Odvážný a radikální koncept Hyundai N Vision 74 se skutečně dostane do sériové výroby. Vůz připomíná futuristickou vizi vozidel z osmdesátých let, někteří jej dokonce zlehka přirovnávají k legendárnímu DeLorainu z trilogie Návrat do budoucnosti. Hyundai je v tomto směru velmi odvážný. Z konceptu se totiž stane první legální silniční supersport poháněný vodíkovým pohonem.
Jihokorejský automobilový průmysl je dnes považovaný ze jeden z nejpokrokovějších a zcela jistě velmi inovativních trhů. Asijský stát se ve velkém zabývá uhlíkovou neutralitou a stojí v čele vývoje mnoha alternativních pohonných systémů. Kromě bateriových elektromobilů chtějí prosadit i druhou elektrickou variantu. Tou je vodíkový pohon. Model N Vision 74 bude jeho ztělesněním v segmentu supersportovních vozidel.
Koncept s pohonem vodíkovými palivovými články se světu poprvé představil téměř před dvěma lety. Podobně jako prvotní vize a koncept i sériový model si má zachovat pohon zadní nápravy a motorizaci nabízející až 570 kW výkonu. Ve zrychlení na stovku se stopky zastaví pod magickou hranicí tří sekund.
Čtěte také: Jako předplatné na Netflixu. Automobilka Hyundai zprovozní funkce přes poplatek
Příliš mnoho dalších parametrů ale není zatím známých. Předpokládaná maximální rychlost by se měla vyšplhat přes 250 km/h. Neméně důležitým parametrem bude i dojezd. Vodíkové články mají nabídnout více než 600 kilometrů dojezdu na jedno tankování. Hyundai ve své vizi vidí ideálně průkopníka této dosud nepříliš populární pohonné jednotky. Malým předskokanem se má stát nová generace modelu Nexo, která se na trhu objeví v průběhu příštího roku.
Jihokorejský gigant si ale naštěstí neklade přílišně vysoké cíle v prodejích. Po dobu prvních dvou let plánuje model N74, jak se supersportu interně přezdívá, ve 100 kusem ročně. To z něj nicméně udělá nejexkluzivnější model, který Hyundai kdy vyrobil. Prototyp by se měl na silnicích objevit již v letošním létě.
S neobvyklým pohonem, unikátním vzhledem a limitovanou výrobnou taktéž nepůjde o levný model. Cena se odhaduje na 338 tisíc eur, tedy zhruba 8 600 000 korun. Konkurovat tedy rozhodně nebude svým běžným sourozencům. Více adekvátní souputníky budou tvořit Tesla Roadster nové generace nebo Lotus 135.
Odvážný a radikální koncept Hyundai N Vision 74 se skutečně dostane do sériové výroby. Vůz připomíná futuristickou vizi vozidel z osmdesátých let, někteří jej dokonce zlehka přirovnávají k legendárnímu DeLorainu z trilogie Návrat do budoucnosti. Hyundai je v tomto směru velmi odvážný. Z konceptu se totiž stane první legální silniční supersport poháněný vodíkovým pohonem.
Jihokorejský automobilový průmysl je dnes považovaný ze jeden z nejpokrokovějších a zcela jistě velmi inovativních trhů. Asijský stát se ve velkém zabývá uhlíkovou neutralitou a stojí v čele vývoje mnoha alternativních pohonných systémů. Kromě bateriových elektromobilů chtějí prosadit i druhou elektrickou variantu. Tou je vodíkový pohon. Model N Vision 74 bude jeho ztělesněním v segmentu supersportovních vozidel.
Koncept s pohonem vodíkovými palivovými články se světu poprvé představil téměř před dvěma lety. Podobně jako prvotní vize a koncept i sériový model si má zachovat pohon zadní nápravy a motorizaci nabízející až 570 kW výkonu. Ve zrychlení na stovku se stopky zastaví pod magickou hranicí tří sekund.
Čtěte také: Jako předplatné na Netflixu. Automobilka Hyundai zprovozní funkce přes poplatek
Příliš mnoho dalších parametrů ale není zatím známých. Předpokládaná maximální rychlost by se měla vyšplhat přes 250 km/h. Neméně důležitým parametrem bude i dojezd. Vodíkové články mají nabídnout více než 600 kilometrů dojezdu na jedno tankování. Hyundai ve své vizi vidí ideálně průkopníka této dosud nepříliš populární pohonné jednotky. Malým předskokanem se má stát nová generace modelu Nexo, která se na trhu objeví v průběhu příštího roku.
Jihokorejský gigant si ale naštěstí neklade přílišně vysoké cíle v prodejích. Po dobu prvních dvou let plánuje model N74, jak se supersportu interně přezdívá, ve 100 kusem ročně. To z něj nicméně udělá nejexkluzivnější model, který Hyundai kdy vyrobil. Prototyp by se měl na silnicích objevit již v letošním létě.
S neobvyklým pohonem, unikátním vzhledem a limitovanou výrobnou taktéž nepůjde o levný model. Cena se odhaduje na 338 tisíc eur, tedy zhruba 8 600 000 korun. Konkurovat tedy rozhodně nebude svým běžným sourozencům. Více adekvátní souputníky budou tvořit Tesla Roadster nové generace nebo Lotus 135.