralá 12V technologie. I mnoho moderních spalovacích vozidel s prvním stupněm hybridní pomoci již pracuje na stejném napětí. Komunikace mezi řídícími jednotkami může být výrazně snadnější, počet i délka použitých kabelů ve voze se výrazně sníží, což přispěje k jednodušší výrobě, montážím, provozu i servisním úkonům. Samozřejmě, že technologie je mířená především pro elektrické vozy, nicméně nic nebrání k použití konektorů i v konvenčních modelech.

Tesla dodává, že konektory spolu s architekturou jsou plně připraveny podporovat náročné výpočetní operace umělé inteligence i autonomních funkcí připravovaných vozidel. Při vyšším napětí navíc vůz potřebuje pouze čtvrtinový proud pro dosažení potřebného elektrického výkonu. Tento počin nadále zdůrazňuje, že Tesla skutečně nechce zůstat pouze další automobilkou, ale světovým technologickým lídrem. Zpřístupnění patentů je zajisté velmi dobrým krokem.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."