Japonská společnost Panasonic se pouští do výroby inovovaných baterií typu 2170. Aktuálně tyto články známe například z vozů Tesly, konkrétně je americký výrobce automobilů používá v Modelu 3 a Y v nevadské Giga Factory. Zlepšit se má energetická hustota a pomoci mají i nižší výrobní náklady. Do vozidel by se baterie měly začít montovat možná ještě tento rok.
Součástí inovace má být i výrazné čtyřnásobné zvýšení produkce baterií. Ředitel společnosti, Shoichiro Watanabe, tuto novinku zmínil v rozhovoru pro server Bloomberg. Takové kapacity výroby by chtěl Panasonic dosáhnout ještě před koncem desetiletí. Překvapením ovšem je, že cíle by se mělo dosáhnout bez výstavby dalších továren. Změny by se tedy měly odehrát především v technologii baterií a efektivitě jejich výroby.
Tesla je hlavním odběratelem společnosti na americkém kontinentu. V jejích vozech se nachází až desetina celosvětové produkce bateriových článků. Právě z tohoto důvodu se chce výrobce baterií zaměřit na jejich efektivitu. S vylepšenými cylindrickými články se může snížit počet potřebných článků pro jedno vyrobené vozidlo. S tím by se snížily náklady a tedy i celková cena elektromobilu.
Čtěte také: Levný elektromobil Tesla změní svět, jak jej znáte. Původně byl Musk proti
Ve fázi dostavby se aktuálně nachází továrna v americkém Kansasu. Kromě článků 2170 se zde plánovalo zahájit výrobu i větších a objemnějších článků 4680, tento projekt byl ale zatím odložen. V plánech se výstavba ještě jedné další továrny, přičemž její umístění zatím nebylo odhaleno. Ač tedy ředitel Panasonicu zmiňuje, že pro cílené navýšení produkce nebudou potřebné další továrny, zřejmě do rovnice nepočítá již rozběhnuté projekty. Ze současných 50 GWh ročně se má společnost dostat až na hranici 200 GWh. Díky inflačním balíčkům prezidenta Bidena Panasonic při výstavbě ušetří vysoké náklady. V letošním roce očekává zvýšení příjmů o téměř 600 milionů dolarů.
Bateriové články by se měly lišit v materiálu anody. Panasonic začal na konci minulého roku odebírat od společnosti Sila nano kompozitové křemíkové komponenty. Ty mají nahradit tradiční grafit v bateriích. Pro takovou náhradu není třeba vymýšlet nové výrobní procesy. Přesto má tento krok velký význam. Díky němu by se mohly brzy objevit vozy s dojezdem kolem 800 kilometrů a nabíjením zkráceným na pouhých 10 minut.
Japonská společnost Panasonic se pouští do výroby inovovaných baterií typu 2170. Aktuálně tyto články známe například z vozů Tesly, konkrétně je americký výrobce automobilů používá v Modelu 3 a Y v nevadské Giga Factory. Zlepšit se má energetická hustota a pomoci mají i nižší výrobní náklady. Do vozidel by se baterie měly začít montovat možná ještě tento rok.
Součástí inovace má být i výrazné čtyřnásobné zvýšení produkce baterií. Ředitel společnosti, Shoichiro Watanabe, tuto novinku zmínil v rozhovoru pro server Bloomberg. Takové kapacity výroby by chtěl Panasonic dosáhnout ještě před koncem desetiletí. Překvapením ovšem je, že cíle by se mělo dosáhnout bez výstavby dalších továren. Změny by se tedy měly odehrát především v technologii baterií a efektivitě jejich výroby.
Tesla je hlavním odběratelem společnosti na americkém kontinentu. V jejích vozech se nachází až desetina celosvětové produkce bateriových článků. Právě z tohoto důvodu se chce výrobce baterií zaměřit na jejich efektivitu. S vylepšenými cylindrickými články se může snížit počet potřebných článků pro jedno vyrobené vozidlo. S tím by se snížily náklady a tedy i celková cena elektromobilu.
Čtěte také: Levný elektromobil Tesla změní svět, jak jej znáte. Původně byl Musk proti
Ve fázi dostavby se aktuálně nachází továrna v americkém Kansasu. Kromě článků 2170 se zde plánovalo zahájit výrobu i větších a objemnějších článků 4680, tento projekt byl ale zatím odložen. V plánech se výstavba ještě jedné další továrny, přičemž její umístění zatím nebylo odhaleno. Ač tedy ředitel Panasonicu zmiňuje, že pro cílené navýšení produkce nebudou potřebné další továrny, zřejmě do rovnice nepočítá již rozběhnuté projekty. Ze současných 50 GWh ročně se má společnost dostat až na hranici 200 GWh. Díky inflačním balíčkům prezidenta Bidena Panasonic při výstavbě ušetří vysoké náklady. V letošním roce očekává zvýšení příjmů o téměř 600 milionů dolarů.
Bateriové články by se měly lišit v materiálu anody. Panasonic začal na konci minulého roku odebírat od společnosti Sila nano kompozitové křemíkové komponenty. Ty mají nahradit tradiční grafit v bateriích. Pro takovou náhradu není třeba vymýšlet nové výrobní procesy. Přesto má tento krok velký význam. Díky němu by se mohly brzy objevit vozy s dojezdem kolem 800 kilometrů a nabíjením zkráceným na pouhých 10 minut.