Nový Fiat Panda bude elektromobil pro „šetřílky“. Cenou zaútočí na nejlevnější auta
- Příští Fiat Panda se chce zařadit mezi nejlevnější vozy na trhu
- Italská legenda bude 100% elektrická
- Zaplní česká města bateriové Fiaty?

Fiat, který je nyní součástí skupiny Stellantis, již pracuje na své krátkodobé a střednědobé strategii. Jejím hlavním cílem, jak uvedl v nedávném rozhovoru generální ředitel značky Oliver Francois, je vyvinout produktovou ofenzívu, která zahrnuje „elektrifikaci za dostupné ceny“. Zdá se, že v této firemní filozofii bude hlavní roli hrát příští Fiat Panda.
Fiat je expert na městské automobily
Vše nasvědčuje tomu, že se dnes již legendární Fiat Panda znovu zrodí v podobě 100% elektrického městského a cenově dostupného vozu a bude vycházet z Fiat Concept Centoventi, který byl představen na ženevském autosalonu v roce 2019. Fiat 500e zůstane i nadále vrcholem image italské značky.
Fiat ví, že malá a cenově dostupná elektrická auta jsou jednou z vítězných možností pro města budoucnosti, zaměřená na stále udržitelnější mobilitu. Z tohoto důvodu bude mít značka v nadcházejících letech dvě velmi odlišné produktové řady.
Jednu založenou na 500e (která má na trhu velký ohlas) a druhou, která vzejde z dalších modelů založených na konceptu Centoventi, a která bude odkazovat na absolutní praktičnost.

Čtěte také: Automobilka Fiat končí se spalovacími motory, dočkáme se pouze elektromobilů
Snižování nákladů díky sdílení platformy
Za tímto účelem turínská značka využije synergie s ostatními značkami skupiny Stellantis a kromě posílení své elektrické ofenzivy, bude moci sdílet díly a platformy, což umožní zásadně snížit náklady na vývoj. Náklady údajně lze v některých případech snížit až o tři čtvrtiny. V případě, kdy se auta vyrábí ve velkém a prodávají se za dostupné ceny, budou mít přiměřené ziskové marže jak prodejci, tak automobilka.
Budoucí nová Panda má za cíl být jedním z prvních modelů, které dorazí do této řady levných vozů odvozených od konceptu Centoventi, které by se díky architektuře CMP mohly představit ve dvou různých velikostech.
Podle Olivera Francoise bude elektrická Panda jednou z výzev k probuzení „spícího obra“ Fiat a mohla by se dostat na trh se dvěma různými verzemi, počínaje cenami kolem 20 tisíc euro (490 tisíc korun).

Čtěte také: Koncern Stellantis postaví první továrnu, ve které bude vyrábět pouze elektromobily
Panda bude mít dvě verze, podobně jako Fiat 500
Generální ředitel značky Fiat, Oliver Francois, již dávno potvrdil, že značka bude mít modely o velikosti mezi 3,7 a 4,3 metru, takže si dokážeme představit, že budoucí elektrická Panda by mohla mít jednu spíše městskou verzi a druhou, která se hodí do segmentu B-SUV (jako v případě Fiatu 500 a 500X).
V tuto chvíli si budeme muset počkat, až značka poskytne další vodítka nebo rozšíří technické informace. Prozatím je jednou z možností, že základní verze městského elektromobilu značky Fiat bude mít baterii s kapacitou menší než 40 kWh a dojezd přibližně 300 kilometrů.
Autor článku

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".
Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".