Nový Peugeot 2008 – Omlazený design, elektrická verze má i lepší specifikace
- Faceliftovaný Peugeot 2008 přichází s výkonnějším modelem e-2008
- K lepšímu dojezdu pomůže elektrickému crossoveru větší baterie
- Automobilka bude nabízet i spalovací verze

Crossovery segmentu B patří mezi nejžádanější vozidla na trhu, a proto se chce automobilka Peugeot ujistit, že její model 2008 zůstane konkurenceschopný i v dalších letech.
Omlazený Peugeot 2008 má dlouhou řadu vylepšení
Nový Peugeot 2008 dostává v polovině životního cyklu facelift, který mu přináší soulad s nejnovější vizuální identitou značky představenou začátkem tohoto roku na modelu 508. Mezi charakteristické znaky patří například trojitá vertikální LED světla zabudovaná do lesklých černých vložek nárazníku. V zadní části dochází k vylepšení zadních LED světel pomocí tří na sobě ležících dvojitých lamel. Také směrová a couvací světla dostávají technologii LED.
Mezi další exteriérové novinky patří 16 až 18palcová kola. Výchozí barvou je Selenium Grey, verze GT standardně dostává dvoubarevné lakování s černou střechou. Každý model 2008 bude vybaven černými kryty bočních zrcátek. Na rozdíl od dřívějších modelů jsou veškeré verze Peugeot 2008 pro rok 2024 vybaveny 10palcovým dotykovým displejem, který má u verze GT 3D efekt.
Čtěte také: Peugeot vsází na elektřinu. Jeho plány elektrifikace jsou ambiciózní
Vyšší dojezd BEV a úsporný hybrid
Podstatnější změny se týkají prostoru pod kapotou, jelikož Peugeot přidává modelu e-2008 výkon i dojezd. Vůz zdědil hardware modelů e-208 a e-308 a získal tak elektromotor s výkonem 156 koní, který představuje 15% výkonový nárůst v porovnání s dřívější verzí. Kapacita baterie vzrostla z 50 kWh na 54 kWh což zvýšilo dojezd z 345 km na 406 km v kombinovaném cyklu dle metodiky WLTP.
Začátkem nového roku se řada pohonných jednotek rozroste o nový hybrid s benzínovým motorem o výkonu 136 koní, spojený s šestistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou s integrovaným elektromotorem. Peugeot tvrdí, že v porovnání s klasickým benzínovým motorem dojde ke snížení spotřeby paliva až o 15 %. Automobilka se netají tím, že od majitelů očekává, že více než 50% městského provozu budou jezdit v čistě elektrickém režimu.
Na své si přijdou i zastánci spalovacích motorů
Ani konzervativní vyznavači spalovacích motorů nebudou zklamaní. Peugeot bude stále nabízet model 2008 s tříválcovým přeplňovaným benzínovým motorem o objemu 1,2 l. Vozidla s šestistupňovou manuální převodovkou budou mít výkon 100 koní, zájemci o silnější verzi mohou mít 130 koní a osmistupňovou automatickou převodovku.
Alternativou je čtyřválcový diesel o objemu 1,5 litru s výkonem 130 koní, který bude nabízen pouze s automatem. Faceliftovaného modelu bychom se měli dočkat už letos v létě, nicméně zatím neznáme ceny jednotlivých variant.
Autor článku

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".
Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".