Druhá generace plug-in hybridního sportovního vozu BMW ujede čistě na elektřinu o pár kilometrů více, než první generace.
Luxusní sportovní plug-in hybrid BMW i8 je nabízený ve variantách coupé a roadster. Chlubí se například pohonem všech kol s výkonem 374 koní a točivým momentem 570 Nm, který zajistí zrychlení z 0 na 100 km/hod za pouhých 4,4 sekundy, nebo maximální rychlost až 250 km/hod. Speciální jsou také vzhůru otevírající se dveře. Na českém trhu vyjde na nejméně 3,4 milionů korun.
Podle samotné automobilky dosahuje nová generace díky vylepšené baterii s kapacitou 11,6 kWh delšího dojezdu čistě na elektřinu, a to až 55 km. Což podle statistiky v drtivé většině případů dennodeních jízd musí každému stačit. Nicméně nejnovější měření EPA uvádí, že maximální dojezd s pouze elektrickým pohonem je jen 27 km. Vzhledem k metodice lze předpokládat, že půjde o číslo reálnější, než uvádí samotné BMW.
Vzhledem k tomu, že první generace i8 disponovala baterií s kapacitou 7,1 kWh, znamená to sice o 63 % větší kapacitu, ovšem jen o 21 % delší dojezd, alespoň dle měření EPA. Jedním z důvodů je, že efektivita pohonného ústrojí klesla z 76 na 69 MPGe.
zdroj: insideEVs
Druhá generace plug-in hybridního sportovního vozu BMW ujede čistě na elektřinu o pár kilometrů více, než první generace.
Luxusní sportovní plug-in hybrid BMW i8 je nabízený ve variantách coupé a roadster. Chlubí se například pohonem všech kol s výkonem 374 koní a točivým momentem 570 Nm, který zajistí zrychlení z 0 na 100 km/hod za pouhých 4,4 sekundy, nebo maximální rychlost až 250 km/hod. Speciální jsou také vzhůru otevírající se dveře. Na českém trhu vyjde na nejméně 3,4 milionů korun.
Podle samotné automobilky dosahuje nová generace díky vylepšené baterii s kapacitou 11,6 kWh delšího dojezdu čistě na elektřinu, a to až 55 km. Což podle statistiky v drtivé většině případů dennodeních jízd musí každému stačit. Nicméně nejnovější měření EPA uvádí, že maximální dojezd s pouze elektrickým pohonem je jen 27 km. Vzhledem k metodice lze předpokládat, že půjde o číslo reálnější, než uvádí samotné BMW.
Vzhledem k tomu, že první generace i8 disponovala baterií s kapacitou 7,1 kWh, znamená to sice o 63 % větší kapacitu, ovšem jen o 21 % delší dojezd, alespoň dle měření EPA. Jedním z důvodů je, že efektivita pohonného ústrojí klesla z 76 na 69 MPGe.
zdroj: insideEVs