Toyota ví, že ji pata nejvíce tlačí v oblastech internetové konektivity a služeb, a tak se konečně snaží s tím něco udělat. Zde je malé nahlédnutí pod pokličku.
V roce 2016 vznikla společnost Toyota Connected, která se věnuje výzkumům využití a zpracování velkých databází v osobních automobilech. Toyota Connected už na samém začátku navázala spolupráci s Microsoftem, který jí zpřístupnil svoji cloudovou technologii Microsoft Azure. Výsledkem budou nová řešení v oblasti ICT služeb v automobilu, včetně spolupráce inteligentního automobilu s inteligentním domem a internetem věcí, stále více personalizované multimediální systémy a nové bezpečnostní systémy a také integrace se systémy smart city. Nejnaléhavější úkol, který před sebou Toyota Connected má, je standardizace technologie propojení automobilů a bezproblémové přihlašování do telekomunikačních systémů v různých regionech.
Toyota se zabývá propojováním automobilů od počátku století. V Japonsku už řadu let funguje systém zpracování anonymních dat zasílaných vozy Toyota, vytvořený touto značkou. Firma na trh brzy uvede jeho druhou generaci, která vznikla ve spolupráci s japonskou telekomunikační společností KDDI. Nový systém bude pracovat v Japonsku a Spojených státech, postupně se pak bude zavádět i do dalších regionů. Služeb budou využívat půjčovny aut, carsharingové a ridesharingové služby, taxikářské korporace nebo pojistné společnosti. Hlavní výhodou bude možnost využívat místní mobilní sítě bez roamingu.
Spolupráce Toyoty s KDDI přinesla první ovoce v dubnu 2017. Obě japonské firmy začaly společně s Tokyo Hire-Taxi Association testovat systém sběru a zpracování dat, který bude sloužit k vytvoření systému taxikářských služeb nové generace. Prostřednictvím mobilní sítě a modulu TransLog bude tento systém shromažďovat údaje o vozidle a jeho chování během jízdy, bude využívat i nahrávky z palubní kamery. Tyto informace poslouží k vytváření dynamických map a pokročilých mobilních služeb pro taxikáře.
Připojení automobilů do telekomunikačních sítí vyžaduje skokový rozvoj infrastruktury. Podle odhadů dosáhne internetová komunikace mezi automobily v roce 2025 úrovně miliardy gigabajtů měsíčně, tedy desetitisíckrát více než v současnosti. Aby Toyota předešla přetížení sítě, vytvořila s partnery konsorcium, které vybuduje adekvátní infrastrukturu a vypracuje standardy a nejlepší praktiky na národní i globální úrovni.
Zavádění nových produktů a řešení vyžaduje analýzu zohledňující zkušenosti uživatele. K tomu slouží výzkumný program Next provozovaný od června 2017 centrem Toyota Collaborative Safety Research Center. Zaměřuje se na otázky autonomního řízení a automobilů propojených v síti s přihlédnutím k bezpečnosti jejich používání a zkušenosti uživatelů. Tým se zároveň soustředí na monitorování stavu zdraví řidičů se zjištěnými závažnými zdravotními problémy. Projekt zacílený na centra lékařské záchranné služby vzniká ve spolupráci s americkými lékařskými fakultami.
Aby Toyota dosáhla co nejrychlejšího rozvoje nových technologií, sází na podporu start-upů. V roce 2017 vznikl fond venture capital Toyota AI Ventures. Narozdíl od většiny fondů investujících do mladých firem působí Toyota AI Ventures v modelu “call and response” – určuje nejdůležitější výzkumné výzvy a podporuje vznik a rozvoj firem, které mají za cíl řešení právě těchto problémů a nabízí jim nejen kapitál, ale také meritorní a organizační podporu. Centrem zájmu je umělá inteligence, robotika, autonomní řízení, zpracování velkých databází i cloudové technologie.
zdroj: TZ
Toyota ví, že ji pata nejvíce tlačí v oblastech internetové konektivity a služeb, a tak se konečně snaží s tím něco udělat. Zde je malé nahlédnutí pod pokličku.
V roce 2016 vznikla společnost Toyota Connected, která se věnuje výzkumům využití a zpracování velkých databází v osobních automobilech. Toyota Connected už na samém začátku navázala spolupráci s Microsoftem, který jí zpřístupnil svoji cloudovou technologii Microsoft Azure. Výsledkem budou nová řešení v oblasti ICT služeb v automobilu, včetně spolupráce inteligentního automobilu s inteligentním domem a internetem věcí, stále více personalizované multimediální systémy a nové bezpečnostní systémy a také integrace se systémy smart city. Nejnaléhavější úkol, který před sebou Toyota Connected má, je standardizace technologie propojení automobilů a bezproblémové přihlašování do telekomunikačních systémů v různých regionech.
Toyota se zabývá propojováním automobilů od počátku století. V Japonsku už řadu let funguje systém zpracování anonymních dat zasílaných vozy Toyota, vytvořený touto značkou. Firma na trh brzy uvede jeho druhou generaci, která vznikla ve spolupráci s japonskou telekomunikační společností KDDI. Nový systém bude pracovat v Japonsku a Spojených státech, postupně se pak bude zavádět i do dalších regionů. Služeb budou využívat půjčovny aut, carsharingové a ridesharingové služby, taxikářské korporace nebo pojistné společnosti. Hlavní výhodou bude možnost využívat místní mobilní sítě bez roamingu.
Spolupráce Toyoty s KDDI přinesla první ovoce v dubnu 2017. Obě japonské firmy začaly společně s Tokyo Hire-Taxi Association testovat systém sběru a zpracování dat, který bude sloužit k vytvoření systému taxikářských služeb nové generace. Prostřednictvím mobilní sítě a modulu TransLog bude tento systém shromažďovat údaje o vozidle a jeho chování během jízdy, bude využívat i nahrávky z palubní kamery. Tyto informace poslouží k vytváření dynamických map a pokročilých mobilních služeb pro taxikáře.
Připojení automobilů do telekomunikačních sítí vyžaduje skokový rozvoj infrastruktury. Podle odhadů dosáhne internetová komunikace mezi automobily v roce 2025 úrovně miliardy gigabajtů měsíčně, tedy desetitisíckrát více než v současnosti. Aby Toyota předešla přetížení sítě, vytvořila s partnery konsorcium, které vybuduje adekvátní infrastrukturu a vypracuje standardy a nejlepší praktiky na národní i globální úrovni.
Zavádění nových produktů a řešení vyžaduje analýzu zohledňující zkušenosti uživatele. K tomu slouží výzkumný program Next provozovaný od června 2017 centrem Toyota Collaborative Safety Research Center. Zaměřuje se na otázky autonomního řízení a automobilů propojených v síti s přihlédnutím k bezpečnosti jejich používání a zkušenosti uživatelů. Tým se zároveň soustředí na monitorování stavu zdraví řidičů se zjištěnými závažnými zdravotními problémy. Projekt zacílený na centra lékařské záchranné služby vzniká ve spolupráci s americkými lékařskými fakultami.
Aby Toyota dosáhla co nejrychlejšího rozvoje nových technologií, sází na podporu start-upů. V roce 2017 vznikl fond venture capital Toyota AI Ventures. Narozdíl od většiny fondů investujících do mladých firem působí Toyota AI Ventures v modelu “call and response” – určuje nejdůležitější výzkumné výzvy a podporuje vznik a rozvoj firem, které mají za cíl řešení právě těchto problémů a nabízí jim nejen kapitál, ale také meritorní a organizační podporu. Centrem zájmu je umělá inteligence, robotika, autonomní řízení, zpracování velkých databází i cloudové technologie.
zdroj: TZ