Nezávislý servis dokázal opravit levnou banalitu, za kterou si Tesla účtovala stovky tisíc

  • Kalifornská automobilka nezvládla opravu zdánlivě banálního problému u Modelu 3
  • Vůz trápil únik chladící kapaliny po kontaktu s troskami na silnici
  • Nezávislý servis dokázal vše opravit za zlomek původní ceny
Tesla Model 3

Tesla Model 3, ilustrační foto

Řidič téměř nové Tesly Model 3 na leasing měl problémy se svým vozem. Potom, co mu při jízdě auto poškodily trosky ležící na silnici, tak začala z baterie unikat chladící kapalina. V oficiálním Tesla servisu vyčíslili mechanici cenu opravy na závratných 16 tisíc dolarů. Řidič se však rozhodl, že pošle vůz do nezávislé opravny, kde dokázali poškození opravit za zlomek této ceny.

Má Tesla předražený servis?

Únik chladící kapaliny zavinilo poškozené propojení mezi baterií a chladícím systémem na spodku auta. Ubývající kapalina začala baterii způsobovat problémy, protože se baterie může při používání výrazně zahřívat. Ochlazování s menším množstvím kapaliny již není tak účinné a může dojít k přehřátí.

Nejdříve se řidič pokoušel vyjednat opravu v oficiálním servisu. Tam však nepochodil, protože mu mechanici nabízeli pouze výměnu celé baterie. Mnoho servisů totiž není schopno opravit jednotlivé části baterie. Také by celou opravu musel řidič zaplatit ze své kapsy, neboť si stále nezařídil správné pojištění, což byla veliká chyba. Mechanici Tesly také pánovi řekli, že i kdyby cenu za novou baterii zaplatil, nemohl by si tu starou ponechat. Pouze články z celé jednotky mají hodnotu asi 12 000 dolarů, tedy 260 tisíc korun.

Záběr z průběhu opravy Tesly Model 3

Záběr z průběhu opravy Tesly Model 3 | foto: Rich Rebuilds


Čtěte také: V jakém stavu je Tesla Model 3 z půjčovny po 70.000 kilometrech, resp. dvou letech?


Řidič se nenechal odradit

Proto se řidič rozhodl, že radši pošle své auto přes tři státy do servisu k youtuberovi jménem Rich Benoit z kanálu Rich Rebuilds. I přes drahou dopravu se mu to vyplatilo, protože Benoit si za opravu řekl pouhých 700 dolarů. Podařilo se mu totiž na baterii přidat jednoduché mosazné kování, které zabránilo úniku chladící kapaliny.

Je vidět, jak se v současnosti značky snaží, aby jejich produkty nebyly snadno opravitelné. U Tesel může být tento fakt pro majitele obzvlášť frustrující. Pokud ti nemají v okolí žádný nezávislý servis, který se opravám těchto vozů věnuje, může je vyjít i zdánlivě jednoduchá oprava na statisíce korun. Základní obranou tedy je pořízení kvalitního pojištění, které podobné události pokryje.

Video

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Nezávislý servis dokázal opravit levnou banalitu, za kterou si Tesla účtovala stovky tisíc

  • Kalifornská automobilka nezvládla opravu zdánlivě banálního problému u Modelu 3
  • Vůz trápil únik chladící kapaliny po kontaktu s troskami na silnici
  • Nezávislý servis dokázal vše opravit za zlomek původní ceny
Tesla Model 3

Tesla Model 3, ilustrační foto

Řidič téměř nové Tesly Model 3 na leasing měl problémy se svým vozem. Potom, co mu při jízdě auto poškodily trosky ležící na silnici, tak začala z baterie unikat chladící kapalina. V oficiálním Tesla servisu vyčíslili mechanici cenu opravy na závratných 16 tisíc dolarů. Řidič se však rozhodl, že pošle vůz do nezávislé opravny, kde dokázali poškození opravit za zlomek této ceny.

Má Tesla předražený servis?

Únik chladící kapaliny zavinilo poškozené propojení mezi baterií a chladícím systémem na spodku auta. Ubývající kapalina začala baterii způsobovat problémy, protože se baterie může při používání výrazně zahřívat. Ochlazování s menším množstvím kapaliny již není tak účinné a může dojít k přehřátí.

Nejdříve se řidič pokoušel vyjednat opravu v oficiálním servisu. Tam však nepochodil, protože mu mechanici nabízeli pouze výměnu celé baterie. Mnoho servisů totiž není schopno opravit jednotlivé části baterie. Také by celou opravu musel řidič zaplatit ze své kapsy, neboť si stále nezařídil správné pojištění, což byla veliká chyba. Mechanici Tesly také pánovi řekli, že i kdyby cenu za novou baterii zaplatil, nemohl by si tu starou ponechat. Pouze články z celé jednotky mají hodnotu asi 12 000 dolarů, tedy 260 tisíc korun.

Záběr z průběhu opravy Tesly Model 3

Záběr z průběhu opravy Tesly Model 3 | foto: Rich Rebuilds


Čtěte také: V jakém stavu je Tesla Model 3 z půjčovny po 70.000 kilometrech, resp. dvou letech?


Řidič se nenechal odradit

Proto se řidič rozhodl, že radši pošle své auto přes tři státy do servisu k youtuberovi jménem Rich Benoit z kanálu Rich Rebuilds. I přes drahou dopravu se mu to vyplatilo, protože Benoit si za opravu řekl pouhých 700 dolarů. Podařilo se mu totiž na baterii přidat jednoduché mosazné kování, které zabránilo úniku chladící kapaliny.

Je vidět, jak se v současnosti značky snaží, aby jejich produkty nebyly snadno opravitelné. U Tesel může být tento fakt pro majitele obzvlášť frustrující. Pokud ti nemají v okolí žádný nezávislý servis, který se opravám těchto vozů věnuje, může je vyjít i zdánlivě jednoduchá oprava na statisíce korun. Základní obranou tedy je pořízení kvalitního pojištění, které podobné události pokryje.

Video

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."