Některé koncepty a myšlenky designérů a návrhářů jdou až daleko za představivost nás, běžných smrtelníků. Poslední koncept od Mercedesu to dokazuje.
TIP: Chytí se Tesla? Specialisté ji připravili návrh plně elektrického obytného vozu
Vůz Mercedes Vision AVTR se objeví v připravovaném pokračování filmu Avatar. Tomu samozřejmě musí odpovídat i design. Svítící kola asi nikoho nepřekvapí, stejně jako oblé tvary a obsence hran. Světelná linka předních světel už také není nic nového.
33 jakýchsi “ploutviček”, které pokrývají zvolna klesající linii střechy, má fungovat jako samostatný organismus, a to jsme tu skutečně ještě neměli. Při zrychlení se tyto prvky sklopí a svítí modře, při brzdění se napřímí a zčervenají. V zatáčkých se pak hýbou do stran, takže to vypadá, jako by vůz kormidlovaly.
https://www.youtube.com/watch?v=l5ZK0S8Q7JU
V interiéru je hojně využit ratan, jako ekologický materiál. Řidiči, kteří touží po co nejbližším vztahu nebo dokonce až splynutí se svým vozem, by si zde přišli na své. Středový panel umí snímat životní funkce a přizpůsobuje tomu i osvětlení interiéru, které pak “dýchá” ve stejném rytmu, jako posádka.
Z dalších vychytávek jmenujme třeba kola. Zatáčet umějí i ta zadní a mohou se až o 30° odchýlit od osy vozu. To samé udělají v případě potřeby i přední a auto se tak může pohybovat vpřed a zároveň i do strany.
Výkon Vision AVTR je 350 kW a motory jsou samozřejmě čtyři, pro každé kolo jeden. Baterie má kapacitu 110 kW a nejsou v ní žádné vzácné nebo drahé kovy. Uvnitř je organická buněčná struktura a její likvidace tak může probíhat třeba také tak, že ji zkrátka vyhodíte na kompost. Dokud ale bude sloužit, zvládne dojezd přes 700 kilometrů a její plné dobití bude otázkou čtvrt hodinky.
Některé koncepty a myšlenky designérů a návrhářů jdou až daleko za představivost nás, běžných smrtelníků. Poslední koncept od Mercedesu to dokazuje.
TIP: Chytí se Tesla? Specialisté ji připravili návrh plně elektrického obytného vozu
Vůz Mercedes Vision AVTR se objeví v připravovaném pokračování filmu Avatar. Tomu samozřejmě musí odpovídat i design. Svítící kola asi nikoho nepřekvapí, stejně jako oblé tvary a obsence hran. Světelná linka předních světel už také není nic nového.
33 jakýchsi “ploutviček”, které pokrývají zvolna klesající linii střechy, má fungovat jako samostatný organismus, a to jsme tu skutečně ještě neměli. Při zrychlení se tyto prvky sklopí a svítí modře, při brzdění se napřímí a zčervenají. V zatáčkých se pak hýbou do stran, takže to vypadá, jako by vůz kormidlovaly.
https://www.youtube.com/watch?v=l5ZK0S8Q7JU
V interiéru je hojně využit ratan, jako ekologický materiál. Řidiči, kteří touží po co nejbližším vztahu nebo dokonce až splynutí se svým vozem, by si zde přišli na své. Středový panel umí snímat životní funkce a přizpůsobuje tomu i osvětlení interiéru, které pak “dýchá” ve stejném rytmu, jako posádka.
Z dalších vychytávek jmenujme třeba kola. Zatáčet umějí i ta zadní a mohou se až o 30° odchýlit od osy vozu. To samé udělají v případě potřeby i přední a auto se tak může pohybovat vpřed a zároveň i do strany.
Výkon Vision AVTR je 350 kW a motory jsou samozřejmě čtyři, pro každé kolo jeden. Baterie má kapacitu 110 kW a nejsou v ní žádné vzácné nebo drahé kovy. Uvnitř je organická buněčná struktura a její likvidace tak může probíhat třeba také tak, že ji zkrátka vyhodíte na kompost. Dokud ale bude sloužit, zvládne dojezd přes 700 kilometrů a její plné dobití bude otázkou čtvrt hodinky.