Nové modely BMW X1 a X2 poprvé jako plug-in hybridy

Bavorská automobilka pokračuje v elektrifikaci portfolia. Tentokrát se dostalo na kompaktní modely řady X.

TIP: BMW si vystřelilo z Tesly. Ukazuje, jak má vypadat opravdu neprůstřelný vůz

BMW přichází v roce 2020 s novou generací modelů X1 a X2, které vůbec poprvé budou kromě úsporných základních modelů s tříválcovým spalovacím motorem a naopak extrémně sportovnímu vrcholnému modelu se spalovacím motorem zahrnovat i nové plug-in hybridní modely.

Lepší jízdní vlastnosti, dojezd až 57 km jako čistý elektromobil

Pokud jde o specifikace, srdcem je plug-in hybridní pohonné ústrojí z BMW 225xe, které používá i například nedávno testovaný Mini Cooper SE Countryman. 10kWh Li-Ion baterie našla místo pod zadními sedadly, což vede k velmi nízkému těžišti a lepším jízdním vlastnostem, avšak mírně snižuje objem zavazadlového prostoru. Dojezd čistě na elektřinu je 54 až 57 km dle normy WLTP.

Spalovací motor a elektromotor společně produkují celkový výkon 162 kW (220 koní). Maximální točivý moment systému dosahuje 385 Nm. Nové BMW X1 xDrive25e zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy. Nové BMW X2 xDrive25e zvládne sprint z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy. Maximální rychlost nového BMW X1 xDrive25e činí 193 km/h, v případě nového BMW X2 xDrive25e pak 195 km/h.

Stejně jako u sesterských modelů BMW a Mini, také u těchto plug-in hybridů je k dispozici bohatá nabídka jízdních režimů a režimů s pohonem eDrive, kdy můžete jezdit čistě na elektřinu z baterie, dále jako hybrid, nebo klidně vypnout jízdu na elektřinu a baterii mimo město dobíjet rekuperací a až následně ve městě jezdit bezemisně. Následné dobíjení zcela vybité baterie z běžné 230V zásuvky zabere přibližně 5 hodin, ovšem nabití na 80 % kapacity zabere pouze 3,8 hodiny. Použitím nabíječky BMW i Wallbox lze zcela vybitou baterii nabít na 100 % za méně než 3,2 hodiny, na 80 % jen za 2,4 hodiny. Nabíjecí zásuvka se nachází pod samostatným víčkem na levém předním blatníku.

Dostupnost a plány do budoucna

Nové plug-in hybridní modely BMW X1 xDrive25e a BMW X2 xDrive25e doplní již tak bohatou nabídkou elektrických vozů u BMW, a to plug-in hybridní verze BMW řady 3, BMW řady 5 a luxusního BMW řady 7.

Nový model BMW X1 xDrive25e dorazí na jaře a BMW X2 xDrive25e v létě letošního roku. Do konce roku 2021 chce mít bavorská automobilka na silnicích přes 1 milion elektrifikovaných vozidel. Do roku 2021 bude čtvrtina v Evropě prodaných vozů BMW Group (BMW, Mini) vybavena elektrifikovaným pohonem. Do roku 2025 by měl být tento podíl třetinový a v roce 2030 poloviční. BMW Group plánuje do roku 2023 rozšířit své portfolio o dalších 25 elektrifikovaných vozidel.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Nové modely BMW X1 a X2 poprvé jako plug-in hybridy

Bavorská automobilka pokračuje v elektrifikaci portfolia. Tentokrát se dostalo na kompaktní modely řady X.

TIP: BMW si vystřelilo z Tesly. Ukazuje, jak má vypadat opravdu neprůstřelný vůz

BMW přichází v roce 2020 s novou generací modelů X1 a X2, které vůbec poprvé budou kromě úsporných základních modelů s tříválcovým spalovacím motorem a naopak extrémně sportovnímu vrcholnému modelu se spalovacím motorem zahrnovat i nové plug-in hybridní modely.

Lepší jízdní vlastnosti, dojezd až 57 km jako čistý elektromobil

Pokud jde o specifikace, srdcem je plug-in hybridní pohonné ústrojí z BMW 225xe, které používá i například nedávno testovaný Mini Cooper SE Countryman. 10kWh Li-Ion baterie našla místo pod zadními sedadly, což vede k velmi nízkému těžišti a lepším jízdním vlastnostem, avšak mírně snižuje objem zavazadlového prostoru. Dojezd čistě na elektřinu je 54 až 57 km dle normy WLTP.

Spalovací motor a elektromotor společně produkují celkový výkon 162 kW (220 koní). Maximální točivý moment systému dosahuje 385 Nm. Nové BMW X1 xDrive25e zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy. Nové BMW X2 xDrive25e zvládne sprint z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy. Maximální rychlost nového BMW X1 xDrive25e činí 193 km/h, v případě nového BMW X2 xDrive25e pak 195 km/h.

Stejně jako u sesterských modelů BMW a Mini, také u těchto plug-in hybridů je k dispozici bohatá nabídka jízdních režimů a režimů s pohonem eDrive, kdy můžete jezdit čistě na elektřinu z baterie, dále jako hybrid, nebo klidně vypnout jízdu na elektřinu a baterii mimo město dobíjet rekuperací a až následně ve městě jezdit bezemisně. Následné dobíjení zcela vybité baterie z běžné 230V zásuvky zabere přibližně 5 hodin, ovšem nabití na 80 % kapacity zabere pouze 3,8 hodiny. Použitím nabíječky BMW i Wallbox lze zcela vybitou baterii nabít na 100 % za méně než 3,2 hodiny, na 80 % jen za 2,4 hodiny. Nabíjecí zásuvka se nachází pod samostatným víčkem na levém předním blatníku.

Dostupnost a plány do budoucna

Nové plug-in hybridní modely BMW X1 xDrive25e a BMW X2 xDrive25e doplní již tak bohatou nabídkou elektrických vozů u BMW, a to plug-in hybridní verze BMW řady 3, BMW řady 5 a luxusního BMW řady 7.

Nový model BMW X1 xDrive25e dorazí na jaře a BMW X2 xDrive25e v létě letošního roku. Do konce roku 2021 chce mít bavorská automobilka na silnicích přes 1 milion elektrifikovaných vozidel. Do roku 2021 bude čtvrtina v Evropě prodaných vozů BMW Group (BMW, Mini) vybavena elektrifikovaným pohonem. Do roku 2025 by měl být tento podíl třetinový a v roce 2030 poloviční. BMW Group plánuje do roku 2023 rozšířit své portfolio o dalších 25 elektrifikovaných vozidel.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."